homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 7 berichten ] 
 Ik moet afkicken 
Auteur Bericht

zo 11 jan, 2015 15:05 Bericht Ik moet afkicken

Hoi Ik ben inneke,
Ik heb besloten om af te kicken van de pijnmedicatie. Dit is al de derde keer, één keer heb ik het zelf gedaan maar dat zie ik niet meer zitten. Ik ben een mama van 2 prachtige dochters van 10 en 8 jaar. De pijnstillers beheersen heel mijn leven, ze helpen ook niet meer. Ik ben normaal iemand die echt van het leven kan genieten, ondertussen ben ik ook zelfstandige en at gaat ook goed. Maar nu ben ik depressief, ween dagelijks, ik ben heel humeurig, ik kan ene moment alles aan en 5 minuten later ben ik dan weer erg down. Mijn gezin, mijn relatie alles lijdt onder mijn verslaving.
Ik heb 12 februari een afspraak bij mijn neuroloog en hoop dat ik van hem nog een kans krijg om af te kicken. de zaak zal zeker 3 weken dicht zijn, dit is financieel zwaar, maar mijn gezin komt nu op de eerste plaats. Ik ben blij dat mijn partner me steunt bij deze beslissing. Graag zou ik de periode dat ik ga afkicken mijn ervaring op deze forum delen.
Ik ben erg bang, ik heb het al meegemaakt, ik weet hoe zwaar het is.
Ik hou jullie op de hoogte.
Liefs Inneke

zo 11 jan, 2015 15:05
Profiel

wo 14 jan, 2015 11:12 Bericht Re: Ik moet afkicken

Hoi,
Maandag en dinsdag erg depressief opgestaan. Ik ben gisteren naar mijn ouders gegaan omdat het niet meer ging.
We hebben naar de neuroloog gebeld en ik mag maandag 26 januari al binnenkomen.
Het was een opluchting, maar toch ik vind het zo erg voor mijn man en kinderen. Hij staat er weeral maar eens alleen voor.
Ik voel mij heel schuldig, er zijn ook weinig mensen die dit verstaan, waarom je altijd terug hervalt.
Ik ben soms zo slecht gezind van de pijn, ja en dan neem je weer iets in dan moet je werken en neem je iets in en zo ben je terug vertrokken.
Ik ween heel veel, ik ben echt bang voor wat er gaat komen.
Zoals ik al zei, heb ik dit al meegemaakt en na de opname moet ik het alleen doen.

Tot schrijfs
Inneke

wo 14 jan, 2015 11:12
Profiel

ma 19 jan, 2015 16:52 Bericht Re: Ik moet afkicken

Veel sterkte. Fijn dat je eerder mag komen. Voel je niet schuldig tov je gezin, zo gaat het ook niet en naderhand ben je er juist beter voor ze. Hou vol.

Groetjes,
Saskia

ma 19 jan, 2015 16:52
Profiel

do 29 jan, 2015 13:51 Bericht Re: Ik moet afkicken

Ok, maandag binnen gegaan, dokter startte met een baxter valium, klinkt haevy hè, toch voelde ik er niet zoveel van. Nam ik dan toch echt zoveel medicatie?( Is er iemand die durf te vertellen hoeveel ze per dag pakte, dat ik een idee,krijg wat nu echt veel is)
Ik verschillende onderzoeken moeten moeten ondergaan( MRI,BOTSCAN,BLOEDONDERZOEK,RX THORAX,SCAN, gastroscopie en een ECHO)
Voor deze onderzoeken kreeg ik telkens iets om rustig te zijn, ik ben een claustrofobisch aangelegd. Ik ben nog niet echt hoofdpijnvrij geweest maar wel te verdragen, nu is dat ook misschien door deze kalmeer middelen. Vandaag is de valium afgebouwd.
Ik ween ongelooflijk veel, ik heb echt het gevoel dat k drugsverslaafde ben, zoals nu heb ik al 2 nachten erg harde rusteloze benen gehad. Dat is echt erg, je kan er niet van slapen en het is een typisch afkickverschijnsel. Dan besef je pas hoever je bent gegaan en krijg je angst, schuldgevoelens, wat doe ik mijn gezin aan. Volgende nacht zou ik daarvoor iets krijgen. ik hoop dat het helpt.
Dagelijks komt er een kinesist langs en hij zij zoals al heel veel mensen zeiden, dat ik dringend mindfulness moet volgen.
Ik ben momenteel helemaal gespannen en kan alleen maar doemdenken, zoals wat doe ik mijn man en mijn gezin toch aan. Ga ik eruit geraken. Ik hoop dat ik binnen een paar dagen toch een lichtpuntje zal zien niet dat dan alles voor bij is, maar iets waar ik mij aan kan optrekken.
M.v..g. Inneke

do 29 jan, 2015 13:51
Profiel

do 05 feb, 2015 21:16 Bericht Re: Ik moet afkicken

Sorry, dat ik niet zoals ik beloofd had een beetje een dagboek van mijn ziekenhuiservaring mee te delen, Maar ofwel was ik moe, dan werkte het internet weer niet.
Wat ik je kan vertellen is dat de afkickverschijnselen door de baxter die ik kreeg veel minder waren, maar toch had ik veel last van rusteloze benen. In mijn baxter zat valium die om de drie dagen werd afgebouwd. Toch had ik nog hoofdpijn, je kan je wel indenken wat ik allemaal innam. De dokter is duidelijk geweest dat ik nooit echt hoofdpijn vrij zal zijn, Maar de pijnstillers maakten mijn hoofdpijn ondraaglijk, door de nevenwerking ervan. Maar er zijn nog andere triggers, zoals hormonaal, stress, zware nek en schouderproblemen. En daar moet ik zelf ook voor zorgen dat ze minderen en hopelijk met de onderhoudsmedicatie van de dokter kan ik van de pijnstillers afblijven.
Groetjes Inneke

do 05 feb, 2015 21:16
Profiel

za 28 feb, 2015 22:56 Bericht Re: Ik moet afkicken

Ik raad iedereen aan om via een neuroloog af te kicken, de afkickverschijnselen zijn zo veel beter te verdragen.
Ik had een baxter met valium en toch had ik last van sommige afkickverschijnselen zoals rusteloze benen en ik sliep bijna niet, waarschijnlijk omdat ik altijd in een roes leefde door de pijnstillers. Toen kon ik altijd slapen. Wat moet het geweest zijn zonder ondersteuning. Zoek hulp!!!!

za 28 feb, 2015 22:56
Profiel

za 28 feb, 2015 23:07 Bericht Re: Ik moet afkicken

Ondertussen op skivakantie geweest, ik heb er enorm van genoten, spijtig genoeg niet hoofdpijnvrij, maar de frisse lucht deed goed. Nu ben ik terug aan het werk en dan is die hoofdpijn wel echt teveel, pijnstillers zijn uit ten boze, ik mag paracetamol nemen maar 2 per dag liefst niet meer.Dat helpt dus niet en probeer ik zonder pijnstillers de dag door te komen. Donderdag ben ik al hervallen in een zware depressie, ik kamp al 4 jaar met een depressie die op en af ga, maar nu is het echt erg. Heel de dag voel ik een soort pijn of verdriet ter hoogt van mijn hart. Ik heb alles om gelukkig te zijn, dus de pijn is de oorzaak van deze ellende. Mij man is het beu, ik zag het aan hem en ik vroeg het ham, hij zij eerlijk dat hij niet meer weet wat hij moet doen maar dat hij het allemaal beu is, dit doet pijn, ik probeer het te begrijpen, maar ook ik kan er weinig aan doen. Maandag heb ik een afspraak bij de neuroloog en de psychiater.
Hopelijk gaat het vlug terug wat beter.
Ik mis het opstaan me een fris hoofd en de zin om te werken, te leven!
groetjes Inneke

za 28 feb, 2015 23:07
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ]