homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 5 berichten ] 
 al zolang gestopt met pijnstillers en zo weinig resultaat 
Auteur Bericht

zo 05 sep, 2010 22:08 Bericht al zolang gestopt met pijnstillers en zo weinig resultaat

Na een week aan een stuk hoofdpijn vraag ik me af waarom ik toch niet meer resultaat heb van het feit dat ik al ruim 1,5 jaar geen pijnstillers neem. Dan lijkt het allemaal zo zinloos.
Maxalt helpt even maar de volgende dag is de pijn er weer. Na 3x Maxalt probeer ik het nu weer zonder uit te zingen. Als ik ongesteld ben, is het zoals deze week, minstens een week mis. Daarna gaat het weer iets beter en heb ik ook dagen met weinig hoofdpijn. Dat zijn de dagen die duidelijk beter zijn dan toen ik nog elke dag pijnstillers (Indometacine)nam Maar er zijn ook dagen dat ik niks kan door de pijn.
Ik ga binnenkort met Topomax beginnen. Eerst nog even moed verzamelen.

Zijn er meer mensen die al zolang gestopt zijn met pijnstillers maar die zich regelmatig afvragen waar doe ik het eigenlijk voor? Het is toch eigenlijk een topprestatie dat ik het volhoud, na 30 jaar elke dag pijnstillers?

zo 05 sep, 2010 22:08
Profiel

di 07 sep, 2010 12:23 Bericht Re: al zolang gestopt met pijnstillers en zo weinig resultaat

Niemand ervaring met het leven zonder pijnstillers terwijl de migraine doorgaat?

di 07 sep, 2010 12:23
Profiel

wo 08 sep, 2010 19:29 Bericht Re: al zolang gestopt met pijnstillers en zo weinig resultaat

Hoi Jaqueline,
ik heb zelf geen ervaring met het stoppen van medicijnen en medicijn-afhankelijke hoofdpijn (denk ik).
Maar ik vraag mij af: jouw migraine die je nu hebt hoeft toch niet medicijn-afhankelijk te zijn? Als het dat wel was dan kreeg je misschien wel minder last toen je gestopt was met slikken.
Ik denk dat je een verstandige keus hebt gemaakt door nu preventieve middelen te gaan slikken.
Hopelijk gaat dat wat voor je helpen!!

wo 08 sep, 2010 19:29
Profiel

wo 08 sep, 2010 19:52 Bericht Re: al zolang gestopt met pijnstillers en zo weinig resultaat

Nee, medicijnafhankelijk is het al lang niet meer. Er is wel wat verbeterd dus het stoppen had wel enige zin. Ik zou nu Topamax gaan gebruiken, 15 mg ipv 25 mg. Helaas de apotheek moest het bestellen dus dan morgen maar.

wo 08 sep, 2010 19:52
Profiel

wo 08 sep, 2010 20:35 Bericht Re: al zolang gestopt met pijnstillers en zo weinig resultaat

Bij clusterhoofdpijn komt het voor dat iets tijdenlang werkt en dan opeens niet meer. Ik weet niet of dat bij migraine ook gebruikelijk is? Heb je al eens een ander geneesmiddel gebruikt, bijvoorbeeld sumatriptan? Misschien dat je "immuun" bent geworden voor Maxalt?

wo 08 sep, 2010 20:35
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]