homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Wat heb ik?? 
Auteur Bericht
ma 19 jun, 2006 17:15 Bericht Wat heb ik??

Hey,
Ik heb nu al bijna 3 jaar hoofdpijn. Niemand weet wat het is. De huisarts dacht aan spanningshoofdpijn, dus was ik naar een fysiotherapeut gegaan om mijn rug en nek te masseren, ook ben ik bij een psycholoog bezig en zelfs ben ik nog bij iemand geweest die aan Feldenkreiz (weet niet precies hoe je dat schrijft) deed, voor ontspanning van de geest en hoofdmassage. Dit alles heeft echt helemaal niets (!) geholpen. Dus dat wijst erop dat het geen spanningshoofdpijn is (althans niet helemaal, gedeeltelijk kan altijd). Zelf heb ik overal op gelet, de hoeveelheid koffie, chocolade, al het eten eigenlijk, voldoende en regelmatige slaap. Alles waar je eventueel hoofdpijn van zou kunnen krijgen heb ik uitgetest. Paracetamol, ibuprofen en ook de ouderwetse asperine werken allemaal niet. Wat moet ik doen?? En weet iemand wat ik heb?? Ik weet het echt niet meer.

ma 19 jun, 2006 17:15

ma 19 jun, 2006 19:59 Bericht Re: Wat heb ik??

Hoi,

Ik lees net je verhaal.
Als ik jou was zou ik naar de huis-arts gaan en een verwijzing vragen voor de neuroloog op het ziekenhuis. Die weet nog veel meer van hoofdpijnen af dan een huisarts en medicijnen want al 3 jaar hoofdpijn is niet goed! Als je spanninghoofdpijn hebt dan heeft het met spanning te maken nek en schouders.
Als je op je eten let op ritme dan lijkt het al op de vorm Migraine denk ik.
ik ben ook geen arts hoor zelf heb ik al 10 jaar chronische hoofdpijn en migraine en een vorm van spanninghoofdpijn en heb nu ook fysio en moet om de 3 maanden naar de neuroloog. heb topamax tabletten en die helpen nu eindelijk goed bij mij na het opbouwen.
Ik wens je heel erg veel sucses.!!!!

ma 19 jun, 2006 19:59
Profiel
ma 19 jun, 2006 22:16 Bericht 

Hey,

Bedankt voor je reactie, maar zelfs dat heb ik al gedaan! Was ik er nog helemaal vergeten bij te zetten. Ik heb een CT scan gehad zonder resultaat. Nu heb ik antidepressieva gekregen, maar dat werkt niet! Was ook wel een beetje te verwachten, want helemaal spanningshoofdpijn is het niet. Als dit niet werkt (daar zit ik nu dus) ben ik echt wanhopig. Wat dan nog. Jij hebt het al 10 jaar uitgehouden, ik red dat niet hoor. 3 is meer dan zat. Ik wil er gewoon vanaf!!!
Bedankt! :)

ma 19 jun, 2006 22:16

vr 23 jun, 2006 16:32 Bericht 

Hoi,

Ja ik ken dat gevoel wel!!
Ik heb ook van die Ups en Duwns.
Dat is heel erg.
Als ik een aanval heb gaan we ook gelijk naar de eerste hulp maar die kunnen niks doen. Daar kan ik wel mijn verhaal kwijt maaja daar heb je niks aan op dat moment. Ik vindt het ook moeilijk voor je. Ik wil jou mezelf en iedereen zo graag helpen.
Ik heb bv. alle medicijnen al geprobeerd, en steeds hogere dosis niet goed voor een jonge leeftyd maarja als het effe gaat in combi met fysio waarom niet. Ik heb ook wel een paar keer gezegt van zo hoeft het voor mij echt niet meer. maarja diegene die het niet hebben snappen het gewoon niet.
Ik wil je als tip geven geef alstjeblieft niet op!!
Ik weet het is moeilijk en het valt niet mee tot je iets hebt gevonden heeft bij mij 9 jaar geduurt. Vraag aan iedereen oplossingen of tips hoe ze er over denken. probeer gewoon alles uit. denk aan jezelf en neem rust op tyd. dat is ook belangryk.
Je gezondheid gaat voor.
Groetjes sucses en ik hoop dat je er iets aan hebt en dat het goed komt.
( Ga desnoods 100 keer naar de neuroloog) net zo lang tot jij tevreden bent. neem familie of een vriend mee , ga niet alleen.
Groetjes.

vr 23 jun, 2006 16:32
Profiel
zo 25 jun, 2006 14:20 Bericht 

Hey,

Heel erg bedankt voor je reactie, erg lief en heb er echt wel wat aan. Al is het alleen maar omdat er blijkbaar wèl iemand is die mij snapt, snapt hoe het is om altijd hoofdpijn te hebben.
Mag ik vragen wat jij gevonden heb tegen de hoofdpijn in jou geval? En hoe is het nu met jou gesteld?
Ik vraag aan veel mensen al tips inderdaad, accupunctuur, alternatieve geneeswijzen, zelfs een iroscopist (ofzo) kwam daaruit. Nu ben ik nog met zware medicijnen bezig (anti-depressiva soort) maar die werken ook niet, een hogere dosis is zoals jij al zei niet altijd goed voor een jong iemand. Hierna weet ik het ook niet meer, dan ga ik al die dingen die mensen zeggen maar proberen denk ik. Maar ik heb altijd zoiets van: Als die zware medicijnen niet werken, waarom zouden de alternatieve geneeswijzen dan wel werken?? Mjah dat is misschien omdat ik er niet ècht in geloof.
Mijn neuroloog kan nu al nix vinden, zou het schelen als ik nog 100 keer ga? haha.
Heel erg bedankt voor je reactie, tips en medeleven.
Ik heb ook met jou te doen, en hoop dat het ook bij jou ooit over gaat.
Ook jij heb het al 9 jaar volgehouden, ik heb bewondering voor je!!
Groetjes Kim.

zo 25 jun, 2006 14:20

ma 26 jun, 2006 20:55 Bericht 

Heey Kim,

Ja je mag alles aan me vragen, ik weet niet alles en kan alleen maar zeggen wat ik denk en wat ik voel. Ik gebruik op dit moment Topamax eerst 25 mg dat ging in het begin goed daarna moest ik stoppen van de neuroloog. Toen een maand later ging het mis. kreeg aanvallen. heel de week hoofdpijn en steken. ben ook op de eerste hulp beland. kreeg een zetpil!!! Weer naar de neuroloog nu de zelfde medicijnen maar dan dus verhoogd naar 100mg per dag. en bij hoofdpijn imbrufen en een zetpil en gelijk gaan liggen en proberen te slapen. Nu gaat het goed. heb er nu ook fysio bij voor migraine spanningshoofdpijn en chronische-hoofdpijn. De fysio ontspant me en maakt me weer os 2 keer per week. ik heb nu 60 tablettel van Topamax als deze op zijn moet ik waarschijnlijk stoppen!

Het zijn medicijnen voor een epilepsie patient.
Die zijn om de hoofdpijn te verkomen.
Ik mag dit niet te lang gebruiken omdat ik dus geen epilepsie patient ben.

Maar ben wel bang dat ik wel weer hetzelfde meemaak als ik het begin.
Weer aanvallen en elke dag hoofdpijnen.
Nu heb ik nog wel dagelijks last van steken.

Ik heb Half juli een bel-afspraak met de neuroloog dan wil hij horen hoe het gaat.
Ik schrijf elke dag op wanneer ik hoofdpijn heb of steken heb of wat dan ook en ik geef die lijst met datums aan de neuroloog en een copie voor mezelf.

Mag ik vragen wat je leeftyd is?
Ik vind dit een fijne site en ben ook blij dat ik mijn dingen kan delen en dat ik niet de enige ben.

Kwa acupunctuur of al die andere dingen die je kunt doen is het volgens mij een kwestie van geloven en vertrouwen en er 100% achter staan.

Dat is ieder voor zich ik wil op zich ook wel alles proberen maar aan de ene kant denk ik het kost zoveel en straks werkt het niet en je hoort dat het bij vele niet werkt maar aan de andere kant hoor je ook wel weer goede dingen. Ik moet er ook nog eens over nadenken of ik iets in die richting ga zoeken.

Ik wens je veel sucses
Groetjes
Nancy.

ma 26 jun, 2006 20:55
Profiel
do 29 jun, 2006 10:41 Bericht 

hallo,

Ik gebruik, onder begeleiding van de neuroloog, vanaf eind oktober 2005 Topamax 25mg, 2 tabletten per dag. Het gaat, afkloppen, eigenlijk sinds lange tijd, heel goed. Migraine/zware hoofdpijn kan ik redelijk tot goed ondervangen met Fromirex. Ben wel benieuwd hoe het met heel warm weer gaat (als dat te lang duurt). Dan merk ik wel dat ik daar niet tegen kan, als ik te lang buiten ben en teveel doe, dan krijg ik het gevoel alsof ik langzaam begin op te blazen.

groetjes,
Joke

do 29 jun, 2006 10:41
do 29 jun, 2006 19:29 Bericht 

Hoi Joke,

Ja zo ben ik ook begonnen, Topamax 25mg 2 keer per dag.
Maar het ging mis toen is moest stoppen van de neuroloog. Eerst afbouwen en dan stoppen. Ben toen een maand gestopt langer kon ik het niet volhouden kreeg 3 migraine-aanvallen in de week. En erge hoofdpijnen. Daarna weer begonnen met Topamax op advies van neuroloog. 2 keer 25 mg. Maar ik bleef mijn aanvallen houden en beland op de EHBO snachts. omdat mijn vriend ook niet wist wat ie er mee aan moest. Weer naar de neuroloog. Nu Nog Topamax maar dan 2 keer 50mg.
moet daar straks waarschijnlijk ook mee stoppen.

Het is voor een epilepsie patieent. dus de neuroloog heeft liever niet dat ik die te lang neem.

Maar nu gaat het wel goed!!!

Wat je in je mail zegt heb ik ook.
Met warm weer. of te lang in de zon liggen, dan krijg ik ook altyd hoofdpijn en een aanval.

Als ik hoofdpijn heb dan mag ik imbrufen bruis 600 pakken 2 keer per dag en een zetpil die mag ik 4 hebben op een dag 1 zetpil is 1000mg.

Wat is Fromirex? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Groetjes nancy.

do 29 jun, 2006 19:29
vr 30 jun, 2006 9:34 Bericht 

hallo,

Die heb ik ook van de neuroloog. Fromirex 2,5 mg . de werkzame stof hierin is frovatriptan (als succinaatmonohydraat). Het behoort tot de groep van selectieve 5-hydroxytryptamine (5-HT1) receptoragonisten.
(dat staat op de bijsluiter). Er zitten ook nog een aantal hulpstoffen in:watervrije lactose, microkristallijne cellulose, watervrij colloidaal siliciumdioxide, natriumzetmeelglycolaat en magnesiumstearaat.

groeten,
joke

vr 30 jun, 2006 9:34
vr 30 jun, 2006 16:16 Bericht 

Hoi,

Oke ik heb alleen Topamax.
En dus bij een hoofdpijn of aaval imbrufen bruis 600 max 2 maal per dag en 4 zetpillen 1000 mg per dag.
Nu gaat het goed. Dus wil het zo laten.
Maar over een paar weken moet ik stoppen, dan ben ik heel erg benieuwd hoe het zal gaan!!

Bedankt.

Groetjes Nancy.

vr 30 jun, 2006 16:16
zo 02 jul, 2006 9:13 Bericht 

hoihoi
ik las nu pas het bericht dat je schreef,ik ben een meid van 26,heb al n jaarof 6zware koppijn,heb in 2000zware operatie gehad,ik heb dus iedere dag zware hoofpijn,maar er zitten ook migraine aanvallen bij,en die duren niet zomaar 1dagsoms zelfs een week voordat de pijn weggaat,ik neem niet t eveel pijnstillers omdat je hier afhankelijk van gaat worden,ik heb ook een ct scan pas gehad nog,en ben al een paar keer bij een neuroloog geweest,die kunnen me voor geen meter verder helpen want ze zien niks,en dat word gezegt van het kan inderdaad zijn door die zware hoofdoperatie,en moet ik er maar mee zien te leven,nou leuk!!
ik heb ook van mijn huisarts imigran20gekregen voor als ik een migraineaanval heb,maar dit neemt de hoofdpijn niet weg,ik word er alleen een beetje raar van in me kop,alsof ik high ben,schiet niet op dus!
in mijn familie komt wel migraine voor,mijn oma heeft dataltijd gehad en mijn neef die even oud is als mij,heeft chronische migraine,maar ik vraag me af hoe je daarachter komt,ik zit dus wel ongeveer in het zelfde schuitje,zou er een moord voor doen om maar eens een daghoofdpijn vrij te zijn,ik weet nog niet meer wat dat is,mensen zeggen wel eens ik wou dat ik rijk was,nou ik wou dat ikme een gezond hoofd kon kopen waardoor ikweer leuke dingen kan gaan doen,ennietaltijd afhankelijk ben van hoofdpijn,dit is ook moeilijk metwerken,maarja watdoe ik er aan,ik kan jeniet echt raad geven sorry maar wens je wel veel sterkte!!groetjes petra :)

zo 02 jul, 2006 9:13
vr 07 jul, 2006 10:02 Bericht Topamax

Hallo,

Ik zie dat meerdere mensen hier Topamax gebruiken. Ik heb zojuist van de neuroloog dit middel voorgeschreven gekregen en ben me rot geschrokken van de bijsluiter (bijwerkingen). Heeft iemand van jullie daar last van of maak ik me zorgen om niks?

vr 07 jul, 2006 10:02

vr 07 jul, 2006 10:23 Bericht Re: Topamax

Gast schreef:
Hallo,

Ik zie dat meerdere mensen hier Topamax gebruiken. Ik heb zojuist van de neuroloog dit middel voorgeschreven gekregen en ben me rot geschrokken van de bijsluiter (bijwerkingen). Heeft iemand van jullie daar last van of maak ik me zorgen om niks?

Tik bij de zoekfunctie van dit forum eens topamax in.

vr 07 jul, 2006 10:23
Profiel

zo 09 jul, 2006 13:50 Bericht Re: Topamax

Hoi Henk,

Nee je moet niet schrikken,
Ik weet zo niet meer wat er in staat maar heb t toen wel gelezen.
Dat is bij alle medicijnen wel zo, bij elk medicijn vindt je wel iets waar je niet vrolijk van wordt , maar wat je niet krijgt of niet bij jou gaat werken.
Bij mij werkt het gelukkig nu goed Topamax,
Ik heb nergens last van ja in het begin misschien wat vermoeidheid maar dat ligt ook aan je zelf als je dan verders niks meer doet dan op de bank gaat zitten. en het ligt natuurlijk ook aan wat jou hoeveelheid is wat je moet innemen per dag bij meer dan 200mg per dag dan komt er pas vermoeidheid ik neem nu 100mg per dag. Heb nergens geen last van.
Je moet echt niet bang zijn je bent echt niet de enige die het gaat gebruiken. en zijn nog zoveel meer mensen.
als het je niet bevalt dan bel je toch weer de neuroloog en dan doe je je verhaal en dan moet ie toch maar iets anders voorschrijven.
Als ik jou was zou ik het gewoon eens rustig proberen.

Ik wil je vragen hoeveel moet je per dat innemen?
en moet je na en bepaalde tyd afbouwen en opbouwen?

Veel sucses ermee!!!

Groetjes Nancy.

zo 09 jul, 2006 13:50
Profiel
zo 09 jul, 2006 14:28 Bericht 

Hallo,

Zoals ik al eens ergens in en andere topic heb geschreven heb ik in het begin wat last gehad van tintelende vingers en kon (kan) ik soms ineens niet meer op een woord komen.
Als het goed gaat kun je, in overleg, ook proberen te gaan minderen.
Maar het kan bij idere mens verschillend zijn. Als de nadelen niet opwegen de voordelen wordt het verhaal anders natuurlijk.

groeten,
joke

zo 09 jul, 2006 14:28
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende