homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 begin fase 
Auteur Bericht

wo 03 jun, 2009 22:41 Bericht begin fase

Ik heb nu al meer dan 2 maanden hoofdpijn.
Het begon met spanningshoofdpijn na verkeersongeluk.
Hierna kreeg ik een andere hoofdpijn, hield een dagboek bij.
Eerst werd er gezegt Chronische Dagelijkse hoofdpijn, maar pijnstillers werken niet en gebruik ik ook bijna niet. Ik kreeg erna voor 30 dagen Selokeen, maar dit had ook geen effect. Ik ben ook van Anticonceptie veranderd, maar dit geeft ook geen effect.
Ik heb soms 2 weken hoofdpijn en het verschilt per minuut, uur van sterkte, soms zit het ook tegen migraine aan. Het beinvloed mij leven, terwijl ik psychisch nog goed met mij gaat.
A.S maandag ga ik weer naar de huisarts kijken wat we dan gaan doen.
Ik merk dat mijn vriend en mensen om mij heen het soms zat worden dan ik het elke dag over me hoodpijn heb, maar het doet ook zo zeer en soms houd het ook zolang aan en kan het niet vergeten.

wo 03 jun, 2009 22:41
Profiel

ma 08 jun, 2009 13:11 Bericht Re: begin fase

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest en die heeft mij nu doorgestuurd.
Hij had mij selokeen voorgeschreven, maar deze hielp echt niet en werd er duizelig van.
Dhr had mij een hogere dosering kunnen geven, maar dit zou ook weinig verbetering geven en zou alleen nog maar meer bijwerkingen krijgen.
Ik ga 16 Juli naar de Neuroloog. Ik hou nog steeds een hoofdpijndagboek bij.
Het duurt dus nog wel ff voordat ik verder geholpen wordt, maar het gebeurd wel.
Ik ben de hoofdpijn best zat en maakt mij onzeker.
Heeft iemand een goeie tip voor een hoofdpijndagboek. Ik heb er wel eentje, maar tis zo gepriegel en klein waar je in schrijft..
Ik hou jullie op de hoogte en hoop dat er meer mensen zijn met soot gelijke klachten, want ik ben volgens de huisarts niet in een bepaalde hoofdpijndoelgroep te zetten.

ma 08 jun, 2009 13:11
Profiel

ma 08 jun, 2009 14:32 Bericht Re: begin fase

Hoi
Ik weet niet waar je nu je hoofdpijndagboek vandaan hebt? Maar er zijn verschillende sites over hoofdpijn waar je een dagboekje kunt downloaden. Ik heb er toen zelf 1 (na)gemaakt in lekker groot lettertype. ik had altijd een kladbriefje bij me waar ik de dingen opschreef.

gr wen

ma 08 jun, 2009 14:32
Profiel

vr 17 jul, 2009 12:59 Bericht Re: begin fase

ik ben de Neuroloog geweest, ze verdenken toch Chronische Dagelijkse hoofdpijn zonder oorzaak.
Ze gaan wel een CT-scan maken om eventueel een oorzaak uit te sluiten.
Ik heb geen medicatie afhankelijke hoofdpijn, want ik heb bijna geen pijnstillers gebruikt, maar er is soms niet altijd achter te komen wat de oorzaak is.
Ik heb al selokeen geprobeerd, maar dit hielp niet. De neuroloog laat mij nadenken over Amitriptyline om dit een tijd te slikken om de hoofdpijn te doorbreken.
Heeft iemand ervarin met Amitriptyline?

Liefs Lynn

vr 17 jul, 2009 12:59
Profiel

za 18 jul, 2009 12:24 Bericht Re: begin fase

Hallo Lynn,

Vervelend he...bij jou helpen gewone pijnstillers ook niet.
Is wel herkenbaar...bij mij zien de kinderen het gelijk aan mij...o mam je hebt weer hoofdpijn.....voel me dan ook vaak een spelbreker......HET is er ook vaak als er leuke dingen gebeuren...tja :confuse:
Sterkte!

Groetjes, Chaja

za 18 jul, 2009 12:24
Profiel

do 23 jul, 2009 1:00 Bericht Re: begin fase

Hoi Lynn,
Ik slik sinds 6 weken amitrptyline en mijn chronische dagelijkse hoofdpijn is, volgens mij hierdoor, minder geworden. Toen ik de medicijnen ging halen schrok ik wel een beetje omdat ik er een grote bijsluiter bij kreeg die vertelde dat het een anti-depressiva is. Na wat verdere verdieping las ik dat het ook, in lage dosering, wordt voorgeschreven bij hardnekkige spierspanningshoofdpijn.
Helaas doet het helemaal niets tegen migraine maar ik weet niet of je daar ook last van hebt. Daar slik ik Topamax voor, eveneens in lage dosering omdat ik slecht reageerde op hogere dosering.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Succes verder!
Groetjes Anne

do 23 jul, 2009 1:00
Profiel

ma 05 okt, 2009 21:51 Bericht Re: begin fase

Dankje voor jullie mailtje.
Ik heb amitriptalyne, maar dit slik ik 6 weken zonder resultaat.
Ik heb veel pijn en het put me uit.. Ik heb wallen onder me ogen, ben witjes en ben vaak misselijk.
Zou het fijn vinden als ik iemand kon vinden die met mij en ik weer diegene kan steunen, die me begrijpt, de wereld ziet mij alleen wel eens scheel en afwezig...
Ik probeer door te gaan.. Ik heb veel positieve dingen die ik nu meemaak, ik kan er niet van genieten, maar zet wel door.. Ik laat me leven niet verpesten door de hoofdpijn.. maar sommige dingen hou je niet tegen...

ma 05 okt, 2009 21:51
Profiel

do 08 okt, 2009 17:22 Bericht Re: begin fase

Ik heb vandaag contact met de neuroloog.
Ik heb nu 6 weken hoofdpijn en de medicijnen slaan niet aan.
Neuroloog wil nu een lumpaalpunctie doen en kijken of de druk in mijn hersenen hoog is.
Ik kon eigenlijk morgen al, maar ik heb voor volgende week gekozen.
Als hier niks uit komt dan wordt ik naar een revalidatie-arts gestuurd en moet ik contact opnemen met mijn huisarts. Ik word verberg het zelf en ga gewoon door, maar ik merk dat ik vermoeid raak. Ik heb huilbuien en voel mij beperkt.
Verder gaan we na de lumbaalpunctie kijken of als er niks uitkomt de medicijnen te gaan verhogen.
Mijn baas is echt super, want ik mag eigenlijk dan de eerste week niet auto rijden. Ze wil mij toch op kantoor hebben en daarom betaalt ze dan de taxi als het zo ver komt.
Gelukkig heb ik een achter nicht die mee gaat, het is echt een vriendin voor mij... mijn vriend valt flauw als hij mee zou gaan, ja daar hebben we natuurlijk niks aan ghehe..
Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs me

do 08 okt, 2009 17:22
Profiel

zo 18 okt, 2009 15:12 Bericht Re: begin fase

ik heb lumbaalpunctie achter de rug. Na 3x prikken zatie goed.. Pff deed echt zeer. Het is nu zondag, maar heb nog steeds napijn. Mijn druk in mijn hoofd was goed, liguid was doorzichtig, maar werd nog wel ff gecheckt. Dinsdag krijg k de uitslag, medicatie word nog niet verhoogd..
Ik heb nu wel een aanmelding bij een revalidatie arts liggen, wellicht dat diegene nog iets voor mij kan betekenen. Me neurloog zei dat ze nog niet veel weten over hoofdpijn en dat de revalidatie arts ook kan zorgen dat ik ergens anders snel terecht kan. Hoofdpijncentrum is er een wachtlijst van 2 jaar...
Ik heb nu al meer dan 7 weken hoofdpijn en nog geen dag zonder.
Gister had ik echt zoiets van het hoeft niet meer, hoe kan ik leven met die pijn.. er zijn andere mensen die meer pijn hebben elke dag en verplicht thuis zitten. Ik kan opzich bijna alles, alleen kost het meer energie dan vroeger.. Ben blij dat ik naar revalidatie arts kan en hoop dat ik kan leren omgaan met geluiden.. Ga ingeval in januari naar top gear live en neem dan wel oordopjes mee ;)

Ik hou jullie op de hoogte..

