homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 3 maanden zonder medicijnen 
Auteur Bericht

ma 08 feb, 2010 18:09 Bericht 3 maanden zonder medicijnen

Hallo
Ik ben een tijd hier weggeweest maar mijn migraine niet hoor.
Die bleef me achtervolgen, wat ik ook deed.
Alles heb ik al geprobeerd zelfs maanden lang.

Het enige wat mij helpt zijn de triptanen. Ik heb sumatriptan (imigran) Het blijft er vaak wel 24 uur door weg. Prima zou je denken! Als het maar weg bleef :roll: Maar nee, ik heb het idee dat ik het hierdoor in stand houdt. Na de 24 uur, komt het terug en dit gaat 4 dagen zo door, om daarna een paar dagen weg te blijven en dan begint het weer van voren af aan.
Dus 1x per week zeker, ik ga echt al die tijd niet slikken dat lijkt me geen oplossing.
Ik neem dus alleen maar de triptanen bij hoge uitzondering.
Maar nu wil ik toch gaan proberen om 3 maanden lang geen triptan in te nemen.

Mijn migraine is wisselend soms begint het vanuit mijn nek, naar 1 kant van mijn hoofd. Die migraine is vervelend maar als ik me rustig houdt en ik ga slapen of ik luister zacht naar de radio voor wat afleiding, dan is dat de minst erge vorm, alhoewel ik niets moet doen op die dagen.
Maar.... als de migraine op mijn schedeldag bovenop mijn hoofd begint, dan heb ik een probleem ik wordt doodziek en moet ook overgeven.
Ik kan geen slokje water verdragen en al helemaal geen eten. Maar dan krijg ik weer problemen met mijn bloedsuikerspiegel, ik voel me eng worden en ga trillen een hypo. Ik mòet wat eten om me beter te voelen, maar ja..... :S: Mijn maag accepteerd dan niets. Deze migraine vind ik vreselijk, dus hoop ik dat deze vorm wegblijft in deze 3 maanden. Ik weet niet of ik dit wel volhoudt zonder medicatie.
Een zetpil of injektie zou dan een oplossing zijn, maar ja...... dilemma :confuse:

Ik ga het toch proberen, om ook daar van af te blijven.

Deze dag is dag 1 - lichte vorm migraine- uit te houden na een wandeling in de buitenlucht werd het minder.

groetjes Daisy

ma 08 feb, 2010 18:09
Profiel
Site Admin

ma 08 feb, 2010 18:21 Bericht Re: 3 maanden zonder medicijnen

Hoi Daisy2,

Heel veel sterkte, ik hoop voor je dat het mee zal vallen!

ma 08 feb, 2010 18:21
Profiel WWW

ma 08 feb, 2010 21:07 Bericht Re: 3 maanden zonder medicijnen

Ook van mij heel veel sterkte ermee, volhouden, ik weet hoe moeilijk het is, zeker de eerste weken.

ma 08 feb, 2010 21:07
Profiel

di 09 feb, 2010 11:19 Bericht Re: 3 maanden zonder medicijnen

Bedankt Linda en Henk voor de aanmoediging.

Dit is dag 2 geen migraine wel een gespannen nek en schouders bij het wakkerworden. Maar na een ontbijt en wandeling met de hond, is het weggetrokken. Dus ... een goede dag vandaag!

PS
@ Linda
Ik heb wat problemen met inloggen, ik moet het steeds 2x doen en dan een tijdje wachten eer het lukt. Terwijl het wel het goede wachtwoord is. Hoe kan dit?
Ik heb al 3 x een andere naam en wachtwoord aangemaakt.
Dit is ook de reden dat ik een tijd niet meer verscheen. Had er geen puf meer voor.
Ligt dit aan mijn laptop of aan het systeem?

di 09 feb, 2010 11:19
Profiel
Site Admin

di 09 feb, 2010 13:23 Bericht Re: 3 maanden zonder medicijnen

Daisy2 schreef:
@ Linda
Ik heb wat problemen met inloggen, ik moet het steeds 2x doen en dan een tijdje wachten eer het lukt. Terwijl het wel het goede wachtwoord is. Hoe kan dit?
Ik heb al 3 x een andere naam en wachtwoord aangemaakt.
Dit is ook de reden dat ik een tijd niet meer verscheen. Had er geen puf meer voor.
Ligt dit aan mijn laptop of aan het systeem?

Hoi Daisy, je hebt een pb.

groetjes,
Linda

di 09 feb, 2010 13:23
Profiel WWW

wo 10 feb, 2010 10:13 Bericht Re: 3 maanden zonder medicijnen

Dank je Linda
Ik moet nog steeds 2x inloggen wil het lukken, maar ja...... nu ik dit weet is het ook niet erg.

Dit is dag 3 - nog steeds migrainevrij -
Heerlijk, alleen bij het wakker worden nog steeds gespannen nek/schouders. Maar dit kan ook door de spanning komen of ik vandaag geen of wel migraine heb, je slaapt er toch ongemerkt op. Het heeft gewoon tè lang geduurd. En teveel teleurstellingen!

Maar we gaan de goede kant op.
Ik slik ook vit D tegen die gespannenheid, en ook wordt je daar ontspannender van. Had ik nooit gedacht van de vit. D, maar het helpt echt!!!!
Als je nl. zomers niet genoeg in de zon zit ( vanwege de migraine ) dan ontwikkel je een vit D tekort, en daar heb je dan s'winters last van.

Daisy :ewink:

wo 10 feb, 2010 10:13
Profiel

do 11 feb, 2010 15:20 Bericht Re: 3 maanden zonder medicijnen

Dag 4,
Het gaat goed, nog geen last, maar meestal is dit op dag 6 of 7 :confuse:
Mar ik geniet van deze dagen.
Hier prachtig weer sneeuw met zon! Het is wintersport in eigen land....

Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

do 11 feb, 2010 15:20
Profiel

do 11 feb, 2010 16:50 Bericht Re: 3 maanden zonder medicijnen

Hallo Daisy,

Ik heb (weet ik sinds kort, had altijd gedacht dat het migraine was) last van spierspanningshoofdpijn. De laatste 2 weken had ik het idee dat ook het weer er niet aan meehelpt en jouw opmerking "vitamine D" is voor mij een eye-opener. DANKJEWEL!! IK GA HET METEEN PROBEREN.

Groetjes,
Lynn

do 11 feb, 2010 16:50
Profiel

vr 12 feb, 2010 13:42 Bericht Re: 3 maanden zonder medicijnen

Hoi Lynn

Fijn dat ik je hiermee misschien kan helpen. Ja die vit. D dat is me 100% bevallen.
Ik ben al een jaar bezig bij mijn ortho-arts maar van de migraine heeft hij me (nog) niet af kunnen helpen.
Ik krijg wel allerlei vitamines in een hoge dosering, dit helpt bij een ernstig te kort wat ik had, na een bloedonderzoek bij mijn eigen huisarts.
Ik krijg vit. B12 injekties en foliumzuurtabletten erbij, (nee ik ben niet zwanger...haha!)
Nu dus ook een hele hoge dosering vit D.
Ik zou je aanraden om een bloedonderzoek op vitamines waaronder zéker de D, te laten doen bij je huisarts. Als je de uitslag gaat halen vraag dan de uitdraai aan de assistente. Want ze zeggen heel gauw dat het GOED is, terwijl de referentiewaardes al behoorlijk zijn aangepast aan deze tijd.Sommige artsen hanteren ze nog uit een ver verleden......
Je kunt ze bekijken op google en de referentie waardes van het labaratorium bloedonderzoek op zoeken.
Het is wel een hele uitzoekerij maar beslist de moeite waard.

Mijn waarde van de D was 33. Mijn huisarts vond dit goed :shock: terwijl het tussen de 80 en de 100 moet zijn! Maar hij hanteerde nog een lijst van de vorige eeuw. Maar ik was na een maand van de spierspanningen af....hoera! Nu de migraine nog!

Ik lees nog wel van je hoe het je vergaat.

succes!
Daisy

vr 12 feb, 2010 13:42
Profiel

za 13 feb, 2010 17:03 Bericht Re: 3 maanden zonder medicijnen

Hoi Daisy,

Dit antwoord geeft me nog meer reden om dit te gaan doen:
ik heb spierspanningshoofdpijn (!). Hiervan dacht ik tot 3 maanden geleden dat het migraine was (kan je nagaan hoe erg het soms kan zijn, maar dat hoef ik jou - helaas - vast niet te vertellen).
Ik ga eerst "gewoon" extra vitamine D slikken en kijken of dat helpt. Ik hou je ervan op de hoogte.
Daarnaast doe ik sinds 2,5 maand oefeningen in de sportschool om mijn bovenlichaam te versterken. Ik deed altijd al aan BBB en doe dit er nu achteraan 2x p/wk. Het veroorzaakt m.i. soms echter wel meer hoofdpijn maar het zal wel een kwestie van doorzetten zijn??? ;-)
Groetjes,
Lynn

za 13 feb, 2010 17:03
Profiel

zo 21 feb, 2010 1:02 Bericht Re: 3 maanden zonder medicijnen

Hoi Daisy

Ik wou eens informeren hoe het met jouw gaat? Lukt het nog steeds zonder medicijnen?
Ik heb nog maar net mijn 2de dag er op zitten en dus nog een lange weg te gaan.

Laat je nog eens iets van je horen?

Groetjes
Ansie

zo 21 feb, 2010 1:02
Profiel

di 02 maart, 2010 22:39 Bericht Re: 3 maanden zonder medicijnen

Hallo Allemaal

Even een up date.
Ik ben een tijdje afwezig geweest door problemen met mijn laptop.
Nu is het weer hersteld, dus kan ik weer schrijven.

Ik heb in de tussentijd natuurlijk gewoon weer mijn wekelijkse migraine gehad, en de laatste keer kwam het helemaal niet uit ( wanneer wel hè? :ewink: ) Ik heb toch 2 dagen de triptan ingenomen, het moest wel, maar ..... natuurlijk kwam het weer terug. Dit ondervind ik toch steeds weer, maar ja als je net op vakantie ben, wil je géén migraine.
Dus ik weet nu zéker dat de migraine in mijn geval steeds weer terugkomt na het innemen van de triptanen.

Ik hoop de volgende aanval weer gewoon uit te kunnen zieken. :cry:
Ik ben nu 5 dagen hoofdpijnvrij, maar tegen het weekend zal ik het wel weer krijgen. Dan zit er niets anders op dan het door te maken en te kijken of het daarna weer terugkomt.

Ik kan er dus nu nog niet iets van zeggen. Hebben jullie het ook dat zodra de aanval over is, dat je je haast niet meer kunt voorstellen hoe erg de aanval was?
Ik leef gelukkig de dagen ertussen nu normaal, ik denk er niet meer aan. Dat was tot voor kort niet zo, het beheerste mijn leven, nu ga ik er vanuit dat ik er eens vanaf zal komen.
Gewoon een gevoel! :grin:
Groetjes van
Daisy

Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

di 02 maart, 2010 22:39
Profiel

vr 05 maart, 2010 0:43 Bericht Re: 3 maanden zonder medicijnen

Ik ben nu precies een maand helemaal medicijn vrij. De laatste 2 weken zijn de meeste dagen hoofdpijn vrij. Afgezien van de eerste dagen heb ik nog 3 migraine aanvallen gehad. Afgelopen maandag de laatste. Was echt een hel. Je kan nou eenmaal niets innemen en dan voert je werk de druk ook nog op. Gigantisch conflict door onbegrip. Dan komt die frustratie er bij zo'n migraine aanval dan ook nog eens uit. Als het dan weer weg is, beleef je dat inderdaad als een bevrijding!!!! Dus over het algemeen gaat het veel beter als daarvoor, maar moet je steeds aan de hoofdpijn overgeven. Dat betekent dus ook problemen met werk. ik kies nu voor mezelf en wil die 3 maanden echt redden!!!!!!

succes maar weer!!

vr 05 maart, 2010 0:43
Profiel

di 09 maart, 2010 12:58 Bericht Re: 3 maanden zonder medicijnen

Hallo

Ik heb het niet kunnen redden zonder medicijnen. :shock:
Nu neem ik opzich niet veel, maar toch!!! De migraine heeft zich in mijn hoofd verplaatst naar bovenop mijn hoofd. Als ik deze vorm van migraine heb, dan houdt ik het niet uit....ik wordt al misselijk als ik me omdraai en moet overgeven, dan is de pijn nog erger....enz.
Dus met deze vorm ben ik helemaal niet blij, dit had ik nog niet eerder gehad. Daar was de vorige migraine ( die ik aan de rechterkant van mijn hoofd had) nog een makkie bij.
Nee dit kan ik niet zonder imigran uithouden, ik heb het geprobeerd v.a s'nachts tot in de middag, maar wist niet waar ik het zoeken moest.
Ik heb gesmeekt of er iets tegen de misselijkheid kon komen of en injektie imigran, maar deze had ik niet. Toen heeft mijn man de dokter opgebeld en die heeft me een zetpil tegen de misselijkheid gegeven en een half uur daarna kon ik mijn pil imigran innemen......pfffff wat een opluchting! :smile:
Maar daar gingen mijn goede voornemens....... Nee dit lukt mij dus niet, niet met deze 'allesoverheersende' pijn! :bed:

Nu wil ik weten (ik heb dit wel eens eerder gevraagd) hoeveel imigran je nu veilig kunt innemen als je elke week migraine hebt.
Ik neem tot nu toe 1/2 tablet van 50 mg. en dit helpt normaal 20 uur lang, maar omdat het de migraine verplaatst, (het komt steeds terug) moet ik het weleens 4 dagen achter elkaar innemen. dus 4x 25 mg= 100 mg per week. Is dit veilig? Of is dit teveel? Zelfs mijn arts kon hier geen antwoord opgeven, hij had zelfs een boek opgeslagen, en geen antwoord gevonden. :shock: Nou ja!!!!

Jullie zijn meer experts hierin dan mijn arts geloof ik, maar ook hier vond ik verschillende antwoorden. Ik ben benieuwd!

groetjes van
Daisy

di 09 maart, 2010 12:58
Profiel

di 09 maart, 2010 15:36 Bericht Re: 3 maanden zonder medicijnen

daisy ik heb ook immigran 50, en op mijn doosje staat maximaal 3 keer per dag. heb nog nagevraagd bij de huisarts die zei ja hoor klopt. Thuis op de oude doosjes van de immigran 100 gekeken, staat dus precies hetzelfde.

Overigens zit ik nu op 3 a 4 van 50 per aanval. Dus jij zit met je 100 mg totaal zeker aan de veilige kant . Ik gebruikte er in het verleden wel eens 7 van 100. Gelukkig zijn die tijden voorbij!!

Oja die aanvallen duren bij mij altijd 3 dagen!!

di 09 maart, 2010 15:36
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende