homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 2 berichten ] 
 spuiten 
Auteur Bericht
di 22 feb, 2005 19:02 Bericht spuiten

Hoi!

Ik ben Lindy 28 jaar en heb sinds mijn 14e migraine en aangezichtspijn.Ik slik prozac en gebruik gemiddeld 1 imigraninjectie in de week. Nu zou ik graag onderhoudsmedicijnen willen slikken, omdat ik zoveel moet spuiten. Maar ik heb slechte ervaringen hiermee. Ze hebben vaak een negatieve invloed op mijn prozac. Wie heeft hier ervaring mee? Heb trouwens de laatste tijd ook veel pijn in de omgeving van mijn nek, oor en kaak. Een spuit helpt mij dan wel, wie heeft dat nog meer? Ben erg benieuwd naar al jullie verhalen.

di 22 feb, 2005 19:02
za 26 feb, 2005 16:47 Bericht 

Misschien zoek je in de verkeerde richting. Het is bekend dat een aantal antidepressiva migraine verergert. Ik weet trouwens niet welke, zal ook wel weer van persoon tot persoon anders liggen. Maar dan moet je dus eerst eens kijken of je wel echt prozac moet slikken en niet een ander AD. Ik weet natuurlijk niet waarom je nou net dat middel slikt, maar ik weet dat ik amytriptilline kreeg voorgeschreven, juist omdat dat ook als migraine-onderhoudsmiddel wordt gebruikt. Overigens heb ik het niet geslikt, omdat zowel de heftige migraine als de depressiviteit van het ene moment op het andere verdwenen was. Mijn depressie werd daardoor trouwens uitgelegd als verschijnsel van een soort vaartdurende staat van migraine, die zich uitte in 3-4 aanvallen per week, zonder dat ik in de tussentijd echt goed bijkwam.
Dus: praat eens met de voorschrijvend arts over een ander AD, als je niet al lang op zoek bent geweest naar een bij jou goed werkend middel!
Succes en sterkte!

za 26 feb, 2005 16:47
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ]