homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 1 bericht ] 
 Stoppen met paracetamol 
Auteur Bericht

wo 07 maart, 2012 16:20 Bericht Stoppen met paracetamol

Zoals bijna iedereen op dit forum heb ik al jaren last van hoofdpijn, die regelmatig uitloopt naar migraine als ik geen paracetamol slik.
In het verleden heb ik heel wat alternatieve geneeswijzen geprobeerd en ook via ziekenhuizen geen afdoende remedies kunnen vinden.
De laatste paar jaar slik(te) ik elke nacht 2 paracetamollen met coffeïne om echte hoofdpijn te voorkomen. Ook al was de hoofdpijn minimaal, toch nam ik dan 1 paracoff. Dat is dus jarenlang goed gegaan. Af en toe gebruikte ik Imigran als het duidelijk de verkeerde kant op ging (gemiddeld twee per maand).
De laatste paar maanden echter had ik meer paracetamol nodig en toen heb ik hulp gezocht via de "Quantum Touch" methode. Dat heeft wel het e.e.a. in beweging gezet. Daarom heb ik besloten helemaal te stoppen met het slikken van parcetamol.

Ik ben nu ruim 3 weken onderweg en al was het begin heel moeilijk, ná 11 februari heb ik geen enkele paracoff geslikt. Ik heb me wel een week ziek gemeld en heb regelmatig vrij genomen.
Tijdens 3 'drukke' dagen heb ik wel Imigran moeten slikken om erbij te kunnen blijven en dat hielp goed. De dagen daarna had ik helaas dan echt heel heftige migraine-aanvallen.
Vandaar nu mijn vraag: Is het slikken van Imigran slecht in zo'n periode? Help je jezelf dan weer achterop of is het een goede manier om het vol te houden? Zijn er hier meer mensen die in één keer gestopt zijn met het slikken van paracetamol?
Ik las in eerdere topics vooral over afkicken van triptanen in combinatie met nog andere pijnstillers (met veel respect maar ook met angst :-) ) Ik kan echter niets vinden over het 'afkicken' van enkel paracetamol.
Ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen. Bij voorbaat dank!

wo 07 maart, 2012 16:20
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ]