homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 4 berichten ] 
 Gehoorschade door pijnstillers 
Auteur Bericht

ma 08 maart, 2010 22:34 Bericht Gehoorschade door pijnstillers

Vandaag las ik op NU.NL dat mannen door regelmatig gebruik van pijnstillers ook gehoorschade kunnen oplopen.
http://www.nu.nl/gezondheid/2200792/pij ... asten.html
Sinds een aantal jaren heb ik regelmatig last van tinnitus (oorsuizen), ik ga mijzelf nu wel afvragen of er bij mij ook een verband is met mijn hoofdpijnmedicijnen.

ma 08 maart, 2010 22:34
Profiel

ma 07 jun, 2010 10:23 Bericht Re: Gehoorschade door pijnstillers

Hoi Henk,

De bijwerkingen van sumatriptan en de andere triptanen zijn min of meer vergelijkbaar: een tintelend gevoel, warmtesensaties, zwaar, drukkend gevoel onder meer in borst en keel, duizeligheid, zwakte en slaperigheid. Na subcutane injectie kan een pijnlijk brandend gevoel op de injectieplaats ontstaan (ca. 33%). Ja dus, bron: http://www.fk.cvz.nl/ zoeken op imigran en achtergrondinformatie.
duizeligheid wordt vaak veroorzaakt in het evenwichtsorgaan en hier kan ook het oorsuizen vandaan komen. Iets voor een neuroloog?

ma 07 jun, 2010 10:23
Profiel

di 07 sep, 2010 18:55 Bericht Re: Gehoorschade door pijnstillers

Dit artikel gaat niet over triptanen, maar over pijnstillers. En dan hebben we het over paracetamol, en ibuprofen en dat soort dingen.

di 07 sep, 2010 18:55
Profiel

di 21 mei, 2013 17:59 Bericht Re: Gehoorschade door pijnstillers

Dit vind ik wel bijzonder om te lezen, want in veel gevallen van tinnitus is een gehoorapparaat wel de optie die een tegengeluid genereert waardoor je weer 'normaal hoort', hoewel er ook homeopatische manieren zijn om het suizen weg te nemen, maar ik kan niks vinden over die manieren die ook wetenschappelijk onderbouwd zijn.

di 21 mei, 2013 17:59
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]