homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 4 berichten ] 
 afgekickt, maar nu lijkt koffie van invloed op hoofdpijn 
Auteur Bericht

wo 06 jan, 2010 21:33 Bericht afgekickt, maar nu lijkt koffie van invloed op hoofdpijn

Ik ben 47 jaar en heb sinds met 13e chronisch dagelijkse hoofdpijn en migraine. Ik gebruikte bijna dagelijks Indometacine.
Sinds een jaar ben ik, na een opname, gestopt met Indometacine. Ik gebruik nu alleen nog maar ongeveer 1 Maxalt per 1 a 2 weken.
Sinds ik gestopt ben loopt de hoofdpijn veel minder vaak helemaal uit de hand. Toch heb ik bijna elke dag hoofdpijn die begint vlak na het opstaan. In korte tijd wordt de hoofdpijn dan heel hevig. De pijn begint of aan een kant of aan beide kanten, als de hoofdpijn doorzet zit de pijn altijd aan een kant. Het zit achter mijn oog met een soort echo achter in mijn hoofd. Als ik na het opstaan koffie drink ( ik drink ongeveer 2 koppen per dag) dan verdwijnt de hoofdpijn vaak weer, niet altijd.
Toen ik net gestopt was met de medicijnen gebruikte ik bijna geen koffie, maar nu weer wel en het lijkt alsof ik steeds vaker (nu bijna dagelijks) koffie nodig heb om van die vreselijke hoofdpijn af te komen. Soms denk laat maar, het is toch onschuldig vergeleken met die pijnstillers, maar soms baal ik er zo van. Wat denken jullie? Stoppen met koffie of niet?

wo 06 jan, 2010 21:33
Profiel

zo 10 jan, 2010 12:08 Bericht Re: afgekickt, maar nu lijkt koffie van invloed op hoofdpijn

Niemand enig idee hoe het zit als koffie ineens zo een belangrijke rol bij wel of geen hoofdpijn gaat spelen?

Jacqueline2

zo 10 jan, 2010 12:08
Profiel

ma 11 jan, 2010 22:00 Bericht Re: afgekickt, maar nu lijkt koffie van invloed op hoofdpijn

Helaas niet Jacqueline. Wat zegt de HA/neuroloog ervan?

Knap hoor dat je het volhoudt met zo weinig medicatie. Ik zou gewoon lekker koffie blijven drinken. Werkt het ook met decaf?

ma 11 jan, 2010 22:00
Profiel

ma 11 jan, 2010 23:14 Bericht Re: afgekickt, maar nu lijkt koffie van invloed op hoofdpijn

Nee, decaf helpt niet tegen de hoofdpijn. Het gaat echt om de werking van de cafeine, vrees ik.
Neuroloog adviseert te stoppen maar snapt ook wel dat het voor mij veel minder dringend is dan het stoppen met pijnstillers was. Wel merk ik dat ik beetje bij beetje meer koffie nodig heb. Toen ik afkickte in het ziekenhuis, kreeg ik geen koffie. Thuis gekomen was eerst 1 a 2 keer per week koffie voldoende tegen de pijn, nu heb ik nooit meer dagen zonder koffie. Neem ik geen koffie, dan is de pijn niet te harden. Behalve als ik net de dag ervoor Maxalt gebruikt heb, dan lukt het me soms wel. Een soort naeffect van Maxalt denk ik.

ma 11 jan, 2010 23:14
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]