homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 4 berichten ] 
 Is dit medicijnafhankelijke hoofdpijn? 
Auteur Bericht
vr 22 jul, 2005 9:05 Bericht Is dit medicijnafhankelijke hoofdpijn?

Ik slik geregeld ibuprofen en Maxalt + domperdidom voor mijn migraine. Geregeld wil zeggen: als ik hoofdpijn heb. Kan zo een paar weken zonder, maar soms zit ik wel een week me helemaal suf te vreten aan deze medicijnen. Deze hele week is het al goed mis. Bijna elke dag Maxalt nodig gehad. Tel de ibruprofen daarbij op + domperidom. Nu is mijn vraag: heb ik nu last van migraine door de medicijnen?

Heb vandaag met mezelf afgesproken dak niks ga slikken, what ever happens. Vandaag kan ut, zit alleen met de kids. Morgen niet want dan moet ik werken. Tot nu toe gaat het goed, ben alleen wat misselijk.

vr 22 jul, 2005 9:05
vr 22 jul, 2005 22:37 Bericht 

Als je een paar weken af en toe zonder kunt heb je geen medicijn afhankelijke hoofdpijn

vr 22 jul, 2005 22:37
vr 22 jul, 2005 23:23 Bericht 

Thanks voor je antwoord. Is een pak van mijn hart.

Lees net van iemand anders dat haar neuroloog heeft gezegd als je meer dan 2 x per week pijnstillers danwel migrainemiddelen gebruikt je wel kans hebt op medicijnafhankelijke hoofdpijn.

Gaat vrij goed vandaag moek zeggen. Alleen in de vroege avond kreeg ik van die soort messteken in mijn nek/hoofd. Heb toch een ibruprofen ingenomen en het was vrijwel meteen weg. Thank god!

vr 22 jul, 2005 23:23
ma 17 apr, 2006 11:54 Bericht 

Misschien is het toch goed om te proberen wat minder medicijnen te nemen. Als je niets belangrijks hebt te doen, is het toch niet zo erg om eens vroeg naar bed te gaan vanwege de hoofdpijn?

Ibuprofen en andere pijnstillers uit die categorie, geven een verhoogde kans op bloedingen in het maag-darm-kanaal.

Van Maxalt zijn de langere termijn effecten nog niet bekend (middel is pas een jaar of 10 op de markt). Alleen al om die reden zou ik er wat voorzichtig mee zijn.

Aan de ene kant is leven met vaak hoofdpijn vervelend. Maar aan de andere kant, moet je misschien accepteren dat je af en toe hoofdpijn hebt.

ma 17 apr, 2006 11:54
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]