Liefs Lynn

zo 18 okt, 2009 15:12
Profiel

ma 19 okt, 2009 19:46 Bericht Re: begin fase

Hoi Lynn,

Wat vervelend zeg, dat je zoveel last hebt van hoofdpijn. Ik begrijp je in die zin erg goed: ik ben 27 jaar en heb sinds 14 jaar last van chronische dagelijkse hoofdpijn en migraine.
Ik heb gemiddeld zo'n 2 migraine aanvallen per week ( soms ook wel een volledige week achtereen) en last chronische hoofdpijn.
deze laatste begint vaak in mijn nek en trekt dan door in mijn achterhoofd tot naast mijn oren. Ik omschrijf dit altijd alsof iemand met een baksteen in mijn ( achter) hoofd aan het gooien is.
Ik heb al allerlei onderzoeken gehad, ook alternatieve therapieen geprobeerd, maar loop nu sinds september 2008 bij de hoofdpijnpoli, nadat ik een aantal maanden in de ziektewet heb gelopen.
Slik inmiddel sinds januari 2009 amitriptylline, net als wat jij hebt ( geprobeerd). Ik heb het idee dat het bij mij redelijk helpt, de chronische hoofdpijn in mijn achterhoofd is wat verminderd. Daarnaast doe ik body stress release, dit is met name prettig voor de chronische hoofdpijn, het ontspant je spieren ( voor meer info moet je maar eens google-en).
Daarnaast slik ik Atacand voor mijn migraine, een bloeddrukverlager. Mijn migraine verminderd echter nog niet echt. maar sinds vorige week is de dosis weer verhoogd door de neuroloog, dus ff afwachten.
waar ik even benieuwd naar ben: waarom ben je naar een revalidatiearts doorgestuurd? Ivm je ongeluk?
Nou, ik hoor wel weer van je.

groetjes, Nicole

ma 19 okt, 2009 19:46
Profiel

ma 26 okt, 2009 0:17 Bericht Re: begin fase

Hi Nicole en andere lezers,

Pff lijkt me ook heftig... Bedankt ook voor je berichtje.. Iemand die me begrijpt, is moeilijk te vinden..

Ik heb de 16de een lumbaalpunctie gehad. Eerste het weekend was k bek af, na 3 maal prikken was het gelukt. Dinsdag uitslag was goed, niks gevonden. Woensdag stond ik op en voelde mij ziek en zwak, toch naar werk. Op werk liep ik als een zombie, collega`s stuurde me naar huis. Het bleek een lek in mijn rug. Veel pijn, misselijk, bijna niet kunnen lopen en alleen bedrust. Vrijdag contact gehad met neuroloog als maandag niet beter was een bloodpatch. Het is nu zondagavond en voel me wat beter worden.
Pijnlijke rug, maar voel mij al een stuk beter ineens... Ik ben de dagen dat ik bedrust hield geconfronteerd met de hoofdpijn, verschikkelijk...

Maandag maar de huisarts bellen of ik kan stoppen met de amitriptaline. Ik heb ook last van haar uitval, vitamine helpen niet.

Ik heb wel goed nieuws na 3 weken en 10 bezichtigingen ons appartement verkocht en hebben een eensgezinswoning gekocht. We moeten 22 dec uit ons huis en week ervoor kunnen we in ons nieuwe huis.. Is wel goed even andere gedachtes. En heb ook gezien dat hier veel antennes zijn en dat even verder in onze plaats waar we gaan wonen geen in een bepaalde straal zitten. Misschien helpt dat. Ik ben ook gestopt met Soja om te kijken of dat het niet is. Ik kan namelijk niet tegen melk en ben soja vorig jaar zomer gaan drinken... Alles proberen... Andere nog tips, ik wil alles proberen... Wi niet waagt wie niet wint.. Ik blijf dansen, ik hou mij humeur, steun van mijn collega`s, me lieve vriend, familie en vrienden doen mij op de been houden... Zij weten het, zij zijn mijn steun... En weet je wat ze zeggen dat ik een doorzetter ben en dat ben en blijf ik....

Ik hou jullie op de hoogte...

Liefs Lynn

ma 26 okt, 2009 0:17
Profiel

ma 26 okt, 2009 18:28 Bericht Re: begin fase

Hey Lynn,

Hoe is het nu met je rug? In ieder geval lekker dat je die eensgezinswoning hebt gekocht!

Ik heb ook allerlei dingen (echt de gekste dingen) met mijn eetpatroon geprobeerd om te kijken of het tegen de hoofdpijn hielp, tot nu toe nog weinig resultaat. Een paar maanden zonder melkproducten, een paar maanden zonder cafeine, enzovoorts... Alleen van alcohol weet ik zeker dat het mijn hoofdpijn uitlokt, maar ook zonder alcohol heb ik hoofdpijn. Maar dat is voor iedere persoon en iedere soort hoofdpijn weer anders. Wie niet waagt, wie niet wint inderdaad!

Liefs
Ninthe

ma 26 okt, 2009 18:28
Profiel

di 03 nov, 2009 15:07 Bericht Re: begin fase

Hi Ninthe,

Ik ken het gevoel van dat je alles wil uitproberen.. Nu krijg ik te horen dat het ook een kwik vergiftiging kan zijn.. Ik heb grijze vullen, zijn nog maar helft over. Je kan alergisch zijn ervoor en dat kan hoofdpijn veroorzaken... Ik weet het niet.. Me huisarts zei dat ik niet eveel dingen moet laten staan voor me hoofdpijn anders maak k mezelf alleen maar gek..

Ik heb na de lumbaalpunctie een gaatje in me rug gehouden, nu wel weer dicht. Ik werd ziek en moest plat op bed liggen met veel koffie en cola.. ben nu weer een beetje energie aan te terug krijgen, maar hoop dat nooit meer mee te maken.

Ik ben bij de revalidatie arts geweest... Ze gaf aan mij door te willen sturen naar een psycholoog en ze gaat nog verder onderzoeken ivm hoofdpijnpoli een wachtlijst heeft van 2 jaar. Ik moet voordat ik me sleutel krijg voor me nieuwe huis weer langs de revalidatie arts en gaan dan bespreken wat er verder gaat gebeuren... Pff nog 5 weken...

Weet je de hoofdpijn zit mij al ver tot boven me hoofd, ik wil er vanaf!!
Me vriend heeft het best moeilijk, hij krijgt er soms hoofdpijn van gheheh
Me vriend gaat stoppen met roken, dus kan ik hem weer ondersteunen, beetje afleiding is wel goed..

Nou weer een aardig stukje over wat er weer allemaal is gebeurd..
Ik ga zo maar ff naar buiten als het gestopt is met regenen, ff er tussen uit..
En vanavond na 2 weken eindelijke weer dansen...

Jullie allemaal sterkte en ik blijf schrijven op het forum het doet me goed...

Liefs Lynn

di 03 nov, 2009 15:07
Profiel

za 07 nov, 2009 18:04 Bericht Re: begin fase

Hoi Lynn,

Een wachtlijst van 2 jaar? :o

Ik moet zeggen dat ik zelf nooit zo'n zorgen heb gemaakt om mijn hoofdpijn (zegmaar dat het iets ernstigs is), het zit in mijn familie dus was vrij herkenbaar. En alsnog heb ik de gekste dingen geprobeerd om er vanaf te komen. Ik bedoel: kan mij het nou schelen als blijkt dat ik de rest van mijn leven geen pindakaas meer mag eten (of noem iets anders stoms), als die hoofdpijn maar weggaat! :ewink:

Ik hoop dat het je vriend lukt om te stoppen met roken, 't is moeilijk.

Liefs
Ninthe

za 07 nov, 2009 18:04
Profiel

zo 08 nov, 2009 18:07 Bericht Re: begin fase

Ik weet niet wat het is maar heb deze week al 4x een hoge piek hoofdpijn gehad... Heel erg misselijk...
Ga maandag voor de zekerheid binnenkort de huisarts bellen.. wil toch een bloedcontrole en me bloedsuikerwaarde laten meten... ik voel me momenteel helemaal niet goed... snifff..

liefs lynn

zo 08 nov, 2009 18:07
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende