homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 5 berichten ] 
 hoofdpijn en opgezet neusslijmvlies 
Auteur Bericht

za 16 mei, 2009 1:20 Bericht hoofdpijn en opgezet neusslijmvlies

Hallo allemaal,

Ik heb al twee maanden last van hoofdpijn. Niet heel erg maar wel de hele dag aanwezig. De pijn is voornamelijk bij mijn slapen of achter de ogen maar kan soms ook achter in het hoofd waar de nek ophoudt zijn. Het wordt erger met sigaretten of alcohol en dit mijd ik dan ook.

Ben al naar KNO en neuroloog geweest maar niks te vinden.
Mijn neus is van binnen opgezet en daarvoor gebruik ik een speciale neusspray. Mijn dokter zegt namelijk dat het overgevoelig is. Ik heb al een allergietest gedaan zonder resultaat en allerlei medicijnen tegen allergie gebruikt maar het houdt niet op.
Het enige wat ervoor zorgde dat het iets minder werd is een paar dagen aan zee in Spanje geweest.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en hoe ik er iets aan kan doen? Mijn dank voor elk idee is groot.

Groeten Cor

za 16 mei, 2009 1:20
Profiel

za 28 nov, 2009 23:40 Bericht Re: hoofdpijn en opgezet neusslijmvlies

Wel een beetje jammer dat al die tijd hier nog niemand op gereageerd heeft.

Beste Cor,
Het zou heel goed kunnen dat je een overgevoeligheid voor bepaalde stoffen hebt. Een allergie is via de huid of het bloed te testen, maar een overgevoeligheid is net niet 'erg' genoeg om in het bloed, of via huidtesten te kunnen aantonen.
Ik zit ook met een chronische rhinitis, de huisarts en de KNO-arts konden ook niets vinden.

Groetjes Loesje.

za 28 nov, 2009 23:40
Profiel

zo 29 nov, 2009 15:24 Bericht Re: hoofdpijn en opgezet neusslijmvlies

Ik ben het met Loesje eens dat je waarschijnlijk toch iets van een overgevoeligheid hebt waarop je neus reageerd. Speciaal ook omdat je meldt dat je aan de kust minder last hebt.
Misschien toch verder laten onderzoeken?

zo 29 nov, 2009 15:24
Profiel

zo 28 nov, 2010 18:34 Bericht Re: hoofdpijn en opgezet neusslijmvlies HELP!!

Jeetje, kom ik eindelijk eens mensen tegen met vergelijkbare klachten! En nu maar hopen dat iemand dit nog leest... (vorige reactie stamt uit 2009)

Ik heb dit soort klachten (sinusitis, opgezette slijmvliezen en daardoor "zwervende" hoofdpijnen) al ruim 20 jaar en NIEMAND die me tot nog toe heeft kunnen helpen! Ik kan een boek schrijven over wat ik allemaal heb geprobeerd en doorgemaakt. KNO-artsen, allergietesten, acupunctuur, cranio-sacraaltherapie, etc. etc. Ook loop ik nog steeds tegen onbegrip in de medische wereld aan. ''Nee meneer, we kunnen niets vinden. Is het niet psychisch?'' Ja natuurlijk is het, inmiddels, óók psychisch, duh!

Dus: HELP!! Weet iemand meer hierover of kun je me verwijzen? Desnoods reis ik af naar Barcelona of Praag :roll:

Groetjes, Johan.

zo 28 nov, 2010 18:34
Profiel

vr 10 dec, 2010 22:40 Bericht Re: hoofdpijn en opgezet neusslijmvlies

Mijn zoon lijdt aan het syndroom van cyclisch braken wat volgens de neuroloog verwant zou zijn met migraine. Het wordt ook soms buikmigraine genoemd. Hij heeft dit nu reeds 4 jaar en ook reeds 4 jaar heeft hij dagelijks last van opgezet neusslijmvlies. Het lijkt of hij altijd verkouden is. Hij kan de deur niet uit zonder zakdoeken. Verschillende NKO artsen konden niets vinden ? Het is echt supervervelend. Antibiotica, sprays, homeopathie, accupentuur,schrappen van melkproducten.....zonder enig effect.
Grtjs Karen

vr 10 dec, 2010 22:40
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]