homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 11 berichten ] 
 dagboek: stoppen met medicatie 
Auteur Bericht

di 03 jan, 2012 12:58 Bericht dagboek: stoppen met medicatie

hallo iedereen,

vooral een gelukkig nieuwjaar en misschien het belangrijkste een gezond en pijnvrije start.

Al enkele jaren besef ik dat mijn medicijngebruik niet normaal te noemen is. Dagelijks 4 perdolan of iets anders waar caffeïne inzit slikken, kan niet gezond zijn.
Heb al sinds ik 10 jaar was op en af last van hoofdpijn en hormonale migraine.
De laatste jaren slik pillen zonder echt te beseffen dat ik ze neem. Het lijkt een gewoonte te zijn vb naar het werk vertrekken en een pijnstiller nemen, weg met vrienden iets gaan drinken een pijnstiller nemen,...
Verschillende apotheken bezoeken om toch maar niet te laten blijken hoeveel pillen ik slik.
Zijn er eigenlijk nog mensen die dit deden?
Vandaag besloten om volledig te stoppen en heb eindelijk het lef gehad mijn huisarts in te lichten.
Van hem heb ik twee weken ziekteverlof gekregen.
Ik voel een constante druk in mijn voorhoofd en ik mis het gevoel van helder en scherp te zijn.
Ben benieuwd hoe zwaar deze beproeving zal worden. Familie en werk denkt dat ik griep heb en dat heeft me ruimte om het kalm aan te doen.
Toegeven dat ik een verslavingsprobleem heb, gaat me een stap te ver. Ik wil hier zelf uitkomen en als ze weten dat ik ziek ben, hoef ik geen vragen te beantwoorden.
Zal proberen elke dag verslag uit te brengen;

di 03 jan, 2012 12:58
Profiel

di 03 jan, 2012 16:28 Bericht Re: dagboek: stoppen met medicatie

Welkom op dit forum en succes met afkicken.
Het kan heel zwaar worden en het is soms heel moeilijk om vol te houden.
Goed dat je deze ervaring hier wilt delen, het is een onderwerp waar veel vragen over blijven komen.
Een goede start van een nieuw jaar, als je het vohoudt ga je er zeker de vruchten van plukken.

di 03 jan, 2012 16:28
Profiel

wo 04 jan, 2012 19:41 Bericht Re: dagboek: stoppen met medicatie

Vandaag dus mijn tweede dag.
Hoofdpijn valt mee. Ik kan het alleen beschrijven als een constante druk.
Het is in elk geval geen migraine hoofdpijn die me aan mijn bed gekluisterd houdt.
Voel me wel misselijk en krijg geen hap door mijn keel. Geen idee of het te maken heeft met het stoppen of dat ik gewoon een griepje krijg.
Mijn afhankelijkheid aan medicatie zit heel erg in mijn hoofd. Door de jaren heen heb mezelf wijsgemaakt dat ik die pillen nodig heb om me één te voelen met mezelf.
Ik voel me niet helder en die druk in mijn hoofd vermoeidt me enorm.Ben geirriteerd en kan helemaal niet tot rust komen. Nu gaan werken zou me afleiden maar de druk om lachend en vol energie ervoor te gaan, ontbreekt me.
Wanneer is het jarenlange gebruik van medicatie uit mijn lichaam? Voel ik dat eindeloos geklop niet in mijn hoofd omdat ik de nodige reserve in mijn lichaam nog zitten heb?
Wat me vooral opvalt is dat ik iets buiten mezelf zoek of nodig heb om me goed te voelen. Het vertrouwen is weg.
Al die jaren heb ik gezocht naar een gevoel dat me goed en gelukkig deed voelen. Nu moet ik op mezelf terugvallen en dat is een vreemde ervaring.
Elke mens die verslaafd raakt aan om het eender wat is een mens die in diepst van zijn hart gelooft dat we geboren zijn met een gevoel van geluk of beter heelheid.
Zou elke "verslaafde" mens dan een spirituele zoeker zijn?

wo 04 jan, 2012 19:41
Profiel

do 05 jan, 2012 15:46 Bericht Re: dagboek: stoppen met medicatie

Dag 3,

ik ben enorm humeurig en het is en blijft een strijd om niet toe te geven aan de gekende en gemakkelijkste oplossing.
Het vraagt toch daadkracht om niet opnieuw naar medicatie te grijpen.
Ik weet dat het dringend nodig was te stoppen maar het is lastig om te functioneren.
Ik heb niet te energie om eten klaar te maken, laat staan om op te eten. Ik voel me misselijk, heb buikkrampen en een constante druk op mijn ogen en voorhoofd.
Heel mijn lijf reageert op wat er nu met me gebeurd.
Ik wil volhouden en zal dit ook doen maar ik voel me nog toch rotslecht.
De dagdagelijkse dingen zijn een last en het zou misschien makkelijker zijn om gewoon tegen iedereen te zeggen waar ik mee bezig ben maar ik wil het niet.
Het is mijn strijd en ik wil hem op eigen kracht halen.

do 05 jan, 2012 15:46
Profiel

vr 06 jan, 2012 18:57 Bericht Re: dagboek: stoppen met medicatie

Hoi

Doorzetten hoor meis, we volgen je en steunen je als dat je helpt.
Dapper maar wel noodzakelijk!

Daisy

vr 06 jan, 2012 18:57
Profiel

za 07 jan, 2012 10:30 Bericht Re: dagboek: stoppen met medicatie

Toch heel aangenaam als je bemoedigende woorden hoort en leest.
Gisteren een zware dag gehad maar het ik intussen ondervonden dat ik echt afleiding nodig heb.
Tuurlijk lukt dit als er een migraine komt opzetten. Normaal functioneren is er niet meer bij.
Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ik nog die hele zware migraine aanvallen heb zoals enkele jaren geleden. Mijn hoofdpijn is echt wel een druk die ik voel.
Hormonale hoofdpijn is nu toch ook heel fel verbeterd omdat ik de pil of staafje niet meer neem.
Ik heb gekozen voor een spiraaltje hoewel ik geen kindjes heb en ik denk dat dit wel de goede keuze was voor me.
Waar ik het nu ontzettend lastig mee heb, is de gewenning veranderen in iets anders. Het is niet te geloven hoeveel pillen ik geslikt heb zonder te weten waar, wanneer en hoeveel.
Vaak nam ik al een pilletje in de auto telkens ik ging werken. Denk gewoon om mezelf op te peppen. Het klopt niet dat je medicatie gebruikt om normale activiteiten te doen.
Ook al valt de hoofdpijn mee te leven, hij zit twee dagen te duwen op mijn ogen of zit aan de linkerkant. Ik moet het zelf klaren en ben blij dat ik al zover ben want het is een vrij gevoel geen rekening te moeten houden met het feit of ik pillen genoeg heb.
De krampen minderen en ik kan meer genieten van het eten. Toch ben ik nog vlug misselijk en ik kan helemaal niet zoveel meer eten. Het lijkt alsof ik beter naar mijn hongergevoel kan luisteren.
Zou caffeïne ervoor zorgen dat je meer eet?

za 07 jan, 2012 10:30
Profiel

zo 08 jan, 2012 18:04 Bericht Re: dagboek: stoppen met medicatie

Hallo, Ik lees dat het bij jouw gelukkig mee valt nu je gestopt met met de medicatie.
goed hoor.
Probeer veel te drinken en geen afspraken te maken die veel energie kosten.

Ik zelf ben ook gestopt met alle pijnstillers en hier gaat het heel heel slecht.

Heel veel sterkte en doe het rustig aan.

zo 08 jan, 2012 18:04
Profiel

ma 09 jan, 2012 12:43 Bericht Re: dagboek: stoppen met medicatie

Proficiat met je keuze om je leven terug in eigen handen te nemen!

Heb vandaag een rotdag wat er zit een vervelende druk aan de linkerkant van mijn neus en boven mijn oog.
Ik word er gek van.
Het is niet te geloven dat ik bijna een week geen klachten had of ze waren dragelijk en nu dit.
Moeilijk om niet terug iets te nemen tegen de hoofdpijn. Heb al een paar keer gedampt met eucalyptus en dat zorgde voor een beetje verlichting.
Ik heb al een paar maanden last van mijn sinussen, op en af. Misschien dat die druk in mijn hoofd hier ook mee te maken heeft.
Gisteren had ik een zware emotionele dag en ergens heb ik de indruk dat emoties een invloed hebben op mijn hoofdpijn.
Soms vraag ik me af wanneer het goed komt en wat ik moet doen om hiervan verlost te worden?
Als iemand tips heeft zijn ze welkom.

ma 09 jan, 2012 12:43
Profiel

ma 09 jan, 2012 13:45 Bericht Re: dagboek: stoppen met medicatie

Hallo
Ik had zaterdag een bericht voor je getypt hier, en tot mijn verbazing staat het er niet meer! :shock:

Het ging over de coffeíne, dat heeft bij mij een gunstige uitwerking op de migraine. Als ik koffie neem als het nog in het beginstadium dan gaat het er zelfs door weg!
En ook bij het einde van een aanval, zoals vanmorgen na 2 koppen koffie verdween het laatste beetje migraine erdoor!

Wat jou probleem betreft dat je nu pijn hebt aan de sinussen en die druk op je hoofd, dat kan wel al langer zitten maar onderdrukte je altijd door de medicijnen, nu komt het misschien naar boven, en kan het nu pas eruit komen. Gewoon laten gaan en wat natuurlijke middelen nemen zoals wat je al doet.
Grijp niet naar de chemische middelen.
Je bent nu al een eind op weg. Je lichaam moet het nu zelf gaan doen, en dat kan het wel, maar moet er wel de tijd voor krijgen.
Neem wat extra vitamie B, vooral bij een opkomende migraine moet je eens proberen om B3 van 100 mg. te nemen. Dit is een orthomoleculaire methode.
Ikzelf heb dit het afgelopen weekend toegepast. Bij het opkomen nam ik een B3 en B6 in van 100 mg. Na een half uur kreeg ik wel een flush, maar dat is onschadelijk. Juist door die flush :oops: kan zelfs de migraine wegggaan.
Een beetje expirimenteren met die methode kan geen kwaad.
Bij mij heeft het geholpen.

Daisy

ma 09 jan, 2012 13:45
Profiel

di 10 jan, 2012 13:25 Bericht Re: dagboek: stoppen met medicatie

Gisteren brak alle hel los in mijn hoofd. Ik ben er nu nog altijd doodop van. Ik voel dat ze nog steeds op de achtergrond aanwezig is en dat is vervelend.
Vooral voorover buigen is extreem lastig. Het lukte me niet om te slapen en dus heb ik een slaappilletje genomen en denk dat dat me deugd heeft gedaan. Even naar ontspanning.
Ik merkte gisteren bij mezelf op dat het toch wel helpt om je op je ademhaling te focussen, zo bleef het toch een beetje doenbaar.
Ben gisteren naar iemand geweest die Tuina doet, een soort chinese accupuntuur en denk dat hij me wel geholpen heeft.
De hoofdpijn werd pas zot toen ik van de "Tuinadokter" thuis kwam. Toch voel ik vandaag een beetje meer energie en kon had ik een gezonde eetlust.
En ik die dacht dat de strijd gestreden was. Bij mij sloeg de vlijmscherpe pijn pas de 6de dag toe. Misschien om dat de meeste medicatie uit mijn lichaam is?

di 10 jan, 2012 13:25
Profiel

di 10 jan, 2012 18:51 Bericht Re: dagboek: stoppen met medicatie

Sinds een 6 tal weken ben ik Op doktersadvies aan het afbouwen en daarna stoppen met een "betablolkker".Het afbouwschema dat ik volg is: dagelijks omstreeks 16 uur neem ik de helft van de vroegere dosis. Ik stel vast dat dagelijks omstreeks 16 uur mijn hartslag tot 99 slagen/minuut(normale posslag = 65 slagen per minuut) + boeddruk eveneens verhoogd van 14 naar 19. Kan er iemand tips geven welke de ontwennings verschijnselen of gewaarwordingen zijn?

di 10 jan, 2012 18:51
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]