homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 3 berichten ] 
 Chronisch hoofdpijn en dichte neus/hoofd (opgelost :-) 
Auteur Bericht

ma 21 nov, 2011 14:37 Bericht Chronisch hoofdpijn en dichte neus/hoofd (opgelost :-)

Zelf heb ik geen idee onder welke categorie dit valt, maar graag wil ik mijn oude problemen ( ± 30 jaar) schetsen en de oplossing die uitstekend heeft geholpen met anderen delen. Van kinds af aan heb ik last van zogenaamde chronische verkoudheid. Achteraf denk ik dat het geen verkoudheid was. Mijn hele leven heb ik vrijwel Otrivin of een dergelijk middel gebruikt, omdat dit het enige was wat hielp. Ik ben in de loop van mijn leven drie maal geopereerd in de neusholte zoals het recht zetten van het tussenschot, wegbranden van een deel van de slijmvliezen, een stukje kraakbeen verwijderen zodat je meer ruimte krijgt, etc. Al deze aspecten hadden een tijdelijke werking, waarna ik weer geconfronteerd werd met hetzelfde aloude probleem. Op gegeven moment stelde mijn KNO-arts als laatste redmiddel een "second opinion" voor bij een nieuwe collega KNO-arts, dr. Sander de Ru (werkzaam in het Cenraal Militair Hospitaal). Als proef kreeg ik Botox ingespoten in het gebied boven de neusbrug en tussen de wenkbrauwen en inderdaad werkte dat vrij aardig. Ik had geen Otrivin nodig en de hoofdpijnen werden beduidend minder. Botox heeft echter een beperkte werkingsduur en moet regelmatig worden onderhouden, wat ook een vrij kostbaar is. Dr. de Ru stelde toen voor om de twee spiertjes (waarmee je fronst) door te snijden, wat hetzelfde effect heeft als de Botox, echter veel preciezer en heel permanent. Ik ben daarmee akkoord gegaan en het resultaat is verbluffend. Mijn neus/hoofd zijn zodanig "open" dat ik absoluut geen Otrivin kan of wil hebben. Hoofdpijn vrijwel niet meer. Kortom....geweldig! Zelfs bij een echte verkoudheid heb ik nu zoiets van: "is dit nu alles?" De theorie hierachter is dat spierspanningen in het voorhoofd een reactie teweeg brengt in de daarachter liggende slijmvliezen die daardoor vrijwel continue zijn opgezwollen. Voorhoofdspanning komt denk ik veel voor. Denk aan mensen met laag hangende wenkbrauwen die continue een voorhoofdhuid optrekken, of mensen die constant gefronst rondlopen.

ma 21 nov, 2011 14:37
Profiel

zo 22 jan, 2012 14:23 Bericht Re: Chronisch hoofdpijn en dichte neus/hoofd (opgelost :-)

Geweldig nieuws! Ik ga dit toch eens uitprinten en aan mijn huisarts geven. Ben je niet slechthorend geworden door zo lang neusspray te gebruiken? Ik namelijk wel. Volgens zowel de audicien en mijn huisarts is mijn buis van eustachius permanent dicht waardoor ik minder hoor. Komt door die neusspray.

zo 22 jan, 2012 14:23
Profiel

ma 23 jan, 2012 17:14 Bericht Re: Chronisch hoofdpijn en dichte neus/hoofd (opgelost :-)

Dat dichtzitten van de buis van Eustachius lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. Een bijkomend probleem is dat je volgens mij dan bijna niet meer kan slikken. Wel kan ik minder goed horen, maar dat komt door een dip die ik heb gekregen door 7x doorprikken van het het trommelvlies als klein kind (jaren 60). Dit door de vele oorontstekingen. Van de Otrivin heb ik weinig last gehad.

ma 23 jan, 2012 17:14
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]