homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 4 berichten ] 
 en nog een ervaren pillenslikker... 
Auteur Bericht

za 04 aug, 2012 9:03 Bericht en nog een ervaren pillenslikker...

Hallo, ik ben 53 jaar heb sinds mijn pubertijd last van migraine en daarnaast "gewone" hoofdpijn. Door de jaren heen ben ik steeds meer ibuprofen, paracetamol etc. en maxalt gaan slikken en op dit moment gaat er bijna geen dag voorbij zonder de gebruikelijke dosis paracetamol en als het wat steviger is maxalt, soms weet ik het verschil niet meer tussen gewone hoofdpijn of beginnende migraine. En regelmatig ben ik een dag uitgeschakeld en lig op bed en ben de hele dag misselijk (lichte vorm van medicijnvergiftiging of overgevoeligheid...?)
Ik wil zo graag stoppen met die troep en heb al eerder een poging gedaan, toen had ik nog een vaste baan en heb mijn werkgever op de hoogte gesteld en daar kreeg ik alle medewerking van. Door omstandigheden ben ik vorig jaar in de ww beland, maar van lieverlee toch weer steeds meer medicijnen gaan gebruiken als ik bv op sollicitatiegesprek ging om mij zo goed mogelijk te voelen. Nu heb ik een leuke baan op oproepbasis, wat hopelijk meer uren gaat geven, maar je raad het al.....deze dame wil zo goed mogelijk functioneren, dus hoofdpijn kan ik niet gebruiken en ik zit alweer helemaal in de spiraal van het medicijngebruik en de hoofdpijn of migraine die ik nu krijg is absoluut medicijnafhankelijk. En ik heb de moed niet om dit te doorbreken........

za 04 aug, 2012 9:03
Profiel

zo 09 sep, 2012 12:50 Bericht Re: en nog een ervaren pillenslikker...

Misschien voor jezelf eens nagaan wat er nodig zou zijn (welke omstandigheden) om wel de moed op te kunnen brengen? Sterkte & succes!

zo 09 sep, 2012 12:50
Profiel

zo 30 jun, 2013 8:31 Bericht Re: en nog een ervaren pillenslikker...

Bijna een jaar verder en daar ben ik weer.....
Sinds oktober vorig jaar gestopt met de maxalt (triptanen) en de migraines zijn draaglijker geworden, dus dat was winst. Maar stoppen met paracetamol en ibuprofen....nee, dat kon ik niet. Eerst maanden ging het wel, som kon ik wel 1 week zonder een pijnstiller, maar sinds afgelopen vroege voorjaar wordt ik toch weer zieker en slik ik bijna dagelijks mijn portie pijnstillers......om moedeloos van te worden.
Voor 2 weken terug dacht ik: als ik nou weer af en toe maxalt gebruik, kan ik misschien de andere pijnstillers afbouwen :roll: Wat kan een mens zich voor de gek houden....... ik kreeg gelijk zwaardere hoofdpijnen en was zo beroerd als een hond.
En nu ben ik sinds 1 week gestopt met alle pillen en smeer alleen nog maar toko-tholin :mrgreen: , maar ik ben de hele week al niet lekker en misselijk, heb vage hoofdpijn, maar draaglijk. Ik moet mezelf erg motiveren om door te zetten, maar....so far so good!

zo 30 jun, 2013 8:31
Profiel

vr 12 jul, 2013 6:34 Bericht Re: en nog een ervaren pillenslikker...

gaat weer niet goed. woensdag weer migraine, was gisteren nog niet over, had verschillende afspraken. Dus toch een maxalt genomen...hielp niet....toen nog een ibuprofen erover heen en later 3 paracetamol....en ben nu nog beroerd. Straks de huisarts maar bellen. Ik word er depri van....

vr 12 jul, 2013 6:34
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]