homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Bepaalde geuren leveren hoofdpijn/migraine op 
Auteur Bericht

do 08 dec, 2005 13:00 Bericht Bepaalde geuren leveren hoofdpijn/migraine op

Hoi,

Ik wil graag weten of er ook andere mensen zijn die dit hebben? Als ik nog geen hoofdpijn/migraine heb en bepaalde geuren reuk dan komt het spontaan op. Als ik al lichte hoofdpijn heb dan zorgen bepaalde geuren ervoor dat dit hele stevige hoofdpijn wordt of migraine. Ik heb dit met bijv. bepaalde mannen/vrouwengeuren, schoonmaakmiddelen, geurkaarsen enz.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen?

Groetjes,
Marlies

do 08 dec, 2005 13:00
Profiel
ma 12 dec, 2005 19:00 Bericht geuren

Hallo

Ik ondervind ook bij bepaalde geuren dat als ik hoofdpijn heb dat die erger word!!
Ik heb dat vooral bij bepaalde soorten parfums en wasmiddelen.
Maar als ik me opmaak met potlood onder mijn oog,daar krijg ik ook hoofdpijn mee.

Groetjes

ma 12 dec, 2005 19:00

ma 12 dec, 2005 21:17 Bericht 

ik kan echt niet tegen parfum vooral de goed kopere soorten vind ik echt verschrikkelijk, ooit was ik aan de waddenzee het stonk daar op het moment zo dat ik spontaan een aanval kreeg.groetjes

ma 12 dec, 2005 21:17
Profiel

do 15 dec, 2005 21:39 Bericht 

Hoi,

bedankt voor jullie reactie. Ben blij dat ik dus niet de enige ben die zo sterk op geuren reageer. Had het gisteren op mijn werk weer. Komt iemand van het magazijn binnen maar blijkbaar was hij bang dat hij stonk naar zweet en had voor de zekerheid ruim gespoten met zooi. Nou, kon gelijk mijn kamer gaan luchten. Zit je in de winter met de ramen op en ben zelf buiten gaan staan om van de hoofdpijn af te komen!
Zeggen jullie het tegen mensen? Wat doen jullie er tegen?

Groetjes,

do 15 dec, 2005 21:39
Profiel

vr 16 dec, 2005 0:26 Bericht 

als ik last heb van iemands parfum ga ik ergens anders zitten, tegen de één zeg ik het wel gewoon en tegen de ander weer niet ,ligt aan de persoon.

vr 16 dec, 2005 0:26
Profiel
zo 15 jan, 2006 18:06 Bericht precies !

Als ik zeg maar iets aan het doen ben en dan zie ik bijvoorbeeld dat er een scherp opject naar mij toewijst krijg ik vaak een raar gevoel in mijn hoofd die soms volgt door hoofdpijn..

zo 15 jan, 2006 18:06
zo 05 maart, 2006 20:06 Bericht 

Ook ik krijg van bepaalde parfumgeuren migraine aan vallen. Niet van zweet e.d. Goedkope parfum met rooklucht is het ergste.

zo 05 maart, 2006 20:06
ma 13 maart, 2006 14:15 Bericht geuren

ja geuren als ik al denk aan winkels als Wibra Scapino of van die kleine envelopjes met foldertjes waar goedkope aanbiedingen in staan, dat is ook zo'n bepaalde inktlucht.
brrrr..

ma 13 maart, 2006 14:15
ma 13 maart, 2006 14:21 Bericht 

Hallo iedereen,

ik had nooit verwacht dat er ook nog zoveel anderen zijn die daar ook last van hebben. In mijn omgeving wordt er namelijk raar op gereageerd.
Inderdaad hebben de Wibra en Scapino een slechte geur.

Bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,
Marlies

ma 13 maart, 2006 14:21
di 21 maart, 2006 22:46 Bericht 

Ik vind het leuk om te lezen dat meer mensen daar last van hebben.
Ik ruik nml ook erg goed als ik een migraine aanval heb. En wat kan parfum dan stinken!!!. Het ergste is als je in een ruimte zit waar je niet weg kunt b.v. in een vliegtuig. En de andere mensen naar denken dat ze zich lekker hebben opgefrist. Ik ruik nog liever zweet. Het liefste zou ik naar de mensen toe gaan en vragen om de parfum gaan af te wassen.
Zelf heb ik wel het idee dat niet de geur een aanleiding is voor migraine maar de gevolg van een opkomende migraine.

di 21 maart, 2006 22:46
vr 24 maart, 2006 21:46 Bericht 

als ik een opkomende migraine aanval heb, kan ik tegen geen enekele geur, wordt daar kostmisselijk van.
Verder ben ik ook overgevoelig voor geuren, vooral chemische, zoals deodorants, zelf gebruik ik een geurloze en m`n kinderen mogen alleen een roller gebruiken. Want van die spuitbussen krijg ik dadelijk hoofdpijn, wat gelukkig wel zakt na een uurtje tenzij een aanval opkomst is die verhevigt dan.

vr 24 maart, 2006 21:46
za 15 apr, 2006 21:54 Bericht 

moet eerlijk zeggen als ik een aanval heb en ik ruik iets vies, de misselijkheid pas begint en niet meer weggaat. Ik krijg altijd eerst de hoofdpijn dan word ik pas misselijk.

za 15 apr, 2006 21:54

zo 16 apr, 2006 7:49 Bericht 

Misschien is overgevoeligheid voor geuren ook wel een voorteken van een aankomende migraineaanval.
Veel migrainepatiénten hebben hetzelfde met licht en geluid, dat verdraag je dan ook ineens veel minder goed of niet.

zo 16 apr, 2006 7:49
Profiel
zo 23 apr, 2006 3:44 Bericht 

Hallo.

Ik wou even kwijt dat reageren op geuren niet alleen voorkomt bij migraine. Veel mensen met een of andere ziekte reageren slecht op parfums en andere chemisch irriterende stoffen. Ook bij astma kan parfum of een ander geurend product een trigger voor een aanval zijn.

Daarnaast is er ook een aandoening die hier nog bijna niet bekend is: MCS (Meervoudige Chemische Sensitiviteit) waarbij men ziek wordt (hoofdpijn, misselijkheid, buikpijn, vermoeidheid, concentratieproblemen, enz.) van blootstelling aan vb. parfum, shampo, of silicone, poetsmiddelen, waspoeder, cosmetica, kranteninkt, enz.

Volgens studies hebben in de VS zo'n 12 tot 16% van de mensen last van chemisch irriterende stoffen. En het aantal neemt hand over hand toe.

Het wordt een zodanig groot probleem dat men daar nu op veel plaatsen (bedrijven, overheidsgebouwen, scholen, kerken, universiteiten, ziekenhuizen enz.) een "geurvrij beleid" voert, waarbij aanwezigen gevraagd of verplicht worden geen geuren te dragen (geen parfum, geen geparfumeerde cosmetica, geen kledij die in geurend waspoeder gewassen werd), waar geen geurende schoonmaakmiddelen gebruikt worden, waar geen geurende luchtverfrissers gebruikt worden enz.

Met zo'n "geurvrij beleid" zijn niet alleen mensen met MCS gebaat, ook veel mensen met andere aandoeningen (die al dan niet met MCS in verband gebracht worden en voor wie dit soort producten een opstoot van hun ziekte kunnen uitlokken) hebben er baat bij.

Meer informatie over MCS kan u vinden op
http://users.telenet.be/myprojects/MCS
http://www.het-abc-van-mcs.nl/

zo 23 apr, 2006 3:44
do 18 mei, 2006 14:13 Bericht kan niet tegen geurverspreider in woonkamer

Sinds kort heb ik met mijn man een geurverspreider gekocht voor in de woonkamer, ook omdat mijn man rookt. (soort after tabacco)Maar iedere keer als ik binnenkom dan denk ik hmm... die geur mag wel weg, pasgeleden dacht ik echt een paar keer dat ik er hoofdpijn van kreeg, toen heb ik dat ding weggepakt, en ging het beter.

do 18 mei, 2006 14:13
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende