homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Afkicken van de pijnstillers 
Auteur Bericht

ma 12 dec, 2011 18:12 Bericht Afkicken van de pijnstillers

Ik heb dit ook de migraineforum gezet maar zag dit er ook een rubriek was voor hoofdpijn en geneesmiddelen...

Ik heb al 24 jaar migraine, inmiddels 2-3 dagen per week.
Ik zal mijn verhaal kort proberen te houden. Heb veel neurologen, hoofdpijnklinieken en alle therapieen en apparaten en dingjes gehad..en echt alle alle medicijnen gehad zelfs wat totaal niks nul met migraine te maken.
Nu kreeg ik het advies dat ik maar moest leren leven met de vele aanvallen en dat er dus niks meer te doen viel aan mijn vele migraine aanvallen. Daarnaast ook erg duizelig omdat mijn aders wat vatbaar zijn dus kans op een hersenbloeding.

Maar.. ik kan zo echt niet leven. Ik las dus op het forum nog over Botox en wilde dit toch ook proberen. Zelf betaald en laten inspuiten in de zones op mijn voorhoofd. Merkte wat verlichting.. kon naar de wc lopen als ik migraine had, niet elke keer.. maar 1 op de 3 keer wel. Ik hoorde van het ziekenhuis in Sittard dat ze daar Botox inspuiten en wilde daar wel naartoe. Mijn huisarts wilde niet mee werken maar ik stond erop!

Dus afgelopen woensdag was daar hadden ze dus een hele andere kijk op mijn andere kijk op mijn migraine. Ik slik heel veel pijnstillers, Naproxen, fromirex en relpax slik ik als M&M's en daarnaast ben ik al een tijdje geleden weer begonnen aan Topamax wat ik al eens gebruikt had, want dacht de huisarts, wie weet werkt het nu wel..
Nu was hun conclusie dat ik dus verslaafd ben aan de pijnstillers.
Pijnstillers afbouwen en stoppen. Als ik 6 weken clean ben van de pijnstillers, dus ook geen advil of kinderasprine dan gaan we kijken hoe het verder gaat. Topamax wel blijven gebruiken want wie weet gaat die dan wel werken. Want die wordt geblokt door de pijnstillers.

Daarnaast gaan we wel al beginnen met de botox..mits ik op de afspraken kan komen en niet te ziek ben ( woon zelf in Tilburg en heb geen auto).

Wie van jullie heeft wel eens moeten afkicken van de pijnstillers? Hoe heb je dat gedaan? Tips zijn van harte welkom.
Ik denk dat het erg zwaar gaat worden want ik slik ze dus erg veel.
Ik wil er 100% voor gaan.. ik ben een doorzetter, ben net 20 kilo afgevallen en weet dat wat ik wil gaat lukken maar weet dat pijn ook niet fijn is.
Relpax werkt vaak wel als ik migraine heb... kom je in een soort roes.. dus die zal ik gaan missen.. Ik ben geen hummm.. yoga persoon dus dat is niks voor mij voor die soort tips zeg maar..haahha
Maar hoop dat er mensen zijn die wel eens hebben moeten afkicken en misschien wat tips kunnen geven.
Alvast heel erg bedankt.

Groetjes van Anja

ma 12 dec, 2011 18:12
Profiel

zo 18 dec, 2011 17:42 Bericht Re: Afkicken van de pijnstillers

Hallo Anja
Ik wens je heel veel sterkte met het afkicken van de medicatie tegen de migraine.
Ik heb al meerdere verhalen gevolgd over het afkicken in de loop der jaren dat ik hier op deze site ben.

En ik las altijd mee met hun dagboekje wat ze hier bij hielden. Zo kregen ze er een overzicht over. Misschien als je hier eens een paar jaar terug kijkt zie je vast wel een dagboekje over het afkicken.

Maak zelf ook een dagboekje hier, dan krijg je ook steun van de andere medelotgenoten!
Deze zul je vast wel nodig hebben. Het helpt je vast wel om het vol te houden.

Al hoop ik dat je bij je hevige aanvallen niet te beroerd ben om te schrijven. :O: Maar er komen daarna ook vast weer betere tijden. Succes!
Je begint in januari toch? Probeer echt ziekteverlof te nemen, als je in een kliniek afkickt dan zal je ook je ziek moeten melden toch? Dus waarom niet als je het thuis probeert? :confuse:

Daisy

zo 18 dec, 2011 17:42
Profiel

zo 18 dec, 2011 21:28 Bericht Re: Afkicken van de pijnstillers

Dankjewel voor de lieve woorden.
Ik heb de afgelopen dagen migraine gehad en heb geen pijnstillers ingenomen.
een hel! :twisted: heb mijn tong kapot gebeten en dacht echt dat er een bom in mijn hoofd zat.. maar dat denk ik altijd als ik migraine heb.

Maar het is me wel gelukt, en ik ben best trots want de medicijnen liggen gewoon binnen handbereik.
Maar wat een dorst heb ik.. en honger of iets naar iets.. en ik val af.. maar dat is niet erg..hahhaa
Morgen ga ik weer werken en hoop een gesprek te kunnen hebben met mijn teamleidster, want dat heb ik nog niet gehad, dat gaat bij ons allemaal wat moeilijk, die hebben vaak een vergadering, of moeten hun uren nog opmaken enz.. Ik heb het gemaild dat ik snel een gesprek wil.. maar ja.. In het ziekenhuis in Sittard hadden ze ook gezegd dat de bedrijfsarts hun ook gewoon mochten bellen dat hun advies is dat ik met ziekteverlof zou gaan, maar wij hebben tegenwoordig onze teamleidster als bedrijfsarts en de 'echte' bedrijfsarts is extern en die moeten ze dan weer oproepen ofzoiets.. om hoofdpijn van te krijgen.. hahaha
dus ik hoop dat ik morgen wat meer weet.

Hoe lang hebben jullie toen ziekte verlof genomen? Ik weet echt niet wat ik er bij voor moet stellen?
sorry voor deze vragen maar ik ken verder echt niemand waar ik dit aan kan vragen.

Ik zal eens op zoek gaan naar de hoofdpijndagboeken.. maar de laatste dagen dat ik migraine heb en niks inneem ben ik zelf niet in staat om uit bed te komen en iets te schrijven.. dus ik weet niet of ik dat dan kan. Maar zal hier eens gaan zoeken.. Bedankt!!
Bedankt.
Anja

zo 18 dec, 2011 21:28
Profiel

vr 23 dec, 2011 21:57 Bericht Re: Afkicken van de pijnstillers

Hoi Anja
Maar dit forum is ook juist om elkaar te steunen!
En het is best pittig om hierdoorheen te komen, zonder medicatie. Maar de eerste stap is al gezet.
Ik zal eens voor je kijken of ik nog iets vind van andere personen die een dagboekje erop na hebben gehouden tijdens hun afkick periode.

Als je hier op dit topic op de onderwerpen verder kijkt, heb ik meestal gereageerd dus Daisy staat er als laatste.
Al lees je maar hoe zij het hebben aangepakt.
Maar besef wel dat het bij iedereen weer anders gaat natuurlijk. De omstandigheden verschillen nu eenmaal van mens tot mens. Maar wellicht zie je wel wat tips!

sterkte meis.
Daisy

vr 23 dec, 2011 21:57
Profiel

za 24 dec, 2011 12:04 Bericht Re: Afkicken van de pijnstillers

Deze week een super zware week gehad.. en nog.. het is zo moeilijk.. hoofd knalt uit elkaar en moet gewoon mijn hoofd vast houden.
het is niet vol te houden.. gewoon sta gewoon steeds te huilen en weet me geen raad.
drink me achterover.. ga zelfs soms met flinke migraine even naar buiten.. even wandelen.. gewoon kleren over mijn pyjama aan om even 5 minuten naar buiten te gaan..
maar eerlijk.. weet ik niet hoe ik hier doorheen moet.
tong kapot gebeten, lippen kapot gebeten en ik kan niemand uitleggen wat ik voel.
1 relplax.. of 1 naproxen.. maar ik doe het niet.. droomde dat ik verlichting kreeg van 'boven'... ben niet gelovig...
maar even 5 minuten geen migraine zou even fijn zijn..
dankjewel voor de lieve berichtjes..
groetjes en jullie ook allemaal sterkte en fijne kerstdagen allemaal.. hoop zo dat ik er doorheen kom.

za 24 dec, 2011 12:04
Profiel

za 24 dec, 2011 18:34 Bericht Re: Afkicken van de pijnstillers

Ach meis, wat is dit toch erg hè?
Hoelang heb je de migraine achterelkaar?
Schrijf en blijf schrijven zo krijg je er een overzicht over. En kan je als je weer goed bent er een patroon uit opmaken.
Misschien merk je toch dat de dagen dat je migraine hebt korter worden of minder heftig zijn.
Ik heb ook vaak als een kip zonder kop buiten gelopen om maar even afleiding te zoeken.
En je kunt niets anders dan aan die rotkoppijn denken.

Maar zodra de aanval over is ....is het ook echt weg! En wat voel je je dan goed hè?
Sterkte, ik lees je wel en probeer je te steunen, ik hoop dat anderen dit ook doen, want het is een helse strijd.
Maar ik hoop ook dat je wint van je medicijnen door je wilskracht om echt beter te worden. Het zal je gehele gestel goed doen.

sterkte en probeer ook vol te houden.

Daisy

za 24 dec, 2011 18:34
Profiel

zo 08 jan, 2012 17:15 Bericht Re: Afkicken van de pijnstillers

nou, het gaat hier echt heel heel slecht.
heb hierbij nog koorst, de griep en ben erbij verkouden. en moet overgeven.. emmer langs mijn bed en hou mijn hoofd vast en zweet me kapot.
weet echt niet meer hoe het moet.
mijn vriend die niet bij mij woont is hier nu want ik kan niet naar de wc lopen van de pijn.
tranen zijn op, ga kapot van de pijn.. het gaat echt heel slecht.
Weet echt niet hoe ik er doorheen moet.
smeer me in met vicks, heb een neusspray en stoom wat.. mijn vriend had wel een antigriepdinges gekocht maar mag ik niet innemen want er zit paracetamol in.
slapen gaat niet door de heftige migraine.
Iedereen vind het knap dat ik het vol hou.. dat is ook wel.. maar ik weet echt niet meer hoe het moet.
Nu heel even uit bed, wat thee me honing drinken.. meer lukt gewoon niet.. en dat dus al bijna heel de week zo.
Gebeld naar het ziekenhuis maar hun advies is dus volhouden.
Hoest behoorlijk en dat doet ook zo'n pijn.. neem af en toe een vicks snoepje maar alles wil maar niet helpen.
Ik zei al als ik zo aan mijn einde zou moeten komen dat ik dat niet zou redden, het is dat ik weet dat dit dus tijdelijk is..
naja tijdelijk... ik vind een week al best lang.
tranen lopen nu weer over mijn wangen....

zo 08 jan, 2012 17:15
Profiel

ma 09 jan, 2012 12:51 Bericht Re: Afkicken van de pijnstillers

Ook ik begrijp dat dit je lichamelijk en emotioneel enorm uitput. Vaak heb ik ook zo'n hoofdpijn had dat ik mijn hoofd door de muur wilde slaan gewoon omdat ik niet meer kon.
Hou alsjeblieft vol want die pijnstillers nemen je vrijheid van je af.
In overleg met mijn huisarts ben ik twee weken thuis en dat is nodig.
Die tijd heb je nodig om je lichaam te zuiveren.

Ik kijk enorm naar je op zoals jij je hierdoor slaat.
Chapeau, je bent een voorbeeld voor mij en je toont nu echt wat een kracht die je bezit om die pijn te overwinnen!!!!!

ma 09 jan, 2012 12:51
Profiel

ma 09 jan, 2012 13:56 Bericht Re: Afkicken van de pijnstillers

Dankjewel, het gaat echt niet goed hier.. Iedereen zegt, bel dan naar het ziekenhuis.. maar ja.. wat moete die? Ik mag geen pijnstillers en die zullen ook zeggen dat ik door moet zetten. Het is echt erg, en migraine en koorst en verkouden .. eigenlijk alles erbij wat je er niet bij wilt hebben.
Heb ook gezegd dat ik niet wist dat het zo zwaar was.
Maar had ook niet verwacht dat ik de griep erbij zou krijgen.
Normaal als ik dus flink verkouden ben met migraine is dat al geen grapje maar nu dus zit heel mijn hoofd dicht en koorts en migraine.. kan zelf dus niet naar boven lopen om naar bed te gaan.. snachts moet iemand mee lopen naar de wc.. en ik woon dus eigenlijk alleen. Mijn vriend is alleen in het weekend hier, die woont 1,5 uur van mij vandaan dus die kon echt hier niet blijven.. Maar vannacht was ik dus alleen.. een hel.
kruipen naar de wc .. want je moet toch.. gillen van de pijn.. kiezen op elkaar.
echt als ik zo aan mijn einde zou moeten komen hoop ik dat ik snel aan mijn einde kom.
Denk als de griep er niet bij was het makkelijker was geweest.. maar dat geluk heb ik niet.. nu snappen we pas wat een gezond mens geluk heeft... tocch?
Maar dat wisten wij al wel...
Dankjewel voor je lieve berichtje.. x

ma 09 jan, 2012 13:56
Profiel

ma 09 jan, 2012 14:05 Bericht Re: Afkicken van de pijnstillers

Ach ach, ik begrijp dit heel goed, dat je er doorheen zit Anja! :roll:

Nu je er griep bij hebt lijkt het vele malen erger natuurlijk. Maar probeer vol te houden. En mag je wel vitamines?
Want dat is erg belangrijk bij zowel griep als bij de migraine.
Ik heb ik heb in het vorige bericht aan KIKI al geschreven wat ik heb gelezen over migraine en de vit B3 en B6.
Ik heb dit weekend ook een zware aanval gehad en lag net als jij te kotsen in mijn bed. Ik houd dan niet eens een slokje water binnen. :bed:
Maar toen dat eruit was en ik geslapen had, heb ik de B3 en B6 ingenomen kreeg een flusch :oops: na een uurtje, en heel raar kriebelig en branderig gevoel v.a mijn lippen oren totaan onder mijn borst toe. Maar het is een onschadelijke reactie die je krijgt v.a 100 mg, en heeft zelfs een genezende werking. Het kan zelfs een migraine aanval genezen.
Niet altijd, maar als je het vaker probeert dan lukt het een keer. Tenminste dat is bij mij het geval.
Ook ik neem geen chemische medicatie meer in, ik heb het gevoel dat het de migraine zelfs in stand houdt. :twisted:
Over de vitamine B's heb ik dit gelezen:

B-vitamines verminderen migraine-aanvallen

Verschenen in mei 2009

Mensen die aan migraine lijden zouden supplementen met vitamine B6 en B12 moeten gaan nemen, zo valt uit nieuw onderzoek op te maken. Deze vitaminen kunnen de frequentie en ernst van de migraine-aanvallen verminderen.

Onderzoekers van het Genomics Research Centre aan de Griffith Universiteit in Brisbane hebben deze vitaminen getest op 52 mensen met migraine. Zij kregen een halfjaar lang ofwel een dagelijkse dosis B-vitaminen bestaande uit 2 mg foliumzuur, 25 mg vitamine B6 en 400 mcg vitamine B12, ofwel een placebo. Diegenen die de supplementen namen, meldden aan het eind van het onderzoek dat de zware aanvallen gemiddeld half zo ernstig waren vergeleken met de placebogroep en tevens zeiden ze dat het aantal aanvallen was afgenomen.

Dit onderzoek was een vervolg op een onderzoek uit 2004 waarbij bleek dat een hoge dosis vitamine B2 ofwel riboflavine, migraine-aanvallen kon voorkomen.

http://www.fitplein.nl/artikel-99/migra ... itamine-B/

Sterkte
Daisy

ma 09 jan, 2012 14:05
Profiel

ma 09 jan, 2012 14:10 Bericht Re: Afkicken van de pijnstillers

Ja ik slik extra vitamine B.. maar ik hou op dit moment niks binnen. slik ook nog bloedverdunners maar alles komt er gewoon mee uit.. dus dat heeft helaas geen zin. drink wel thee met honing, van een imker hier in de buurt.. wat ik normaal wel binnenhou maar zelfs dat wil niet lukken. normaal ook magensium erbij maar alles komt er gewoon mee uit. Door dat hoesten en snotteren word de hoofdpijn ook niet echt minder... pfff...
hee dankjewel..

ma 09 jan, 2012 14:10
Profiel

ma 09 jan, 2012 14:26 Bericht Re: Afkicken van de pijnstillers

Ja die griep maakt het erger! Dus zit er niets anders op dan volhouden en uitzieken!
De griep gaat in iedergeval over, dat is alvast een zekerheid al kan dit weleens 8 tot 10 dagen duren maar het gáát over! :ewink:

Thee met munt schijnt tegen misselijkheid te zijn, maar ja ik ken dat probleem van overgeven ook, gisteren kon ik ook geen slokje binnen houden. Maar ik merkte op een gegeven moment dat ik uitgedroogd raakte, en dat moest niet, dus warme thee genomen en lang in je mond gehouden en dan met hele kleine beetjes zodat je maag het niet merkt hahaha, je er toch wat van binnen kan houden. Dat lukte me.
Vandaag ben ik langzaam de migraine kwijtgeraakt en ben trots op mezelf dat ik geen triptan heb aangeraakt, een overwinning op mezelf.

Sterkte en blijf het volhouden.
Fijn dat je ook medeleven van KIKI hebt zij maakt hetzelfde door.

Daisy

ma 09 jan, 2012 14:26
Profiel

di 07 feb, 2012 22:53 Bericht Re: Afkicken van de pijnstillers

Sorry.. even niks van me laten horen.. heb het echt zwaar gehad.. maar gaat nu weer een beetje.
Tanden zitten los van op mijn tanden bijten en ben door een hel gegaan.
Woog 54 kilo omdat ik nix binnen hield en niks kon eten of drinken..
Dacht dat het twee weken geleden beter ging dus ging weer een paar uurtjes werken en toen kreeg ik de klap terug.. doodziek..
echt doodziek.. kon niet meer van de bank af komen en niet meer lopen.
ging echt slecht.
Maar nu gaat het weer, werk inmiddels weer een paar uur per dag, wel gewoon de uren die ik kan werken, dus kan het niet, dan niet.
13 feb. ga ik terug naar het ziekenhuis en 7 dec. ben ik dus gestopt met alle pijnstillers.
dus dat is al een tijd.. merk wel dat het geestelijk nu juist zwaar is. rare gedachtes en raar in je hoofd.. is moeilijk uit te leggen.
weet niet hoe ik dat moet uit leggen.
13 feb. gaan we ook beginnen met botox. dus ik moet nu juist rustig aan doen want ik wil me 13 feb. wel goed voelen zodat ik wel naar het ziekenhuis in Sittard kan want dat is toch een heel eind rijden ( mijn vader brengt mij).
Ik ben blij dat ik het zwaarste gehad heb, tenminste, ik hoop dat ik het zwaarste gehad heb, want dit nog een keer dat trek ik niet.
Dacht echt dat ik kapot ging..
Maar moet nu opletten dat ik rustig aan doe.
Wordt vervolgd.
Groetjes en dankjewel voor jullie lieve berichtjes.

di 07 feb, 2012 22:53
Profiel

ma 13 feb, 2012 22:53 Bericht Re: Afkicken van de pijnstillers

Nou, flinke hoofdpijn..kort berichtje.. vandaag weer naar Ziekenhuis Sittard. zaten in Valkenburg.. beetje paniek. Maar we waren net op tijd.. botox gesprek.. botox werd in mijn nek gespoten, 30 en in mijn achter schedel in mijn nek.. en 20 in mijn hoofd en 20x zijkanten.. tranen over mijn wangen en het kraakte alle kanten.. Geen kik gelaten er was nergens vet zei hij.. tja, dan had hij 2 jaar geleden moeten spuiten. hahaha Maar het was zo gezet.

Gesprek met de hoofdpijnkliniek. Blijkt dat de bloedverdunners ook pijnstillers zijn, die ik nog slik, had ik vorige keer aangegeven maar ze zei niet dat ik ermee moest stoppen. :S: AAAAAA.. :S: ik begon gelijk te huilen.. Heb zoveel moeite gedaan om van alle pijnstillers te stoppen.. en het makkelijkste is dus te zouden moeten stoppen van de bloedverdunners.. weet ik veel dat dat ook pijnstillers zijn. Dus morgen stop ik daar ook mee. K.. ! Ben er echt boos om. Maar goed, omdat ik dus slecht slaap, heel de dag nog hoofdpijn heb en duizelig ben heb ik antidepri medicijnen gekregen. Ik was-ben er op tegen want die had ik al eens gehad maar nu krijg ik een andere soort. Dit is om beter te slapen. Eigenlijk is dit tegen mijn gevoel in. Eerlijk gezegd... maar goed..Wat dan.. Hij wilde ook dat ik 2x per week naar hun fysio ging in Sittard die meer weet van hoofdpijn. Maar dat is niet haalbaar vanuit Tilburg. Moet nog een afspraak maken voor over 3 maanden, samen met de botoxafspraak. Maar alle balie's waren al gesloten want alles liep uit. Ben nu dood en dood moe. En hoofdpijn.

ma 13 feb, 2012 22:53
Profiel

zo 19 feb, 2012 13:31 Bericht Re: Afkicken van de pijnstillers

Lieve Anja, hoe gaat het nu met je?
Wat een rot ziekte he? En dan nog afkicken van de medicijnen, bah!
Ik wens je alle goeds toe!

zo 19 feb, 2012 13:31
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende