homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 2 berichten ] 
 MRI scan, vragen!!! 
Auteur Bericht

vr 11 feb, 2005 18:48 Bericht MRI scan, vragen!!!

Ik heb hier op zaterdag 22 januari een bericht geplaatst in het forum ‘spanningshoofdpijn’ (naam van berichtje is; spanningshoofdpijn/migraine/hersenbloeding…?’).

Nu ‘dit’ berichtje maar even in ook de andere forums omdat mijn vraag wellicht ook door anderen beantwoord kan worden. Ik heb nog steeds die hoofdpijn waarover ik geschreven heb. Bijna 24/7 eigenlijk, af en toe iets minder. Heb niet zoveel kracht in beide benen en sinds een week een vreemd soort duizeligheid (meer alsof mijn ‘evenwicht’ uit balans is). Afijn, vorige week ben ik toch terug gegaan naar de neuroloog. Na onderzoek én mijn verhaal kon hij er niet veel meer van maken dan migraine, wat in mijn ogen niet echt logisch is gezien de soort hoofdpijn (continue, nu al 5 weken achtereen) om maar iets te noemen. Toch vond hij het nodig om een MRI scan te maken, kon daar gelukkig vandaag dus al voor terecht in het MRI centrum in R’dam. Toen ik zo’n 40 min. in die scan had gelegen werd er tegen me gezegd dat ze me er eventjes uit zouden schuiven om contrastvloeistof toe te dienen. Oke…SCHRIK. En toen hing ineens die radioloog boven mijn hoofd. Dus ik gevraagd, eh, ja maar waarom dan? Zien jullie ‘iets’? Eigenlijk kan/mag ze daar niet op in gaan omdat de officiele uitslag via de neuroloog gaat (pas over anderhalve week…arrrgg) maar ze zei wel dat ze iets zag, vandaar ook de contrastvloeistof om ‘dat’ duidelijker zichtbaar te maken. Ze vroeg me nog wel of ik soms erg verkouden was/was geweest. Nope. Na contrastvloeistof zijn er nog een kwartier lang foto’s gemaakt en daarna mocht ik wel gewoon naar huis.

Wat nu eigenlijk mijn vraag is, is dat een veelvoorkomend ‘iets’ dat men alsnog contrastvloeistof toe dient? Iemand dat wel eens mee gemaakt?
Wanneer laten ze je niet ‘zomaar’ gaan (en krijg je wel gelijk uitslag of word je opgenomen in ziekenhuis)? Alleen als je (ik noem maar wat) al een hersenbloeding hebt of iets anders écht levensbedreigend? Iedereen in mijn omgeving zegt dat ik me niet druk moet maken omdat als ze echt iets gezien hadden (wat dan ook, iets ‘ergs’) dat ze het je dan sowieso gelijk vertellen. Volgens mij is dat helemaal niet waar, bedoel, als iemand een hersentumor heeft dan krijgt diegene dat ‘gewoon’ pas op het spreekuur bij de neuroloog te horen (denk ik?).

Hoop dat iemand zijn/haar verhaal kan vertellen of hier kennis van heeft, alvast bedankt!

vr 11 feb, 2005 18:48
Profiel
wo 02 maart, 2005 16:09 Bericht Hoi,

Hoi,

Ik denk dat je je geen zorgen moet maken.
Ik heb laatst ook een MRI gehad van mijn hoofd en het schijnt heel natuurlijk te zijn dat ze even een beetje contrastvloeistof inspuiten zodat ze de aderen goed kunnen zien.
De medewerkers op die afdeling mogen nooit en te nimmer iets aan jou vertellen.
Ik hoorde laatst dat dezelfde dag deze nog beoordeeld worden en als er iets aan de hand is word jij gebeld en dan word er gezegd dat je meteen naar het ziekenhuis moet komen en iemand moet meebrengen.

So, don`t worry.

Groetjes San

wo 02 maart, 2005 16:09
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ]