homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Blijft een probleem.... 
Auteur Bericht

di 26 jan, 2010 0:21 Bericht Blijft een probleem....

Ik heb het al zo'n 4 keer geprobeerd om van de medicijnen af te komen, waarvan 2 keer echt succesvol. Uiteindelijk begin je op den duur toch weer opnieuw de fout in te gaan. Daar ligt mijn probleem dan ook.
Zit nu weer op zo'n 3 a 4 Darohoofpijnpoeders per dag en dan ook nog zo'n 2 imigran per week. Ben weer naar m'n neuroloog geweest en natuurlijk moet ik weer accuut stoppen met pijnstillers. Dat ga ik dan ook doen!!! Grootste probleem is m'n werk omdat de werkdruk momenteel erg groot is (TNT). Ik heb voor mij zelf dan ook besloten om de eerste 2 weken niet te gaan werken en de boel de boel te laten. je weet immers nooit wat je te wachten staat. Hopelijk valt het mee. Daarna goed bedenken hoe ik verder ga met werken. Ik begin volgende week donderdag (4 feb.) en zorg dat ik daarvoor nog een gesprek met mijn bedrijfsarts heb. 5 maart moet ik weer terug komen bij de neuroloog om te kijken hoe het gaat. Ook heb ik om psychologische hulp gevraagt om het terug vallen te voorkomen. Heeft iemand anders daar ook ervaring mee? Het is al een hele opgaaf om 3 maanden van de medicijnen af te blijven. Maar ook na die periode blijft het uitkijken.

di 26 jan, 2010 0:21
Profiel

vr 05 feb, 2010 0:06 Bericht Re: Blijft een probleem....

Hallo Hank
Ben je er vandaag aan begonnen? Ik wens jouw alvast heel veel succes.
Nadat ik jouw bericht had gelezen, heb ik me ook 'alweer' voorgenomen om er voor te gaan.
Vorig jaar is het me gelukt 1,5 maanden volledig medicatievrij te zijn en ik voelde me toen ook heel goed, maar had hiervoor speciaal een maand verlof voor opgenomen. Maar van zodra je terug aan't werk bent en je moet je weer terug blootstellen aan de vele stressfactoren, herval je snel in je oude patroon en grijp je bij de minste pijn naar een pijnstiller. En gaat het terug van kwaad naar erger.
Dus heb ik nu ook terug een datum geprikt en start ik nu zaterdag 6 februari. Ik ga het maar op me laten afkomen en we zien wel. Hopelijk lukt het deze keer.
Dus, hierbij een oproep aan iedereen die een poging wil ondergaan, laat het ons samen doen ... laat ons samen de last dragen en elkaar steun bieden ... wie weet lukt het ons deze keer allemaal !!!

Veel liefs
Ansie

vr 05 feb, 2010 0:06
Profiel

vr 05 feb, 2010 0:20 Bericht Re: Blijft een probleem....

Nou Museradio da's ook toevallig. Ik ben vanaf 1-2-2010 ook weer gestopt met de pijnstillers.

De vorige keer kreeg ik pas bij dag 8 echt last maar nu..................pffff. Tis al van dag 2 echt raak. Ik moet er wel bijvertellen dat ik ook een bijhoofdontsteking ontwikkeld heb/had dus dat zal ongetwijfeld meespelen.

Ik heb nu al vanaf dinsdag flinke hoofdpijn en de laatste 2 dagen ook met overgeven. Koorts heb ik ook alle dagen nog gehad (denk dat dat mede door die ontsteking komt.

Ik heb hulp van een fysiotherapeut (waar ik morgen naar toe ga, als het lukt :confuse: ), een shiatsutherapeute (ècht een aanrader) en een GZ-psycholoog. Maar je staat er de meeste tijd toch alleen voor...........en ik heb al een paar keer op het punt van opgeven gestaan................maar dat wil ik dan weer niet want nu is het voor mij DE uitgelezen mogelijkheid om ziek te zijn. Hoef de 1e 3 weken niet op mijn werk te verschijnen en mijn man is nog thuis. Beter kan toch niet?

Nu lees ik veel over een Dihydergotkuur in het ZH. Wie weet daar meer van.................

Ik wens jou en Ansie heel veel toi toi toi!

Afbeelding

vr 05 feb, 2010 0:20
Profiel WWW

vr 05 feb, 2010 1:24 Bericht Re: Blijft een probleem....

Wat goed jullie berichten te lezen. Niet dat het leuk is, maar het geeft me toch wel steun.
Vandaag begonnen (4 feb.) en had die dag daarvoor nog een concert (david Gray wilde ik niet missen). Ik had s'nacht meteen hoofdpijn, dus toch maar wat ingenomen. Ik begin toch immers op donderdag? Het was meteen weg, maar stond meteen met hoofdpijn op. Gedurende de dag werd het steeds erger, resulterende in op een hoogte punt s,avonds. Heb dus 3/4 van de dag op bed gelegen. Nu heel even er uit. Het is nog niet over maar vol te houden.
ik heb dus 2 weken vrij en bouw daarna 3 uur per 2 weken op. Kijken of dat gaat lukken. Heb er een hard hoofd in.

De verleiding om wat in te nemen is groot, vooral als het zo erg is. Je weet immers nooit wanneer het weer gaat afzakken. Dan word ik altijd een beetje paniekkerig. Ook nog eens heel erg neus verkouden. Maakt et ook niet makkelijker.

Laat af en toe als het gaat even een berichtje achter hoe het verloopt. Geeft altijd steun. We doen het immers samen!!!!

Sterkte allemaal,

Har

vr 05 feb, 2010 1:24
Profiel

vr 05 feb, 2010 3:08 Bericht Re: Blijft een probleem....

Hoi Har,

Nou, ik heb al verzaakt hoor! Werd net alweer gewekt door een allesoverheersende koppijn en heb toen besloten dat ik wel een triptaan (Relpax) in mocht nemen. Ik heb zelf ook sterk het idee dat ik geen MAH van de triptanen heb (ik slikte daarvan gem. 6 tot 8 per maand), maar meer van de vrij verkrijgbare middelen.

Zit nu te wachten tot het gaat werken...........please laat het zijn werk doen.............

Heb overigens toevallig vanavond ook de hoofdpijnverpleegkundige gemaild met oa deze vraag. Hoop maar dat ik er goed aan gedaan heb.

Ergens voel ik me nu wel heel schuldig.................maargoed..........eerst maar eens afkicken van de vrijverkrijgbare pijnstillers en daarna evt. van de triptanen.

Ik weet het ook niet :roll:

Hou vol! Ooit komt het goed.

Afbeelding

vr 05 feb, 2010 3:08
Profiel WWW

za 06 feb, 2010 1:38 Bericht Re: Blijft een probleem....

Hoi Lampie,

ik begrijp best dat je er naar gegrepen hebt hoor. Valt niet mee. Overigens zijn triptanen ook kwalijk hoor als je er 6 a 8 per maand slikt. Ik slikte dat ook maar dan met Imigran. En daarnaast nog zo'n 3 a 4 daro's. Ik mag dus helemaal niets meer slikken. Tuurlijk nog wel de amitriptiline en metoprolol ter preventie. Probeer in iedergeval zo min mogelijk te slikken. Ik herken dat schuldgevoel heel erg, maar geef het niet op.

Na het tikken van mijn laatste berichtje hier, weer naar bed gegaan. Om 6.00 was het niet meer te houden zo erg. Paniek slaat je toe. Je mag immers niets innemen. Proberen te ontspannen en uiteindelijk toch in slaap gevallen. Vandaag de hele dag op bed gelegen. Wel vol te houden maar geneog hoofdpijn om in bed te blijven. Met het avondeten even eruit geweest en om 22.00 weer even uit bed gegaan tot nu. Het is nu vol te houden maar hoop dat het vannacht niet weer erger wordt.

al met al een strijd. Net 2 dagen gehad. Hopelijk gaat het snel beter...

Iedereen succes maar weer.

Har

za 06 feb, 2010 1:38
Profiel

za 06 feb, 2010 3:46 Bericht Re: Blijft een probleem....

En ja hoor, daar zit ik weer midden in de nacht :lol: Hoofdpijn valt mee maar ik moest er wel even uit. Lekker rustig zo.

De triptaan heeft toch goed geholpen en ik heb er geen spijt van. Ik heb dan gewoon van die allesverlammende messteken elke seconde weer.................het begint met af en toe...............en dan tjàk....................... Vanmiddag weer.....................

Ik heb ook wel wat betere momenten. Dan doe ik wat dingetjes in huis, anders loopt het hier helemaal de spuigaten uit :lol: en ben vandaag naar de fysiotherapeut geweest.

Dit lijkt me wel wat:

http://www.neurology-kuleuven.be/index.php?id=199

Ik vraag me af waarom dat hier in de NL niet gedaan wordt??? Lees vooral het stuk hoeveel dagen je nog pijnstillers mag???? Overal lees ik tegenstrijdige verhalen..................wie heeft gelijk???

2 weken - 1 maand - 2 maanden - 3 maanden afkicken?
1 x per week - 2 x per week - 3 x per week pijnstilling?
Word er een beetje kriegel van.

Vandaag dus dag 6, hopenlijk een goeie.

Ik wens jou ook een goede dag toe Har. Mss moeten we maar naast mekaar gaan liggen :lol:

Greetz, Annalie

Afbeelding

za 06 feb, 2010 3:46
Profiel WWW

zo 07 feb, 2010 1:36 Bericht Re: Blijft een probleem....

Vandaag een goede dag gehad. Zeer wl. nog de nawerking van het triptaan (al hoop ik van niet).

Bijna geen noemenswaardige hoofdpijn gehad, af en toe wat steekjes maar verder. Heerlijk.

Har: gaat het? Ik hoop het wel................ heb iig met mezelf afgesproken dat ik ook geen triptaan meer mag...........en ik hou me daar aan - punt - ooit gaat de pijn vanzelf over..............toch?

Hopenlijk morgen weer zo'n dag...............truste

Afbeelding

zo 07 feb, 2010 1:36
Profiel WWW

zo 07 feb, 2010 2:20 Bericht Re: Blijft een probleem....

Hoi Annalie,

Goed te horen dat je een goeie dag had. Wat een verademing he?

Ik had de beroerste dag tot nu toe. Vanmorgen vroeg weer een hefige migraineaanval en de rest van de dag op bed gelegen. Nu ook aan de andere kant hoofdpijn. Iets wat ik eigenlijk bijna nooit heb. Je wordt er moedeloos van. Maar vanavond om 21.00 m'n bedje uit en het zit nu alleen nog maar een beetje aaan de rechterkant. Heerlijk gewoon. Hopelijk is dit echt een goed voorteken voor morgen!!!
Misschien moeten we maar naast elkaar gaan liggen ja. We liggen iimers zo veel op bed..haha

Ansie, hoe is het met jou. Het was vandaag je eerste dag! Laat weten hoe het verloopt, ok?

Nou, duik nu maar weer m'n bedje in.

Sterkte weer allemaal,

Har

zo 07 feb, 2010 2:20
Profiel

zo 07 feb, 2010 10:59 Bericht Re: Blijft een probleem....

Ja, Ansie : hoe gaat het met je?

Vandaag zelfs ZONDER ENIGE VORM van pijn opgestaan!!!! Tis niet te geleuven :lol:
Kijken hoe het zich ontwikkeld.

Hopenlijk krijg je nu ook een goede dag Har................

Greetz :ewink:

Afbeelding

zo 07 feb, 2010 10:59
Profiel WWW

ma 08 feb, 2010 2:32 Bericht Re: Blijft een probleem....

Vandaag een goede dag gehad. Nog wat hoofdpijn vanuit de nek, maar dat was s'avonds verdwenen en dus nu echt hoofdpijn vrij. op naar dag 5!!!!

ma 08 feb, 2010 2:32
Profiel

di 09 feb, 2010 11:29 Bericht Re: Blijft een probleem....

Hallo Alllemaal

Ik doe ook mee :ewink:
Al slik ik niet zoveel als jullie, ik heb altijd al een afersie tegen medicijnen gehad, vandaar dat ik al jaren het op een alternatieve manier probeer te doen, mijn gehele gezondheid wordt dan aangepakt, en ook de vitamines/mineralen.
Maar helaas de migraine bleef! De rest is nu prima ik ben zo gezond als een vis nu na 1 1/2 jaar hieraan gewerkt te hebben.

Dus je begrijpt dat aan de 'triptanen moeten' niet in mijn beeld past, maar ik moest wel, anders kon ook ik jaren van mijn leven weggooien. Ik kreeg het op het laatst elke week, en nu heb ik het idee dat ik de migraine in stand houdt door die triptanen.
Dus ik probeer het samen met jullie zeker 3 maanden vol te houden en daarna de balans op te maken.
We gaan ervoor!
Sterkte!
Daisy

di 09 feb, 2010 11:29
Profiel

di 09 feb, 2010 12:06 Bericht Re: Blijft een probleem....

Hoi Daisy,

Goed dat je ook van die triptanen af wilt. het is net zo schadelijk als de gewone huistuin en keuken medicijntjes. Het is veel schadelijker. Tuurlijk kan je het best gebruiken als je een goeie migraineaanval hebt, maar ook bij dit middel sluipt het er in om steeds meer te gebruiken. Vooral ook omdat je het zo op recept kan krijgen. Er wordt totaal niet gekeken hoeveel je er in een maand gebruikt.
Hopelijk vallen bij jou de effecten nog enigzins mee.

Ik zit nu op dag 6. Alleen weer wat last van de gewone hoofdpijn (voorhoofd). Als dat te erg word ga ik gewoon even liggen en dan zakt het weer af. Ik mag nog een week thuis zitten dus dat is nog wel lekker. Geen druk op de ketel.

Nou succes en laat weten hoe het gaat...ok?

groetjes,

Har

di 09 feb, 2010 12:06
Profiel

di 09 feb, 2010 13:01 Bericht Re: Blijft een probleem....

Hai Daisy, we meet again :grin:

Heel veel s6!

Hier gaat het de laatste dagen heel goed. Gisteren echt een topdag gehad................snap er niks van. Nu voel ik wel weer iets opkomen maar tis goed uit te houden.

Iedereen weer heel veel toi toi toi!

Afbeelding

di 09 feb, 2010 13:01
Profiel WWW

wo 10 feb, 2010 11:02 Bericht Re: Blijft een probleem....

Met de wangen rood moet ik toegeven dat ik het vorige zaterdag niet kon opbrengen om aan mijn afkickperiode te beginnen. De kinderen waren vervelend, mijn echtgenoot moest onverwacht voor het werk weg en ik kon de druk even niet aan en greep dus maar naar de allom verzadigende pijnstiller :oops:
Ik heb me dus een week respijt gegeven en start nu, en deze keer zonder uitstel, op maandag 15 februari! Ik weet het, er zal wel altijd iets onverwacht tussenkomen, maar ik moet absoluut in een periode kunnen starten waarbij ik de eerste week geen plannen heb.

Ik vind het bewonderenswaardig dat jullie het goed volhouden en vanaf volgende week ga ik mij er bij voegen!
Het geeft alleszins moet om er mee te starten.

Nog veel succes allemaal!!
Ansie

wo 10 feb, 2010 11:02
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende