homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 14 berichten ] 
 Migraine na ruim 10 jaar weg zonder medicijnen 
Auteur Bericht

do 15 jul, 2010 12:16 Bericht Migraine na ruim 10 jaar weg zonder medicijnen

Ik ben Daisy, en schrijf hier al geruime tijd op dit forum.
Soms was ik te snel met mijn conclusies dat mijn migraine aan het minderen was. Ik ben nu iets voorzichtiger geworden en daarom heb ik wat langer gewacht met het opschrijven hiervan. Mijn verloop kun je onder mijn berichten lezen van DAISY2.

Ik ben nu door de overgang heen, en mijn migraine had ook hormonale invloed. Maar ik ben al 2 jaar lang bezig om mijn lichaam te helpen op een natuurlijke manier. Ik begreep al dat hoe meer ik de chemische medicijnen slikte ik de migraine alleen maar verplaatste. Maar ja je moet wàt!!! Het ging mijn leven beheersen, omdat ik het de laatste 2 jaar elke week kreeg, daarvoor 1x per maand. Dus ik moest wel gaan expirimenteren met chemische middelen. Ik heb ertussendoor MAXALT, BETABLOKKERS EN TRIPTANEN gehad. De triptanen hielpen me nog het meest.
En nog zal ik dat gaan nemen als ik weer een aanval krijg, hoewel deze nu veel minder voorkomt.

Doordat ik 2 jaar lang bij een homeopaat en ortomoleculair-arts loop, en hij heel wat tekorten in mijn vitamine en mineralen huishouding had opgespoord, is nu mijn lichaam in balans gekomen. Dit gebeurt niet zomaar, als je hieraan begint moet je het de tijd geven. Het kost nl. bloed zweet en tranen omdat je niet direct resultaat merkt. :oops: :cry: :roll: Ook moet je er erg veel vertrouwen en doorzettingsvermogen voor hebben, en het kost geld.

Gelukkig had ik er erg veel over gelezen via de sites die ik erover heb opgezocht. Onder 1 van mijn berichten staan deze vermeld.
Dan ga je ook beseffen hoe het werkt en dat je lichaam bezig is om van binnenuit te herstellen, iets wat je aan de buitenkant niet kunt zien.
Net als een diepe messteek, je blijft aan de buitenkant een wond zien, maar binnenin wordt er heel hard gewekt aan de reparatie. :ewink:

Nu ben ik zó blij dat ik die moeite heb genomen om het via deze weg te behandelen.
Ik merk zoveel resultaat. Ik ben niet meer moe en heb meer energie en nu is ook mijn migraine aan het afnemen.
Tot zover mijn positieve nieuws.
wordt vervolgd. :grin:

do 15 jul, 2010 12:16
Profiel

ma 09 aug, 2010 15:08 Bericht Re: Migraine na ruim 10 jaar weg zonder medicijnen

Even een up-date.

Na een maand gaat het nog steeds goed met me. De migraines heb ik nog af en toe, maar lang niet meer zo hevig en vaak als de jaren hiervoor.
Mijn lichaam is zich aan het herstellen. Ik heb meer energie maar ik moet ook erbij vermelden dat ik het nu veel rustigeraan doe dan voorheen.

Dit is ook de eerste zomer dat ik er echt van heb kunnen genieten, zelfs met de extreme warmte (voorheen lag ik alleen maar op bed met de ventilator op me gericht met migraine) heb ik niet veel last gehad, behalve net als de andere mensen.
Hier in Nederland is het gelijk zo vochtig warm :roll: en moet je ook niet veel doen tijdens de extreme hitte, maar s'morgens en s'avonds had ik weer mijn energie terug.

Ik gebruik nu al bijna 3 maanden de extra vit D en de mariadistel om mijn lever te reinigen. Na alle troep jaren te hebben moeten slikken neem ik nu heel af en toe een halve sumatriptan, misschien 1x per maand. Dus dat wil wel wat zeggen! Ook is de aanval vele malen minder dan voorheen, meestal is het al na 1 uur na inname van de triptan over en krijg ik het ook niet meer terug.
BIJZONDER TOCH? :grin:
Ik vind het wel het noteren waard.

Daisy :ewink:

ma 09 aug, 2010 15:08
Profiel

do 26 aug, 2010 17:16 Bericht Re: Migraine na ruim 10 jaar weg zonder medicijnen

Hoi, geniet ervan, het kan best zijn dat de overgang ermee te maken heeft dat je nu veel minder last van migraine hebt. Zelf had ik altijd last van herpes, lang niet zo vervelend als migraine, maar nu ik niet meer menstrueer, zijn ook de maandelijkse aanvalletjes verdwenen.

do 26 aug, 2010 17:16
Profiel

di 11 jan, 2011 14:30 Bericht Re: Migraine na ruim 10 jaar weg zonder medicijnen

Hier even een update
Ik ben alweer een elusie armer.
Oh wat was ik altijd te vlug met het geloven dat ik HET middel had gevonden!
Maar altijd werkte het maar tijdelijk.
Ja Het kan inderdaad met de overgang te maken hebben. En ik hoop daar ook op, maar de hele overgang duurt al gauw 10 tot 12 jaar.
Hoewel ik nu als ik v.a het begin van mijn migraine reken dat ik daar al aan toe ben, maar ik heb 4 jaar erge last gehad van de overgang. Toen bij mij de menstruaties stopte, werd de migraines erger. i.p.v elke maand kreeg ik het nu elke week.
Ja ik reageer nu eenmaal anders dan anderen. Dus hebben de hormonen er wel invloed op. :oops:
Dus nu 2 jaar na het stoppen van de menstruaties en dus 2 jaar lang de migraines elke week te hebben (soms een paar maanden een uitzondering - zie hierboven -) is het nu met de betablokkers en de triptanen binnen de perken te houden. Ik ben overstag gegaan en heb me overgegeven aan de chemische medicatie. Ik kon het niet meer opbrengen, steeds maar weer nieuwe middelen uit te proberen op natuurlijk gebied. Eens stopt het, en ik ben daar nu aan toe.
Ik neem wel nog steeds mijn voedingssupplementen in en krijg mij B12 injekties, maar de migraines gaan gewoon door. Alleen is mijn algehele conditie door de supplementen wel sterk verbeterd!
Nu durf ik ook de chemische medicijnen aan omdat ik nu verder goed in balans ben wat de vitamines betreft. Dus mijn lichaam kan wel een stootje hebben nu. :ewink:
Dit is dus toch nog een positief verhaal. Al klopt de titel nu niet meer :!:

Daisy

di 11 jan, 2011 14:30
Profiel

di 11 jan, 2011 14:32 Bericht Re: Migraine na ruim 10 jaar weg zonder medicijnen

Oh oh...
foutje!
ELUSIE :roll: illusie (toch?) haha :grin:

Daisy :oops:

di 11 jan, 2011 14:32
Profiel

di 25 jan, 2011 9:48 Bericht Re: Migraine na ruim 10 jaar weg zonder medicijnen

hoi Daisy
Heb ook vanalles geprobeerd en steeds teleurgesteld. Maar ook ik merk dat ik doordat mijn lijf beter in elkaar zit (vooral door tarwevrij eten en de osteopaath) dat de klachten soms minder erg zijn. Vooral de nekklachten en de buikklachten. hierdoor kan ik het beter aan de aanval.
Ach ja, als het niet over gaat, moeten we er maar het beste van maken.
ik stop in ieder geval niet bij de osteopaath. 1x per 3 maanden en ik voel na een bezoek mijn lijf herstellen.

di 25 jan, 2011 9:48
Profiel

do 03 maart, 2011 17:52 Bericht Re: Migraine na ruim 10 jaar weg zonder medicijnen

Mijn nekklachten en schouderklachten zijn helemaal verdwenen.
En dat komt door de vit D. Ik had een tekort, ik heb een bloedonderzoek gehad, het was 33 en moest naar de 100 toe. Ik heb een hele hoge dosis genomen maanden lang. nu zijn die pijn en de krampen weg.

Maar fijn dat jij ook iets gevonden hebt, een osteopaat lijkt me ook heerlijk.
We blijven zoeken naar wat het beste werkt bij ons. tot nu toe werken de medicijnen nog het beste, daar ben ik wel achter. Maar ik kan in iedergeval zeggen dat ik ALLES heb geprobeert.
Dat geeft mij wel een goed gevoel, nu kan ik zonder mezelf verwijten te maken gewoon de medicijnen gebruiken. De betablokker zorgen ervoor dat de migraine minder hevig is en niet meer 3 dagen duurt. Dus heb ik al wat gewonnen. Meestal is het na 2 dagen over. Daartussendoor als het nodig is een halve triptan, soms 2 dagen achter elkaar, het valt allemaal wel mee.
Het is voor 50 % afgenomen en de andere 50 % moet ik maar voor lief nemen. Ooit gaat het over... dat geloof ik gewoon.

Daisy

do 03 maart, 2011 17:52
Profiel

wo 15 jun, 2011 20:29 Bericht Re: Migraine na ruim 10 jaar weg zonder medicijnen

Ik ben alweer 3 maanden verder en ik heb goed nieuws!
Mijn migraines zijn weg......
Niet te geloven maar waar.
Waar ze gebleven zijn? Geen idee, maar ik hoef ze niet meer terug na 12 jaar.
Een echt antwoord heb ik niet het was waarschijnlijk een opeenstapeling van factoren, maar de grootste was toch (denk ik) de hormonen. Daar ben ik gewoon erg gevoelig voor. Altijd al geweest alleen nooit begrepen.
Mijn overgang is nu voorbij, maar ik merkte wel dat als ik wijn dronk, al was het maar voor de gezelligheid 1 glaasje, dat ik de volgende dag migraine had.

Voor mij de trigger!

Het was niet DE oorzaak maar de bekende druppel!
Nu neem ik die bekende druppel alcohol niet meer en ik heb nog geen last gehad. Al maanden niet. :shock: ongelooflijk!

Wel jammer van het gezellige glas op het terras. Maar ook daar is mee te leven, beter dan met de migraine te leven. Nu neem ik voor de gezelligheid een wijnglas rode druivensap, ook lekker :lol:

Dus waarschijnlijk sluit ik hiermee mijn berichten waar ik wel zo'n 8 jaar mee bezig was om hier regelmatig mijn verhaal te doen. En elke keer hoopte ik dat het mijn laatste verhaal was, maar helaas.... het was steeds maar van korte duur. Alles heb ik geprobeerd, maar geen alcohol? daar was ik nog niet op gekomen, omdat ik altijd maar 1 hooguit 2 glaasjes nam. Ik was in de veronderstelling dat dit goed voor een mens zou zijn. hahaha! :grin:

Ach misschien komt die tijd nog wel, maar voorlopig houd ik me alcoholvrij!

sterkte allemaal met de zoektocht naar een migrainevrij leven, ik gun het jullie allemaal.

wo 15 jun, 2011 20:29
Profiel

do 16 jun, 2011 9:15 Bericht Re: Migraine na ruim 10 jaar weg zonder medicijnen

Dat is goed nieuws.
Moet een hele verademing zijn, een migrainevrij leven.
Fijn dat je nu ook weet dat alcohol of een andere stof in wijn een trigger is voor jou migraine.
Stoppen met alcohol was een van de eerste dingen die ik probeerde toen ik migraine kreeg, helaas hielp dit bij mij niets.
Veel geluk en plezier in een migrainevrij leven.

do 16 jun, 2011 9:15
Profiel

wo 20 jul, 2011 14:40 Bericht Re: Migraine na ruim 10 jaar weg zonder medicijnen

Nou ook dit was maar van korte duur Henk! Jammer hoor, maar wel fijn dat ik nu weer mijn glaasje witte wijn of rosé kan drinken! Toch wel wat gezelliger, al had ik het er wel voor over gehad hoor.
Maar rode wijn neem ik toch liever niet.

Het gaat wel de goede kant uit, omdat de frequentie is afgenomen, en minder hevig. Al heb ik pas nog een hele dag in bed moeten doorbrengen :bed:
Maar gelukkig kan ik dan wel goed slapen, ik geef me dan helemaal over.
En de volgende dag was het al over. Dat vind ik al een hele vooruitgang.

Maar migraine is een raar iets en moeilijk om er van af te komen! Maar daar waren jullie ook wel al achter! :ewink:

Daisy

wo 20 jul, 2011 14:40
Profiel

di 18 okt, 2011 10:55 Bericht Re: Migraine na ruim 10 jaar weg zonder medicijnen

HAHAHA :grin:
Ik moest wel even lachen om mezelf !!!!
Ik die elke keer schreef dat het NU over was, dan was ik ook door de overgang heen, en geen migraine meer.... Niet erg geloofwaardig meer hè? :oops:
Maar ik ben altijd al een positief ingesteld mens geweest en ik hoopte gewoon elke keer als ik me maar een paar weken goed voelde dat het dan echt over was. (zo heb ik dan mezelf gesteund)
Ik had er ook al zoveel voor over gehad, maar het is nooit langer dan een paar maanden weggebleven.

Nu schrijf ik weer onder een ander topic, dat mijn hormonen er de oorzaak van waren dat ik die migraine heb gekregen. En dat geloof ik dus nu nog steeds.
De overgang is bij mij pas goed begonnen toen mijn menstruaties wegbleven!
Dat is ook het rare van het hele overgangsgebeuren met de migraine geweest: " De migraines begonnen toen ik 45 jaar was, al wist ik het toen nog niet maar toen begonnen mijn hormonen te veranderen, nu ben ik 57 jaar en nu pas is de overgang verdwenen, na 4 jaar menstruatie-vrij te zijn".
Daarom kan ik nu deze periode af gaan sluiten, de migraine is nog niet helemaal weg, ik zal daar misschien altijd gevoelig voor blijven denk ik, maar de ergste aanvallen zijn al een hele tijd weggebleven.
Dus is dit toch een positief bericht voor dit positieve nieuwshoekje. :grin:

di 18 okt, 2011 10:55
Profiel

wo 19 okt, 2011 8:07 Bericht Re: Migraine na ruim 10 jaar weg zonder medicijnen

ach daisy, als je migraine al een maand wegblijft is het toch al positief?
maar goed dat je positief blijft, dat helpt je er ook doorheen. herken het in mezelf. na de aanval bagatelliseer ik het meestal, tijdens de aanval kan ik wel van het dak springen.
ben nu weer hoofdpijn boekje aan het bijhouden vanwege start atacand. en ben al 2 weken migrainevrij joepie!!!!!!!(laatste maanden was het bijna wekelijks raak)

wo 19 okt, 2011 8:07
Profiel

zo 28 apr, 2013 11:44 Bericht Re: Migraine na ruim 10 jaar weg zonder medicijnen

Weer even een up-date.
Ik had al in een ander topic wat geschreven, maar nu ik hier mijn oude berichten weer herlees merk ik wel dat er weer iets is veranderd in mijn zoektocht naar het einde van de migraine. Of misschien naar de oorzaak van de migraine.
Ik kan alleen maar voor mijzelf spreken, want elke migraine heeft weer een andere oorzaak, omdat we gewoon van elkaar verschillen.
Ikzelf zocht het in de overgang in mijn geval. Logisch want toen begon de migraine ook. Op een gegeven moment na een aantal jaren merkte ik dat ik door de overgang heen was, maar toch nog migraine bleef houden, al weet je nooit precies wanneer je nu echt door de overgang heen bent, in iedergeval niet na een jaar uitblijven van de menstruatie. Daar ben ik allang achtergekomen. :oops:
Zoals het erin sluipt zo gaat het ook weer weg, maar in mijn geval was de overgang pas weg na 4 jaar menstruatievrij te zijn geweest. Alleen bleef de migraine nog steeds terugkomen, heel grillig weer, dan weer maande weggebleven en dan kwam het weer. Op het laatst weer terug naar elke week. Terwijl ik toch al door de overgang heen was.
Dus ben ik opzoek gegaan wat ik nu aan chemische stoffen in mijn lichaam krijg. Wat ik op mijn huid smeer en wat voor een toevoegingen in pakjes kant en klare produkten enz. En haarverf bijvoorbeeld.
Alles bijelkaar opgeteld was dit heel wat. Langzaamaan ben ik met de toevoegingen gestopt probeer nu alles vers te maken zonder pakjes erbij, zoals soep zonder pakje erin. Haarverf gebruik ik niet meer, en make-up bekijk ik ook al wat erin zit aan stoffen, en dat is erg moeilijk. Nu heeft gelukkig het merk Yves Rocher producten die helemaal vrij zijn van chemische toevoegingen om het houdbaar te maken. En ook meer merken het is wel even zoeken maar dit was nog het enige wat ik kon doen.
Ik laat nu mijn haar uitgroeien en mooi grijs van nature worden. Ik laat het alleen maar in een vlot modern kapsel knippen. Veel goedkoper ook.
Tot nu toe gaat het goed, al ben ik wel iets voorzichtiger geworden om gelijk op te schrijven dat ik NU ECHT van de migraine af ben. Want dan klink ik al helemaal niet meer geloofwaardig. :roll:
Maar 1 ding kan ik niet laten om op te schrijven, ook voor mezelf als geheugensteuntje:
Ik heb v.a eind Maart nog geen echte aanval van migraine gehad. Wel nog soms na een drukke dag in een veel mildere vorm, alhoewel dit ook spanningshoofdpijn kon zijn want na een dagje rustigaan te doen, ging het ook uit zichzelf weg, nou met een echte migraineaanval is dat niet het geval.
Dus ik kijk het nog even aan en schrijf hier over een tijdje weer.

wordt vervolgd....... :ewink:

zo 28 apr, 2013 11:44
Profiel

di 21 mei, 2013 11:19 Bericht Re: Migraine na ruim 10 jaar weg zonder medicijnen

Hoi Daisy,

Goed om te lezen dat het nog steeds zo goed met je gaat! Heb je eerdere berichten ook even gelezen en het is goed om ze lezen dat het zulke positieve ontwikkelingen zijn! Ik hoop voor je dat de migraine aanvallen uitblijven. Ik hoop ook nog meer positieve berichten in de toekomst te mogen lezen!

di 21 mei, 2013 11:19
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]