homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 5 berichten ] 
 hoofdpijn en lightdranken 
Auteur Bericht
zo 21 mei, 2006 13:34 Bericht hoofdpijn en lightdranken

Even reageren op de aspertaamhoofdpijn.
Ik ben altijd gevoelig geweest voor hoofdpijn. Vooral bij spanning en vermoeidheid kwam die opzetten. Ik slikte dan een pijnstiller en dat was het dan.
8 jaren geleden ben ik als ik een frisdrank dronk overgeschakeld op lightdranken. In diezelfde tijd veranderde ik ook van werk. Vanaf toen had ik bijna dagelijks hoofdpijn. Ik dacht dat het door het werk kwam, aan de frisdranken dacht ik niet eens. Ik kreeg ook regelmatig migraine-aanvallen. Belandde bij de neuroloog, kreeg allerlei medicatie. Niets hielp echt. Bij migraine helpt zomig instant, maar dat zijn zulke dure pillen dat je dit ook vermijd. Mijn leven draaide rond hoofdpijn. Ik durfde nergens meer naartoe, sleurde een hele apotheek mee (die eigenlijk niet hielp)
Een maand geleden besloot ik te stoppen met alle frisdranken. Niet omdat ik een verband vermoedde met de hoofdpijn, maar omdat ik vond dat ik beter gewoon water kon gaan drinken.
Tot mijn eigen stomme verbazing heb ik sindsdien geen 1 dag meer hoofdpijn gehad. Elke dag sluit ik af in opperste verbazing en mijn optimisme groeit. Ik durf nog steeds niet te beweren dat het ook echt voorbij is, maar toch...
Ik voel me ook fitter wat niet anders kan als je hoofdpijnvrij bent.
Ik hoop dat dit verhaal mensen over de streep kan trekken om het ook te proberen. Succes

zo 21 mei, 2006 13:34
di 30 mei, 2006 21:30 Bericht 

Ik probeer ook een beetje de kunstmatige zoetstoffen te mijden. Maar een directe invloed op mijn hoofdpijn lijken ze niet te hebben. Maar het zou kunnen zijn dat als ik al meer kans heb op hoofdpijn (tijdens de menstruatie met name), dat de zoetstoffen de kans op hoofdpijn vergroten of de hoofdpijn erger maken. Aangezien het erg eenvoudig is de zoetstoffen niet te nemen, doe ik dit maar.

di 30 mei, 2006 21:30

wo 31 mei, 2006 0:14 Bericht 

In lightdranken zit afhankelijk van wat je drinkt veel aan toegevoegde stoffen. Hoe weet je zo zeker dat de aspertaam de boosdoener is ?

wo 31 mei, 2006 0:14
Profiel
wo 31 mei, 2006 8:40 Bericht 

Ik weet niet zeker of ik last heb van de zoetstoffen. Maar aangezien het makkelijk is ze te mijden, doe ik dat.
Als je op internet zoekt, dan wordt aangegeven dat ze over het algemeen niet al te gezond zijn, en er worden ook vragen gesteld of ze wel helpen bij het afvallen of op gewicht blijven.

wo 31 mei, 2006 8:40

wo 31 mei, 2006 9:57 Bericht 

De informatie die je vind over aspartaam is natuurlijk ook wel afhankelijk van waar je zoekt en wat je wilt geloven. Zelf ben ik ongeveer 6 maanden geleden gestopt met aspartaam, mijn migraine is er niet door verminderd en ik ben ook niets aangekomen.

wo 31 mei, 2006 9:57
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]