homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 begin fase 
Auteur Bericht

ma 09 nov, 2009 20:40 Bericht Re: begin fase

En.. wat zei de huisarts?

ma 09 nov, 2009 20:40
Profiel

ma 09 nov, 2009 21:18 Bericht Re: begin fase

ik moet woensdag terug bellen dan is mijn eigen huisarts er..
De andere huisarts zei dat er weinig aan te doen is,maar daarom beter dan met me eigen huisarts te praten...
Ik heb op dit moment heel erg veel hoofdpijn.. Ik heb nu gelukkig de misselijkheid niet..
Ik ga woensdag ok naar iemand die ik al eerder ontmoet heb, ze zit in het paranormale.. Ik ben benieuwd of zij wat voor mij kan betekenen..
Deze hoofdpijn hou ik niet lang vol.. ik kan zo nauwelijks werken en morgen heb ik 3 tentamens...

Liefs lynn

ma 09 nov, 2009 21:18
Profiel

do 12 nov, 2009 22:42 Bericht Re: begin fase

Hee meid,

Ik hoop dat je tentamens goed gegaan zijn! Ik ben zelf niet zo'n voorstander van het paranormale. Er zijn zoveel oplichters in die wereld, kun je maar beter voorzichtig mee zijn. Acupuntuur zou ik nog wel overwegen. Al is het maar om het een keertje meegemaakt te hebben. :ewink:

Veel liefs
Ninthe

do 12 nov, 2009 22:42
Profiel

za 16 jan, 2010 14:38 Bericht Re: begin fase

Het is alweer een tijdje geleden.. nog de beste wensen allemaal en Nithe...

Ik heb magnesium geslikt, maar dit werkt niet. IK ben ook niet verder gegaan in het paranormale.

Ben doorverwezen door me revalidatie arts naar een psycholoog, heb nu net de doorverwijzing doorgestuurd naar de psycholoog.

Ik heb contact gezocht met mijn zorgverzekeraar en die kwam met ziekenhuizen. Ik ben gelijk gaan bellen met mijn revalaidatie arts en die heeft een doorverwijzing geschreven voor de hoofdpijncentrum. Ik kan nu binnen 2 tot 6 maanden opgeroepen worden voor een dag aan onderzoeken. Ik heb deze week gelijk al de formuleiren binnen gekregen en maandag ga ik ze opsturen, moet een medicatie overzicht bijzitten van de apotheek.

Verder heb ik nu al 2 maandne continu hoofdpijn. Ik zet door, want ik laat mijn hoofdpijn mijn leven niet vergallen. Ik heb een goede teamleidster die weet dat ik doorzet en waardeerd dit enorm. Wanneer ik veel hoofdpijn heb en ik wil naar huis kan ik dit doen, maar ken mezelf dit doe ik niet snel. Laatst had ik wel dat ik thuis kwam en moest spugen, dat is te ver gaan dus.. Mijn lichaam was zo op van de pijn dat ik ervan moest spugen. Gelukkig heb ik deze ervaring niet vaak.
Door me hoofdpijn zijn we gestopt met stijldansen, eerst terug gegaan van 2x in de week dansen naar 1x in de week. Ik vloek alles bij elkaar omdat ik duizelig ben en me concentratie niet niet op en top tijdens eigenlijk alles. Ik ergerde en irriteerde mij steeds meer en dan werkt het averechts. Ik kan niet meer presteren hoe ik kon dansen en dan kan ik beter maar stoppen. Mensen snappen niet wat er gebeurt, ze zien niet dat ik pijn heb en dat is zo frustererend...

School verloopt ook moeizaam, omdat concentraren moeilijk is. Ik hou de hele dag school niet vol en daarom bespreek ik dit per les af met de docent. Binnenkort heb ik gesprek op school en bespreken hoe verder.. Ik ga me studie afmaken, maar wil niet de verlening in, maar wil aanpassen. Ik denk dat ik na deze opleiding een thuis studie ga doen, dan kan ik zelf me tijd inregelen...

Pff soms zou ik allemaal maar willen slapen en wakker worden als me hoofdpijn minimaal was of weg..
Maar dat is zonde, ik zet door en ben een vechter.. tuurlijk mag k wel is vloeken, tieren en met knuffels gooien, maar daarna weer doorgaan...

Liefs Lynn

za 16 jan, 2010 14:38
Profiel

za 16 jan, 2010 23:15 Bericht Re: begin fase

Hey Lynn,

Goed dat je een doorverwijzing hebt gekregen en je een beetje weet waar je fysieke grenzen liggen. Wel heel jammer dat je hebt moeten stoppen met dansen. Thuisstudie is best goed denk ik, je hebt er wel discipline voor nodig :ewink:

En je hebt helemaal gelijk, soms vloeken en tieren moet even, lekker de lucht klaren. Alléén maar doorgaan is ook niet goed. Daar kom je door schade en schande achter...

Liefs
Ninthe

za 16 jan, 2010 23:15
Profiel

do 04 feb, 2010 18:14 Bericht Re: begin fase

HI Ninthe,

Hoe is het met jou?? KOm je de winter beetje door??

Sorry voor het stukje eronder, maar zo voel ik me momenteel..

Gaat momenteel slecht met mij.. van weekend zei me vriend dat ik depressiever werd en dat hij daar ook echt heel depri van werd en dat ik elke dag zei hoofdpijn te hebben. Ik zeg nu niks meer. Hij weet dat ik hoofdpijn heb en als hij er specifiek naar vraagt geef ik antwoord, ik hou ook weer een hoofdpijndagboek bij..
Ik kan wel janken hoe het nu gaat, zo pijn in me nek en hoofd, heb onlangs een dag op bed gelegen, omdat het net leek of via me neus een priem in me hoofd werd geduwd.. Bij wijze van spreken.. Ik kon me bed niet uit, na het ziek melden sochtends ben k in slaap gevallen ,totdat ik wakker werd smiddags van me kat, wat gegeten en toen werd ik pas weer wakker door de telefoon dat me vriend naar huis kwam van werk. Ik had die nacht ervoor zo onrustig geslapen door de pijn, ik was op en erna dus de klap van depressie.. Ik zie het niet zitten, ik moet door, maar kost zoveel kracht. Ik wil mijn doel bereiken, doorleren..

A.s. woensdag ga ik naar de psycholoog. Het onderzoek in ander ziekenhuis is een wachtlijst van tot een half jaar.. Dat was ook een klap een half jaar wachten op misschien dezelfde uitslag en dan ja dan moet ik ermee leven. Nu zie ik het niet zitten, kan moeilijk nu genieten, door me hoofdpijn..

Waar ligt de grens, ik kan hem niet aangeven.. Ik wacht het vervolg onderzoek af en maak daarna een afspraak met een bedrijfsarts..

Liefs lynn

do 04 feb, 2010 18:14
Profiel

zo 07 feb, 2010 10:36 Bericht Re: begin fase

Hoi Lynn,

Ik kom de winter wel door hoor :) Ik heb meer problemen met de zomer, ook wat betreft hoofdpijn.

Ik herken dat heel goed, dat je op een gegeven moment besluit je vriend (of andere mensen die dichtbij je staan) niet te vertellen over de pijn die je hebt. Ik doe dat ook, en soms is dat een beetje bitter. Mijn lichaam doet niet wat ik wil dat het doet - ik heb een hartafwijking, chronische gewrichtsontstekingen en migraine. Meestal zeg ik er maar niets over, maar wel als ik om die reden niet mee ga naar een feestje of iets anders niet kan doen.

Kijk uit dat je niet meteen omslaat naar 'helemaal niet willen klagen', soms is gedeelde smart wel degelijk halve smart. Soms gaat het gewoon niet en is het fijn als er iemand is die even luistert, ook al wordt de pijn er niet minder van.

Als je hoofdpijn hebt kost alles twee keer meer energie dan dat het kost als je geen hoofdpijn hebt. Ik weet uit ervaring dat alles wat je wilt bereiken echt uit je tenen moet komen. Een vriendin van mij heeft een hele nare ziekte die verwant is aan MS. Zij vertelde mij: "wat voor mij 100% gezond is, is voor anderen maar 25%". Zo is het als je chronisch ziek bent: wat een ander gemakkelijk doet, doe jij met alle energie die je in je hebt.

Ik heb respect voor iedereen die in een situatie zit zoals jij en ik, en toch doelen stelt en probeert er het beste van te maken. Het is niet makkelijk, maar voor de ambitie alleen al heb ik respect. Voor jou dus. Er zitten hier in Nederland talloze prima gezonde mensen op de bank die geen bal uitvoeren in het leven, gewoonweg omdat ze te lui zijn om achter de televisie vandaan te komen. Die mensen hebben 100%, ze gebruiken er alleen slechts 5% van. Dan doen wij het toch beter.

Veel liefs, wijsheid en een knuffel,
Ninthe

zo 07 feb, 2010 10:36
Profiel

do 25 feb, 2010 23:14 Bericht Re: begin fase

pff ik ben nuchter volgens de psycholoog.. ja dat ben ik wel.. Ik bedenk altijd alles van een andere kant..

Ik ga maandag keertje kijken bij latin dance/ salsa.. Ik wil toch weer bewegen en alles van me af kunnen zetten. Het is individueel en kan dus geen ruzie krijgen met een partner. Ze gaven aan dat ik keertje kan komen kijken, dus as maandag en dat er meer mensen zijn die bepaalde bewegingen niet kunnen, dat scheelt.. en het zijn beginners..

Verder zaterdag jl een brief van hoofdpijncentrum, ze hebben mijn informatie binnen en zijn mijn dossier aan het doornemen. Het kan een paar maandne duren voordat ik aan de beurt kom..

Ik heb vandaag ook de revalidatie arts gebeld, ik kan nu zelfs niet meer in bad liggen, krijg dan zo een pijn in me nek.. Mijn hoofdpijn lijkt te verergeren.. Misschien heb ik fysiotherapie nodig, door de pijn dat mijn nek steeds meer verkrapt raakt.. En zomaar naar een fysiotheapeut durf ik niet te gaan, want dan krijg ik straks dat het verkeerd uitpakt, omdat ik ze niet voldoende heb voorgelicht over mijn situatie. Nu bleek dat mijn revalidatie arts er niet meer werkt en iemand anders mij heeft overgenomen, hij is nu vrij en gaat me aankomende week bellen, waarschijnlijk om mij te zien, want hij moet mij opnieuw beoordelen denk ik..

Morgen heb ik een bedrijfsuitje en eigenlijk moest ik van de psycholoog meer mijn tijden van sociale contacten korter houden en meer rust in bouwen. Dit lukt niet op korte termijn, het is gelijk na werk. Ik ga het wel proberen en voortaan een tijd afspreken dat ik wegga. Als ik denk dat hou ik wel een uur uit, dan moet ik dit halveren. En daar dacht ik moet ik weer inleveren, moest van de psycholoog niet zo denken en vooral denken dat ik uiteindelijk hier winst uit haal en dingen wat positiever beleef.
Ik voel me potver depressiever, kan wel janken, ik wil niet meer inleveren, mar okey ik gaat het proberen.

Slapen doe ik nu met valeriaan, want ik sliep laatste tijd zo onrustig, door me emtoies, nu slaap ik daardoor wel goed.. Ik ga positief in, morgen gezellige avond, weekend rustig houden en maandagavond met de auto naar latindance/salsa en dit rustig ophouden.

Rust en regelmaat is nu belangrijk voor de aankomende tijd....

Ninthe, bedankt voor je steun. Vind super hoe je op mij reageert, je lijkt voor mij de enigste die echt mij snapt.. IK heb het idee dat jij veel verder in het proces zit dan ik, ik ben maar aan het schoppen tegen alles en jij overziet het meer dan ik, of zie ik dat verkeerd?

Liefs Lynn

do 25 feb, 2010 23:14
Profiel

do 04 maart, 2010 22:15 Bericht Re: begin fase

Hey Lynn,

Wat fijn dat je nu weer beter slaapt met valeriaan! Da's in ieder geval al winst. Ben je nog gaan salsadansen? En heeft die nieuwe revalidatie-arts je nog gebeld?

Pfff, wat heb jij veel aan je hoofd. Veel willen en niet alles kunnen. Inleveren is naar, er is denk ik beter mee te leven als je van te voren accepteert dat je bijvoorbeeld maar een halve dag iets gaat doen dat je een hele dag zou willen doen. Ik lever ook regelmatig een zondag in omdat ik zaterdag iets leuks wil gaan doen. En dan bedoel ik niet een nacht zuipen ofzo! Maar ook dat komt zeldzaam nog weleens voor. Want alleen maar rust en regelmaat, dat is niet goed voor je ziel. ;)

Ik weet eigenlijk niet of ik het beter overzie dan jij. Het is altijd zo makkelijk om een ander advies te geven, maar ik sta ook weleens te janken in het trappenhuis van mijn werk omdat had besloten [verwijderd woord] te hebben aan mijn fysieke gestel maar niet meer dan twee verdiepingen blijk te kunnen lopen. Dat zijn van die dagen dat alles tegen lijkt te zitten en dat het met iedereen om je heen prima lijkt te gaan. Bah!

Misschien zit het verschil er wel in dat ik verre van depressief ben... ik gooi overal een flinke portie sarcasme tegenaan en er zijn zoveel dingen die ik kan doen die anderen niet doen. Gewoon omdat ze er niet aan denken, het niet kunnen, noem het. Ik wil koste wat kost het onderste uit de kan halen. Ook al is die kan niet zo groot!

Liefs
Ninthe

do 04 maart, 2010 22:15
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2