homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 2 berichten ] 
 Hemicrania Continua..je mag het houden.. 
Auteur Bericht

do 03 maart, 2011 11:41 Bericht Hemicrania Continua..je mag het houden..

Al jaren ben ik (man van 36) bekend met migraine, normaliter had ik 1 tot 2x per maand een aanval die een paar uur aanhield. Tot halverwege 2009 waarin de frequentie van de aanvallen gestaag toenam tot uiteindelijk 1 a 2x per week. Na overleg met de huisarts ben ik toen begonnen met het slikken van triptanen om de aanvallen te bestrijden. Achteraf gezien misschien te laat... na 1x de medicatie gebruikt te hebben werd ik op een slechte ochtend wakker met hoofdpijn, en die is niet weer weggegaan. Vanaf dat moment begon het traject van ziekenhuisbezoeken, scans, onderzoeken en verschillende soorten medicatie die op en afgebouwd moesten worden ( van anti-depressiva tot anti-eppileptica). Tot uiteindelijk Indomethacine verlichting bracht.

De diagnose.. Hemicrania Continua. Zeldzaam, weinig bekend maar met Indomethacine goed te behandelen..
Allemaal juist...en het klinkt zo eenvoudig, gewoon iedere dag de pillen slikken en klaar ben je.
Was dat maar waar.. tot de dag van vandaag heb ik de grootste moeite om te accepteren dat me dit is overkomen.
Ben boos, verdrietig en zit geweldig vast in het verzet. Kan het allemaal beredeneren, weet het ook allemaal wel, maar kom er met mijn gevoel nog niet bij.
Kortom.. de acceptatie is nog ver weg. Heb daar nu ook maar wat hulp bij gezocht want ook mijn gezin heeft hier onder te lijden.

Zijn er hier meer mensen die dit kennen???

do 03 maart, 2011 11:41
Profiel

di 08 maart, 2011 10:36 Bericht Re: Hemicrania Continua..je mag het houden..

Ja dat gevoel is herkenbaar.... Heb er zelf ook last van. Daarom heb ik ook zoveel profylaxes geprobeerd, kon niet accepteren dat dit het was (ook wekelijkse aanvallen)
Nu probeer ik mijn leven niet te laten regisseren door de migraine (en andere lichamelijke klachten) maar ben ik bezig de regie weer zelf terug in handen te nemen.
Niet dat het makkelijk is, maar zoals mijn vader zei: "elk moment van de dag is er een van je leven"
Zo zonde om die momenten dan te verspillen met negatieve gedachten en/of energie, toch? Misschien is NLP wel iets voor jou? (ff Googlen, dat kan ik zo 1,2,3 niet uitleggen :lol: )

di 08 maart, 2011 10:36
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ]