homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 4 berichten ] 
 gember als ondersteuning afkicken 
Auteur Bericht
di 09 sep, 2003 18:39 Bericht gember als ondersteuning afkicken

Hallo allemaal.
Ik heb al 18 jaar migraine en spanningshoofdpijn. Al (van)alles gedaan. Beste helpt ergotamine en eletriptan (relpax). Maar het eind is zoek: elke dag heb ik minimaal 1 Relpax nodig, soms nog aangevuld met paracetamol, afgewisseld met de nodige ergocoffeine. Je raadt het al. ik heb nu dus medicatie-afhankelijke hoofdpijn. De enige oplossing is afkicken. Van de neuroloog heb ik Levomepromazine gekregen voor de pijn tijdens het afkicken en voor de rust. en Domperidom tegen de afkickverschijnselen. Ik had het helemaal gepland; eerste weken oktober zou ik gaan afkicken. Vorige week kreeg ik van iemand de tip om met gembercapsules en moederkruidcapsules te beginnen tegen de hoofdpijn. Ach ja, waarom niet. Ik begon. Ik ben nu 10 dagen aan het slikken en heb al 10 dagen geen pijnstiller meer hoeven nemen. Ik heb dus het idee dat ik al aan het afkicken ben maar er niets van merk door die natuurlijke capsules. Niks geen afkickverschijnselen of hoofdpijn!
Ik krijg langzamerhand het idee dat ik de eerste weken van oktober rustig iets anders kan gaan plannen; afkicken zal misschien niet meer nodig zijn. Heeft iemand hier ervaring mee, moet ik nog met erge terugslagen rekening houden of: na hoelang kan ik zeggendat ik echt van de medicijnen af ben?
ik hoop op veel reakties. Je mag me mailen:
brandt.geerlings@tiscali.nl
l: :lol:

di 09 sep, 2003 18:39

do 02 okt, 2003 19:09 Bericht 

hoi, ben je dan helemaal van je hoofdpijn afgekomen?
ik denk dat het met die terug slag heel erg mee kan vallen
tenminste, ik heb af moeten kicken van slaap tabletten, het heeft een hele poos geduurd, maar hoe meer je het spreid hoe beter
rustig afbouwen, in een keer stoppen heeft je lichaam te veel moeite mee

chris.

do 02 okt, 2003 19:09
Profiel WWW
wo 10 dec, 2003 23:51 Bericht 

Hallo, mijn moeder heeft een tijd geleden twee weken nodig gehad om af te kicken van ergotamine. Aangezien de bijverschijnselen van ergotamine zo ernstig waren, ben ik verbaasd dat ze nog steeds worden voorgeschreven. Heel veel succes! Anneke

wo 10 dec, 2003 23:51
di 11 okt, 2005 23:48 Bericht afkicken met gember

klinkt goed. Je lichaam moet zo'n 3 maanden vrij zijn van medicijnen tegen hoofdpijn, zodat je kan zeggen dat je geen hoofdpijn meer krijgt van de medicijnen. De eerste 5 dagen zijn meestal het ergste. Maar het klinkt goed bij jou. Maar kijk na die 3 maanden wel uit dat als je hoofdpijn krijgt snel weer in het oude patroon vervalt.

Veel succes!!!

Har

di 11 okt, 2005 23:48
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]