homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 8 berichten ] 
 Hormonale migraine 
Auteur Bericht

ma 31 dec, 2012 12:15 Bericht Hormonale migraine

Hallo, ik ben een vrouw van 42 en ik heb jaren last gehad van hormonale migraine. Je kon er de klok op gelijk zetten. Vlak na de menstruatieweek had ik 1 tot 3 dagen hele heftige migraine aan de boven-rechterkant van mijn hoofd. Dit werd veroorzaakt door sterke daling of stijging van mijn oestrogeenlevel. De pil geprobeerd, wel stopweek en geen stopweek (doorslikken), propranolol...niets hielp. Het enige wat verlichting bracht waren triptanen (Imigran neusspray 20 mg per 12 uur) maar daar werd ik wel doodmoe van en soms sloeg het niet aan. Maar nu gebruik ik Estradiol pleisters en ik ben migraine vrij!! 2 dagen voordat de menstruatie begint plak ik de eerste pleister (estradiol 50), dan de dag dat de menstruatie begint, dus dag 1, de tweede pleister en dan de derde dag van de menstruatie de derde (laatste) pleister. Deze pleisters geven gereguleerd oestrogeenhormonen af en daardoor daalt het oestrogeenlevel in die week niet teveel. Voor de rest slik ik geen pil, wel magnesiumtabletten vóór de menstruatie. Je kunt de estradiolpleisters vragen aan je huisarts. Ik hoop dat veel vrouwen hier baat bij hebben! Estradiol is ook bio-identiek dus niet synthetisch. Succes!

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... ouwen.html

http://www.consumed.nl/medicijnen/4042/ ... s_generiek

ma 31 dec, 2012 12:15
Profiel
Site Admin

di 01 jan, 2013 15:44 Bericht Re: Hormonale migraine

Bedankt voor het delen van deze informatie princess. Heel interessant.

di 01 jan, 2013 15:44
Profiel WWW

wo 02 jan, 2013 16:58 Bericht Re: Hormonale migraine

Ik plak ook estradiol pleisters tijdens m'n stopweek. Migraine blijft niet geheel weg maar is veel minder dan zonder. Verder zorgt het doorslikken van de pil ook voor minder migraine. In verband met m'n leeftijd en de overgang plus een sterk schommelend en afnemend oestrogeen niveau had ik de afgelopen jaren veel last van hormonale migraine. Het gaat idd beter nu oestrogeen stabieler blijft!

wo 02 jan, 2013 16:58
Profiel

vr 04 jan, 2013 21:51 Bericht Re: Hormonale migraine

Hoi Elly,

Ik ben 42. Tot nu toe helpt het idd uitstekend maar ik houd mijn hart al vast als ik verder in de overgang kom. Nu ben ik nog regelmatig maar dat kan gaan veranderen. Dat zie ik later dan wel weer :). Ik slik helemaal geen pil meer want dat hielp niet tegen migraine. Ik ben net 3 maanden geleden gestopt met Modicon. Ik ben wel van plan om progesteroncreme te kopen en bij te smeren. Kijken of het allemaal dan meer in balans komt. In ieder geval heb ik geen terugkerende migraine meer. :) Ik hoop dat meer vrouwen hier iets aan hebben!

vr 04 jan, 2013 21:51
Profiel

di 08 jan, 2013 18:57 Bericht Re: Hormonale migraine

Ik heb geen duidelijke oorzaak van de migraine en spierspanningshoofdpijn, hoewel ik af en toe wel denk dat het hormonaal is (maar heb de hoofdpijn niet regelmatig volgens mij). Wel top dat je dit resultaat wilt delen en super fijn voor jou natuurlijk!!
Groetjes,
Lynn

di 08 jan, 2013 18:57
Profiel

di 05 feb, 2013 20:35 Bericht Re: Hormonale migraine

Fijn om te lezen, dat ga ik ook eens uitzoeken.

Ik slik de pil altijd door, maar twee keer per jaar krijg ik toch echt doorbraakbloedingen en heb ik een stopweek. Ik slik dan op advies van de neuroloog Arcoxia twee dagen voordat de menstruatie start en dan een aantal dagen achter elkaar.
Maar inmiddels heb ik twee dagen in bed door gebracht met echt vreselijke aanvallen, alsof mijn rechter oogholte aan het exploderen is, brrrr!!!
Gelukkig is het nu eventjes gezakt en dan kom ik automatisch weer op dit forum natuurlijk. Nu maar weer snel mijn bed in.

di 05 feb, 2013 20:35
Profiel

ma 25 feb, 2013 12:46 Bericht Re: Hormonale migraine

Het is nu 25 februari en ik ben tot nu toe migraine vrij! Dus ik ga gewoon door met mijn pleisters en progesteron creme. Ik houd jullie op de hoogte. Succes!

ma 25 feb, 2013 12:46
Profiel

do 12 dec, 2013 7:57 Bericht Re: Hormonale migraine

Het is nu 12 december 2013 en ik ben al bijna 1 jaar migraine-vrij! Voor mij helpt dit dus uitstekend. Ik hoop dat ik meer vrouwen met deze tip kan helpen.
Succes!

do 12 dec, 2013 7:57
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ]