homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 13 berichten ] 
 MAH en ziekenhuis opname 
Auteur Bericht

do 19 maart, 2009 16:10 Bericht MAH en ziekenhuis opname

Wie heeft er ervaringen met een ziekenhuisopname vanwege medicijnafhankelijke hoofdpijn?
Hoe ging dit in z'n werk? Hoe zag de dag eruit? En wat deden ze precies?
En waar vond deze opname plaats en hoe het je het ervaren? en hoe was de nazorg en hoe zag deze eruit?

Ik ben hier benieuwd naar, omdat ikzelf waarschijnlijk binnenkort wordt opgenomen in het ziekenhuis vanwege MAH en ik zou graag ervaringen van anderen willen horen.

do 19 maart, 2009 16:10
Profiel

zo 22 maart, 2009 21:48 Bericht Re: MAH en ziekenhuis opname

Dag Loes,

Ik ben bijna 6jaar geleden opgenomen , ongeveer een week heb ik in het ziekenhuis verbleven , ik moest een kuur volgen van dihydergot (geen andere medicatie ) ook hebben ze allerlei onderzoeken bij me gedaan om te zien of de hoofdpijn/ migraine van niks anders zou verder komen . Er zijn scans gemaakt ook een onderzoek naar dat "gaatje in het hart " waar ooit sprake is van geweest . Mijn imigran verbruik zat echt wel hoog , dus door die kuur zou ik achteraf minder migraine moeten krijgen hebben , maar na enkele weken thuis liep de migraine toch weer op en 2 maanden later belandde in opnieuw in het ziekenhuis , eerst probeerde ze een ander medicament maar uiteindelijk zijn ze weer gestart met die kuur van dihydergot , ik voelde dat het precies toen beter zou lukken , waarom ik weet het niet , er werden nog wel allerlei onderzoeken gedaan en ook nieuwe preventieve middelen opgestart , deze medicatie is dan toch aangeslagen , ik kan niet zeggen dat ik zonder migraine ben maar m'n imigran verbruik is stukken lager dan voor m'n opname.
Ik wens je veel succes.

zo 22 maart, 2009 21:48
Profiel

wo 01 apr, 2009 21:04 Bericht Re: MAH en ziekenhuis opname

Hallo Loes.

Ik vroeg me af of je inmiddels al opgenomen bent geweest. Sta zelf ook op de lijst voor opname maar vraag me steeds meer af of het wel nodig is. Normaal slik ik ongeveer 60 paracetamol, 6 ibuprofen en 12 imigran per maand. Daarnaast slik ik Topamax. Sinds 3 weken probeer ik op eigen kracht mijn medicijngebruik te minderen en ik heb de laatse week niet één pijnstiller gehad. Kan niet zeggen dat ik nu meer hoofdpijn heb dus ik vraag me af of ik wel medicijnafhankelijke hoofdpijn heb. Of zou er nog zoveel rotzooi in mn lijf zitten dat de heftige hoofdpijn daardoor nog uitblijft :)
Hoeveel medicatie gebruik jij? En heb je zelf ook al pogingen gedaan de medicatie te minderen?....vast wel.
Nou, succes met alles!
Groet Anne

wo 01 apr, 2009 21:04
Profiel

do 02 apr, 2009 9:40 Bericht Re: MAH en ziekenhuis opname

Hoi Anne,

Ik ben nog niet opgenomen geweest. Ik doe inmiddels poging 3 om het op eigen kracht te doen.
De eerste poging hield ik 7 dagen vol, de tweede poging 10 dagen.
Voordat ik aan poging 3 begon had ik besloten, dat als dit keer niet lukte ik me op zou laten nemen. de afspraak met het ziekenhuis was dat ik kon bellen en binnen 2 dagen terecht kon.
Maar inmiddels zit ik al op dag 16!!!! van mijn 3e poging.
Ben helemaal trots en blij!
Ik heb in deze 16 dagen geen pijnstiller aangeraakt en wil proberen om dit 3 maand vol te houden (tenminste iedereen zegt dat je het 3 maanden moet doen)
Soms is het moeilijk, soms gaat het best goed.
Alleen in de eerste dagen heb ik 2 dagen gehad dat ik echt hele erge hoofdpijn had en me er ook goed ziek bij voelde. Daarna nog steeds wel dagen met hoofdpijn, maar ik hield het telkens vol zonder pijnstillers.

Ik slikte ongeveer 3 tot 4 pijnstillers in de week. Meestal nam ik daro hoofdpijnpoeders. Ik slikte ze de laatste 3 maanden vaak om de dag en toen gaf het ziekenhuis aan dat het echt te veel was.
Zelf had en heb ik nog mijn twijfels of het wel of niet medicijnafhankelijke hoofdpijn is. Ik vind het ook moeilijk wanneer je dit kunt zeggen. En wanneer je dan bijvoorbeeld je beter moet voelen.
Dus mensen met ervaring?? Wanneer merkte je verbetering?

Maar jij bent dus inmiddels ook al een week op weg? Goed zeg!! Doorzetten he!

Ik wil het dit keer ook echt volhouden!

do 02 apr, 2009 9:40
Profiel

do 02 apr, 2009 10:07 Bericht Re: MAH en ziekenhuis opname

Even een korte reactie want ik zit nu met behoorlijke koppijn achter de computer.
Wat goed van je!! Al 16 dagen zonder! Hoevaak had je migraine? Ik had de laatse tijd eigenlijk iedere dag hoofdpijn en dan 2 weken per maand migraine die ik dan onderdrukte met imigran maar die vervolgens dan weer net zo hard terugkwam.
Ik hoop niet dat er zich nu zo'n migraineweek inzet want tot nu toe ging ik dan dus weer de fout in en nam ik dus toch weer medicatie.
Ik wens je heel veel succes!!
Groet Anne

do 02 apr, 2009 10:07
Profiel

do 02 apr, 2009 12:18 Bericht Re: MAH en ziekenhuis opname

Beste Loesss, Anne Puck en alle anderen,
Het blijft ontzettend moeilijk erachter te komen of het MAH betreft. Ikzelf wist onlangs een kleine 8 weken van de medicatie af te blijven, maar er was (nog steeds) niets bijzonders merkbaar: geen pijncurve in het dagboek, geen mindering (na zo'n 6 weken moet het ergste achter de rug zijn) en zo. Wel zat ik er na die periode 'helemaal doorheen', vooral mentaal. De neuroloog heeft me (daarom?) nu 'op Depakine' gezet, eens kijken of dat wat uitricht.
Het grote voordeel bij dit alles is echter wel dat ik sinds die tijd van de 'drogist-middeltjes' af heb kunnen blijven, want ofschoon je ook afhankelijk kunt worden van tiptranen schuilt volgens mij het grootste gevaar bij MAH in de 'kleine medicatie' die je soms wel een paar keer per dag tot je neemt.
En wat opname in het ziekenhuis betreft: de neuroloog legde me gehaast uit - maar wel met een waarschuwend vingertje omhoog - wat dat inhield. "Je komt gewoon op een soort van gesloten afdeling. Da's bepaald geen vrolijke afdeling hoor; je zit tussen andere afkickers en zware gevallen. De medicijnkasten staan goed op slot..." Als dat zo is, wat ik toch enigszins betwijfel, dat zijn we terug naar de middeleeuwen. Ik heb inmiddels wel geleerd om dit soort waarschuwende, autoritaire, pedante, ouwe jongens-vakbroederstaal sterk te relativeren. Als je voelt dat je hier aan toe bent, moet je het zeker doen. Valt het tegen, stap dan gewoon uit. Je bent een vrij mens en kunt kiezen, en gaan en staan waar je wilt. Bovendien voel je zelf vaak heel goed aan of iets goed voor je is.
Sterkte iedereen.
Johann

do 02 apr, 2009 12:18
Profiel

do 02 apr, 2009 13:30 Bericht Re: MAH en ziekenhuis opname

Na een week geen medicatie en geen heftige hoofdpijn is zich nu dus een stevige migraine aan t ontwikkelen. Ik zit nu ernstig in dubio of ik een imigran zal nemen of niet. Ben de hele ochtend al bezig geweest met mezelf afleiden maar helaas...
Wat een vreemde neuroloog heb jij, Johan. Mijn opname zal eind april gaan plaatsvinden. Ik kom op afd. neurologie te liggen (2 weken) en ben in principe vrij om te gaan en staan waar ik wil. Moet dit dan wel even melden aan verpleging als ik wegga maar dat lijkt me logisch. In principe krijg ik inderdaad helemaal geen pijnmedicatie maar dat lijkt me ook wel logisch.
Ik ga nu toch maar even naar bed want t wordt allemaal wat te heftig.
Groet Anne

do 02 apr, 2009 13:30
Profiel

vr 03 apr, 2009 8:31 Bericht Re: MAH en ziekenhuis opname

Anne Puck, hoe gaat het nu met je?
Heeft de migraine doorgezet? En heb je wat moeten nemen ervoor??
Moeilijk is dat op zulke momenten he, wat je moet doen. wel of niet wat nemen..
Ik hoop dat het vandaag weer wat beter met je gaat.

vr 03 apr, 2009 8:31
Profiel

vr 03 apr, 2009 10:25 Bericht Re: MAH en ziekenhuis opname

Hoi Loes,
dank voor je medeleven. Dat doet me heel goed! Ik zit hier totaal brak achter de computer. Het is dus uitgegroeid tot een mega-migraine-aanval. Kon nog geen slok water binnenhouden en heb veel gehuild. Na 22 uur vond ik het welletjes en heb ik een imigran genomen die al na een kwartier de ergste snijdende pijn wegnam. Dat scheelt denk ik wel, omdat ik al een week geen medicatie had gehad werkte het volgens mij veel beter dan anders.
Nu ben ik héél moe, emotioneel en mn hoofd doet natuurlijk nog behoorlijk zeer evenals mn nek. En ik baal er toch wel van dat ik het niet gered heb om geen pil te slikken :(
Hoe is het met jou? Hoop alles goed, dan kan je lekker genieten van het mooie weer!
Groetjes Anne

vr 03 apr, 2009 10:25
Profiel

vr 03 apr, 2009 19:19 Bericht Re: MAH en ziekenhuis opname

Anne Puck,

Wat balen en ontzettend vervelend zeg dat je zo'n giga migraine aanval hebt gekregen. Ik snap heel goed dat je het dan niet volhoud om wat te nemen. Je wilt gewoon van die pijn af!!!
Hoe gaat het vandaag dan met je? Beetje opgeknapt?
Ik zit inmiddels op dag 17, maar heb vandaag ook een slechte dag. Klein beetje hoofdpijn bij het opstaan die langzaamaan steeds erger werd. En nu is het behoorlijk erg, heb net al 2u in bed gelegen maar dat hielp niet.
Ik wil nu ook zoo graag wat nemen, maar ik probeer het vol te houden. Ben bang dat ik anders weer opnieuw moet beginnen en de hoofdpijn nog erger wordt.
Ik heb namelijk al eerder paar pogingen gedaan en telkens toen ik weer wat nam, ging de hoofdpijn wel weg, maar bleef het maar terugkomen. Totdat ik echt stopte..
Maar ik vind het nu ook heel erg moeilijk om door te zetten. Probeer maar een beetje afleiding te zoeken en hopen dat het morgen wat beter gaat. DAn kan ik weer trots zijn dat ik het volbracht heb.
Ik hoop dat het bij jou ook wat beter gaat, en gewoon weer opnieuw beginnen met proberen niets te nemen. Het is opzich ook niet erg als je 1 maal per week wat neemt, als je het daar maar bij laat..
Heel veel succes!

vr 03 apr, 2009 19:19
Profiel

vr 03 apr, 2009 21:36 Bericht Re: MAH en ziekenhuis opname

Hoi Loes,

Hoop toch zo voor je dat het geen zware migraine is geworden. En dat je inderdaad geen pillen hebt genomen. Ik heb het tot nu toe kunnen laten bij die ene imigran. Heb nog wel hoofdpijn maar die is dragelijk. Ik ga ook maar vroeg naar bed en hoop dat het morgen beter is. Houdt mezelf maar voor dat het niet zo heel erg is dat ik na 8 dagen geen medicatie nu 1 imigran heb gehad. Wat houdt jou trouwens tegen om je op te laten nemen? Ik zie er n.l zelf erg tegenop, vandaar ook mijn verwoede poging om het voor die datum, 28 april, zelf te doen, maar aan de andere kant krijg je daar wel goede begeleiding van fysiotherapeuten en een psycholoog. Zou jij ook op afd. neurologie komen te liggen? En zou jouw opname ook 2 weken duren?
Heel veel sterkte maar weer!

vr 03 apr, 2009 21:36
Profiel

di 07 apr, 2009 11:46 Bericht Re: MAH en ziekenhuis opname

Hoi,

Ik zit vandaag op 3 weken (21dagen) zonder pijnstillers.
En wat ik lees is dat het in het begin heel zwaar is maar daarna steeds beter moet gaan. Ik heb het idee dat het bij mij andersom is.
Ik heb echt nog steeds veel hoofdpijn.
De hoofdpijn is zeker om de dag aanwezig, en het wordt steeds moeilijker om het vol te houden zonder pijnstillers.
En ik vraag me ook heel erg af of het wel medicijnafhankelijke hoofdpijn is??
Want het zou toch nu na 3 weken beter moeten gaan? (mensen met ervaring????????)
Ik weet nie hoe lang ik het nog nog volhoud..
Telkens gaat het 1 dag goed en daarna is het weer mis..
Ik vind het steeds moeilijker worden.

di 07 apr, 2009 11:46
Profiel

di 02 feb, 2010 12:02 Bericht Re: MAH en ziekenhuis opname

Juist een weekje ziekenhuis achter de rug!Dihydergotkuur gekregen!
Had 3 a 4 dagen migraine per week,en nam dus veel te veel zomig en indocid.
Nu moet ik preventief inderal retard nemen!Afwachten wat het zal geven!

di 02 feb, 2010 12:02
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]