[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
Kopzorgen - Toon onderwerp - nu 3 dagen zonder....
homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 nu 3 dagen zonder.... 
Auteur Bericht
za 25 sep, 2004 14:24 Bericht nu 3 dagen zonder....

Hallo,

Ik ben Har en ben 39 jaar.
Ik heb al sinds ik puber was last van hoofdpijn. De hoofpijn nam in der loop der jaren alleen maar toe. Vanaf zo'n 10 jaar geleden ben ik eigenlijk regelmatig pijnstillers gaan slikken. Voornamelijk was dat DARO hoofdpijn poeders. Eerst nog een paar keer per week en de laatste 2 jaar dagelijks. Zelfs de laatse 4 maanden bijne 3/4 keer per dag. Ook heb ik migraine en gebruik daar Imigran 100 voor. 5 maanden geleden ging ik naar de neuroloog en die zei dat ik acuut moest stoppen. Maar ne...dat kon ik niet. Toen kwam ik door m'n rug in de ziektewet en werd het allemaal nog veel erger. Nog meer hoodfpijn en zelf na het slapen. Die DARO hielp niet echt meer dus zelf bij erge hoofpijn nam ik een halfje Imigran. Vorige week ben ik een weekje weg geweest met m'n vrouw en toen slikte ik elke dag veel (3/4) om me zo goed mogelijk te voelen. Maar toen ik thuis kwam was het genoeg geweest. Nu moest ik wat gaan doen. Ik ben 2 dagen geleden gestopt met alles. Dit is m'n 3e dag. Het is zwaar. Vooral de eerste 24 uur 2 keer een migraine aanval en trillen, moe en ook veel dorst.. Nu erg veel hoofdpijn. Dan de ene kant van m'n hoofd. Dan de andere kant en zelfs beide kanten. Maar ook wel redlijke momenten. Maandag (over 2 dagen) moet ik bij de neuroloog komen om alles te bespreken. Misschien hoedt hij me voor een ontgiftings behandeling. Ik hoe jullie op de hoogte. Ik neem in iedergeval niets in!!!

za 25 sep, 2004 14:24
za 25 sep, 2004 18:21 Bericht 

Dag Har,

Heb je al eens zuurstof geprobeerd? Het inademen van 100% medische zuurstof als je een aanval voelt opkomen kan de aanval afkappen. Het werkt niet bij iedereen maar bij mij wel. 't Scheelt een hoop medicijnen.

Sterkte,
Reggie

za 25 sep, 2004 18:21
zo 26 sep, 2004 19:00 Bericht 

Bedankt voor de zuurstof tip.
Gisteravond ging in de loop van de avond mijn hoffdpijn weg. Vanmorgen stong ik toch weer met hoofpijn door m'n hele hoofd op. Maar deze was na 4 uurtjes volledig weg en dat terwijl ik meestal bang ben dat als ik niet iets in neem, m'n hoofpijn nog meer gaat toenemen. Al met al een positieve ontwikkeling. Niet dat ik er al ben. Morgen kijken we weer verder. Ik hou jullie op de hoogte.

zo 26 sep, 2004 19:00
ma 27 sep, 2004 15:45 Bericht Hoofdpijn vrij!!

Vandaag bij de Neuroloog geweest, naar aanleiding van het ineens stoppen met medicijnen. De Neuroloog vondt het knap dat ik ben gestopt met medicijnen. Toch had ik hem beter van te voren kunnen waarschuwen, want dan had hij me opgenomen. ze kunnen je namelijk behandelen tegen afkickverschijnselen. Ik kreeg 24 uur na het laatste medicijn wat ik had ingenomen een zogenaamde cold turkey. D.w.z. Hevige hoofdpijn (migraine), hevig trillend lichaam, misselijk, dorst. Ik ging echt door een hel. Maar uiteindelijk is het me toch gelukt. Maar het kan dus ook met opname in een ziekenhuis als je het wat makkelijker wilt. Dan zullen ze je ontgiften. Ik had het ook nooit gered zonder m'n vrouw. Deze heeft me goed gesteund. Na de 24 uur was het bij mij alleen nog hevige hoofpijnen. Tot gisteren dus. Nus al echt 24 uur pijn vrij. Hopelijk zit ik op de goede weg. Ik zal vast nog wel hoofdpijn krijgen, maar het moet toch beter gaan. Ik mag in iedergeval niets meer innemen. Alleen als ik migraine krijg mag ik Immigran innemen.

ma 27 sep, 2004 15:45

ma 27 sep, 2004 20:18 Bericht Hou vol

Hoi Har,
Ik las van de week je bericht al en nu je vervolg, goed zeg! Dat je het tot nu toe volhoud. Ik ben nu 11 dagen zonder iets, en het gaat al even beter met me.

Wat ik las, is dat jij al veel langer veel slik, bij mij is het het laatste jaar uit de hand gelopen, en je reactie op het niets nemen klinkt ook heftiger als bij mij, maar ik vond het al heel erg zwaar.
Mijn verhaal staat hier ook onder zodirekt ex-junkie?

Als je op internet nog iets erover lezen wil? Ik vond op medicijnen.nlonder advies bij hoofdpijnII nog een stuk over medicijnafhankelijke hoofdpijn. Ik vond het wel prettig om even te lezen.

Ook was ik van de week in het MCA in Alkmaar naar een bijeenkomst van de vereniging van hoofdpijnpatienten en de spreker, een neuroloog uit het ziekenhuis, weidde er ook een heel deel aan. Het schijnt echt een heel vaak voorkomend probleem te zijn bij mensen die al lange tijd aan hoofdpijn lijden.

Heel veel succes en sterkte verder, ook aan je vrouw.

Groetjes

ma 27 sep, 2004 20:18
Profiel
ma 27 sep, 2004 22:52 Bericht Hoi Lotje

Bedankt voor je reactie.
Ja..de reactie was in het begin erg heftig. Ik wist dat het zou kunnen gebeuren.
Ik ben blij dat ik het gedaan heb en hoop nu eindelijk van die rotzooi af te zijn.

Ik heb ook jou verhaal gelezen, zelfs al voor ik hier aan begon.
poeh...dat is heel wat. Ik ben blij dat het met jou nu ook beter gaat. En hopelijk grijp je niet meer naar de medicijnen, ook al zou het soms moeilijk zijn. Ik heb gewoon alles uit huis gedaan en heb dus niet meer. Behalve dan voor migraine.

Ik ga dat stuk op internet nu lezen.

Nog maals bedankt voor je reactie, en ik wens je veel sterkte toe!!!!!!

Groetjes,

Har

ma 27 sep, 2004 22:52
do 30 sep, 2004 1:37 Bericht 8 dagen zonder....

Ik ben inmiddels 8 dagen zonder. Tja..ik was anderhalve dag zonder pijn en voelde me al heel wat, maar de pijn kwam gisteren weer behoorlijk terug. Ik had een hele zware dag. S'avonds ging de pijn weer weg. Vandaag zou ik proberen weer even te gaan werken, maar ik voelde me nog niet echt goed. Jammer. Ik denk dat dit wisselende beeld nog wel even kan aanhouden. Het valt me op dat ik nog nooit in zoveel plaatsen van m'n hoofd pijn heb gevoeld in zo'n korte tijd. Het is erg wisselend.

do 30 sep, 2004 1:37
do 30 sep, 2004 14:05 Bericht afkicken

Reactie op bericht van Har.
Beste Har, ik heb je bericht gelezen.
Ik ben 38 jaar en net als jij momenteel aan het afkicken.
Ik zit nu op de 12e dag.
Even in het kort mijn verhaaltje.
Ik heb al vele jaren volgens mij spanningshoofdpijn.
Slikte dus ook bijna iedere dag 2 tot soms 4 pcm per dag.
Tot ik vorig jaar september 2003 enorm met mijn rug begon te tobben. Na een aantal weken toch naar de dokter geweest.
Hij zei, doe het wat rustiger aan. Na 8 weken ben ik door mijn rug gegaan. De dokter stuurde mij naar de fysio. Daar constateerde ze dat mijn si gewrichten steeds scheef getrokken werden.
18 behandelingen gehad, niets hielp. Een week nadat ik door mijn rug was gegaan kreeg ik aan de linkerzijde van mijn hoofd een zeer scherpe hoofdpijn, die niet weg ging. Ook niet met pcm.
De dokter stuurde mij naar de neuroloog. Ik kreeg na een onderzoek meteen een hersenscan. God zij dank kwam er niets engs uit de scan. Maar de pijn bleef. Ik naar de chiropractor.
6 behandelingen gehad, het hielp niet. Hij stuurde mij naar de dokter terug met de mededeling dat het wel eens reuma of bechterew kon zijn. Ik schrok met kapot. Naar het ziekenhuis voor fotos en bloedonderzoek. Je raad het al, alles was goed.
Daarna werd ik naar een osteopaat gestuurd. Deze constateerde dat ik heel veel spanning had opgebouwd in mijn buik, darmen enz.
Hij vertelde dat deze spanning onderbewust door de hersenen gestuurd wordt. Geest en lichaam moeten 100% een zijn. Logisch.
Het blijkt dat ik behoorlijk reageer op zijn therapie. Mijn buik is rustiger. Mijn rugpijn is nog niet weg. Mijn hoofdpijn wordt met vlagen milder. Spannings hoofdpijn kan nl ook eenzijdig van het hoofd zijn. Maar soms is het kreng meedogenloos. Maar ik zet door. Ik ben er van overtuigd dat mijn rugpijn en hoofdpijn onderwust door spanning (drukte van tegenwoordig, gezin,werk verkeerde houding enz) wordt aangestuurd. Ook al denk je soms dat je rustig en gezond leeft. Het verhaal is toch nog langer geworden dan gedacht. Ik vind het knap je jij deze stap ook genomen hebt. Ik wens je veel sterkte en hou je wel op de hoogte.
Misschien heb je iets aan mijn verhaal.
Groeten Marcel.

do 30 sep, 2004 14:05

zo 03 okt, 2004 12:39 Bericht 

zo 03 okt, 2004 12:39
Profiel
ma 04 okt, 2004 16:27 Bericht het gaat steeds wat beter...

ma 04 okt, 2004 16:27
ma 04 okt, 2004 17:12 Bericht reactie

ma 04 okt, 2004 17:12
wo 06 okt, 2004 0:31 Bericht reactie op Marcel

wo 06 okt, 2004 0:31

zo 10 okt, 2004 22:06 Bericht dag 24

hallo Har, en geinterreseerden.

Ik ben nu op dag 24,met het stoppen met saridon, en ik moet zeggen, het gaat een stuk beter met me. Ik was vanaf Maandag tot en met zondag hoofdpijn-vrij.

Vanmorgen (zondag) helaas een migraine aanval. Maar dat is een stuk beter te behapstukken wetende dat het afgelopen week echt goed ging! ik heb de hele week gewerkt, en ben dus echt reuze blij.

Dat wilde ik even vertellen.
groetjes

zo 10 okt, 2004 22:06
Profiel
ma 11 okt, 2004 2:00 Bericht Ik ben blij dat het goed met je gaat...

Hoi Lotje,

Ik ben blij te horen dat het goed met je gaat. Uiteindelijk moet het toch beter worden!! Ikzelf was tot afgelopen donderdag hoofdpijn vrij, maar kreeg toen weer hoofdpijn. Gisteren (zaterdag) zette dat ook nog eens door naar migraine. Meestal duurt dat zo'n uur of 6/8 bij mij. Daarna weer gewoon hoofdpijn. Vandaag nog wel last gehad, maar nu vanavond ben ik weer hoofdpijn vrij. Valt wel tegen, weer die hoofdpijn, maar aan de andere kant hoop ik dat het steeds beter gaat. Dus van die medicijnen afblijven!! Alleen met migraine heb ik Immigran in genomen.

Ik wens je veel sterkte de komende tijd. Ik blijf je volgen.

Groetjes,

Har

ma 11 okt, 2004 2:00

za 16 okt, 2004 21:20 Bericht laatste week

Hoi Har,
Van de week weer een goeie week, geen migraine. Nu weekend en gelijk weer raak zaterdagochtend. Alsof het dan "mag komen"ofzo. Maar goed, ben heel blij dat ik de hele week heb kunnen werken, en ik me een stuk fitter voel. En mn vriend:imigran, hielp me gelukkig weer. Verder nog steeds niks geslikt. Hoop dat het met jou ook goed gaat.
Groetjes

za 16 okt, 2004 21:20
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende