homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Afkicken pijnstillers... 
Auteur Bericht
di 08 apr, 2003 12:27 Bericht Afkicken pijnstillers...

Hai allemaal,

Lang geleden heb ik hier wel eens gepost! Ik zat toen nog behoorlijk verstrikt in een depressie+paniekzooi. Daarnaast altijd maar aan het stoeien met enorme hoofdpijnen en migraine. Het gaat goed met me! Ik ben weer aan het werk, voor de klas, en ik geniet weer! Dat moet ik eigenlijk andersom typen....Ik geniet en ik werk weer! Want dat werken is geen prioriteit. Mijn leven leven staat voorop. De hoofdpijnen blijven mij teisteren. Ik zocht het altijd in spanningen...Maar toen ik vond dat ik daar eigenlijk wel goed mee omging is er verder gezocht. Bleek ik flinke holte onstekingen te hebben...zonder verkoudheid...Maf maar waar!
Daar ben ik voor onder behandeling geweest, en ook dat is over.
De migraine is inmiddels deel van mijn leven, dat blijft ROT, maar ik kan er mee weg komen. Die dagelijkse hoofdpijn ervaar ik als belemmering en daar wil ik nu wat mee. Stiekempjes weet ik dat ik die hoofdpijn in stand hou met de pijnstillers die ik slik. Vanaf mijn jeugd doe ik dat al.....
Ik slik elke ochtend één Finimal en één Paracetamol. Als de pijn erg is gooi ik er twee Finimal in. Soms red ik het dan wel, maar heel vaak (té vaak) , neem ik in de middag weer pijnstillers.....Het komt zelfs nog wel voor dat ik er 6 per dag in mik.....
Twee vragen......heeft het enige zin die Finimal te vervangen door Paracetamol? En.....bestaat er een afkick schema voor pijnstillers.....
Gewoon stoppen, wat waarschijnlijk de beste weg is.....zie ik niet zitten. Als dat slikgedrag over is.....ben ik er helemaal!!
Alle info is welkom!

Liefs InK

di 08 apr, 2003 12:27

di 08 apr, 2003 21:45 Bericht afkicken

Hallo Inka als je echt van de medicijnen af wil is echt met alles stoppen de enige manier, paracetemop inplaats van finimal is geen optie alle pijnstillers dagelijks veroorzaken hetzelfde.
Het is heel zwaar maar toch het proberen waard er zijn mensen die er ontzettend vanop geknapt zijn hard zijn voor jezelf en thuis een goede verzorging en doorzettingevermogen is noodzakelijk als je hier toe besluit wens ik je ontzettend veel sterkte en laat het eens horen.
Groetjes van Hanny :D :( :twisted:

di 08 apr, 2003 21:45
Profiel
ma 14 apr, 2003 16:34 Bericht 

Hallo Inka,

De reactie van Hanny is de enige juiste: helemaal stoppen met pijnstillers is de enige weg om van de dagelijkse hoofdpijn af te komen. Zelf ben ik twee jaar geleden afgekickt van de dagelijkse saridon, maar na twee jaar toch weer opnieuw dagelijks aan de paracetamol. Zes weken geleden daar mee gestopt en ik merk het echt aan de dagelijkse hoofdpijn. Die zijn stukken minder, er zijn nu zelfs dagen zonder hoofdpijn. Alleen bij migraineaanvallen gebruik ik nu imigran. Tis best zwaar om af te kicken, maar jezelf gewoon een paar dagen gunnen en je lekker laten verwennen: het is de moeite waard!

groet,
Lydia

ma 14 apr, 2003 16:34
di 15 apr, 2003 10:51 Bericht Thxx

Dankjewel voor jullie antwoorden!!

A.s. vrijdag vertrek ik naar een woonboot op de Kaag! Zonder mijn dochter, maar wel met een stevige 'schouder' in de buurt. Ik heb twee weken vakantie (lang leve het onderwijs), dus nu moet het er maar eens van komen. Ik stop 'gewoon' met slikken...Het is daar rustig, geen tv en geen pc. Ik neem mijn Yoga boeken mee, en ga gewoon midden in het weiland mijn oefeningen doen, mocht ik toch koppijn krijgen! De 'gewone' boot ligt voor de deur dus ik kan ook even een stukje gaan varen. Tegen de PMS, daar hangt het enorm mee samen, neem ik teunisbloem olie en vit. B6 in..Ik zal gezond voedsel inslaan...groene groenten en fruit en vezelreut! Ik leef 'alleen' met mijn dochter, dus dit is mijn kans...ik zou maf zijn als ik die niet zou nemen. Wel spannend hoor!!
Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs InK

di 15 apr, 2003 10:51
di 15 apr, 2003 14:11 Bericht veel succes

Hoi Inka,

Ik wil je veel succes wensen. Het zal de eerste dagen best moeilijk zijn door de hoofdpijnen, maar hopelijk kan je ook nog een beetje genieten van de vakantie. Heel goed dat je het gaat doen. Veel sterkte ermee en hou ons op de hoogte :D :lol:

groet,
Lydia

di 15 apr, 2003 14:11
wo 16 apr, 2003 12:43 Bericht 

Dankjewel!!!! :P :wink: :!:

wo 16 apr, 2003 12:43

do 17 apr, 2003 16:19 Bericht 

Inka heel veel sterkte en hou vol ook al is het heel zwaar laat ons weten hoe het is gegaan.

Groetjes Hanny :D :x :evil: :twisted: dit zijn de kopjes die erbij horen

do 17 apr, 2003 16:19
Profiel
vr 25 apr, 2003 1:13 Bericht Hmmzz

Hai allemaal,

Nou, daar zat ik dan heerlijk op de woonboot te genieten van de zon! Maar ook van onverwachts bezoek, een dochter die plotseling door pa (ex) werd gebracht, nog meer bezoek, want, tja, zo'n boot met de paasdagen en mooi weer....dat wil wel! Daarnaast was de sterke schouder jarig, kon ie ook niets aan doen natuurlijk, hij wilde geen bezoek, maar het bezoek wilde wel. Verder had ik 1000 smoesjes om maar niet te hoeven stoppen met de standaard 1 finimal en 1 paracetamol per dag. Tjemug, wat voelde ik me een zwak theelicht. Ohja en de PMS, das ook zo'n mooie smoes. Wat nu, zul je denken? Oke, ik krijg een herkansing! Zondag vertrekt dochterlief met haar pa naar Sevilla (Spanje), voor ruim een week. Ik heb dan nog steeds vakantie. Ik ben dan wel echt alleen, de sterke schouder moet werken en mijn familie zit ook in Sevilla....Ik zit nu al smoezen te verzinnen en zeer negatief te denken. Kijk...ik zit natuurlijk in mijn achterhoofd ook nog te knoeien met die paniekstoornis van me, ik ben eigenlijk doodsbang dat ik zonder de pijnstillers vreselijk akelig ga worden en dat ik dan in de error schiet. Zo moet ik niet denken, dat weet ik wel, dus...ik ga het alsnog proberen!!
Pluspunt van de afgelopen week is in ieder geval dat ik lekker bruin ben van het klooien in de zon, op en rond het water! Dat heb ik maar weer in the pocket. In mijn mind ben ik kalm, dus, a.s. zondag er tegen aan...Brrrrrr (oh nee, niet teuten Inka!)

Liefs InK

vr 25 apr, 2003 1:13

zo 27 apr, 2003 19:22 Bericht 

Hot Inka jezelf niet langer voor de gekhouden maar doorzetten en niet thuis geven voor aanloop.

Sterkte Hanny

zo 27 apr, 2003 19:22
Profiel
di 29 apr, 2003 13:51 Bericht 

Hoi Inka,

Fijn dat je het zo leuk hebt gehad, maar nu moet het wel uit zijn met de smoesjes.... :lol:
Gewoon doen, misschien zelfs beter als je alleen bent. Voel je je erna vast heel trots!

Sterke en groet,
Lydia

di 29 apr, 2003 13:51

ma 19 mei, 2003 22:49 Bericht 

Hoy Inka hoe is het ermee? wehoren niets van je is dit goed of slecht nieuws? tot gauw.

Groetjes Hannt :oops: :?: :D 8)

ma 19 mei, 2003 22:49
Profiel
do 12 jun, 2003 12:05 Bericht 

hallo allemaal ik ben wendy ben sinds een week gestopt met pijnstillers (doktersadvies) de eerste dag dacht ik dat ik dood ging van de pijn . Later werd het minder maar ik blijf een zeurende pijn vlak bij mijn oog houden. Weet iemand hoe lang het duurt voordat je eindelijk pijn vrij bent. en of je dat gaat worden uiteindelijk.
Ik hoor graag van jullie.

do 12 jun, 2003 12:05
ma 16 jun, 2003 9:51 Bericht hoofdpijn

hai allemaal

ik heb nog nooit gereageerd op iets op het internet. Vreemd met mensen schrijven die je niet kent maar de verhalen zijn zo herkenbaar dat ik toch wat wil schrijven maar zoals jullie zien kan ik niet echt kort van stof zijn. Ook ik heb hoofdpijn door pijnstillers. Ben al zo´n keer of acht gestopt met alles en hoe zwaar dat keer op keer ook was het lukte me want ik was voorbereid op de pijn. Mijn valkuil om weer te beginnen is, is dat de pijn niet ophoudt na die gestelde drie of vier weken. Ik moet hier heen, ik heb dat of die verplichting of gewoon iets leuks te doen, dan maar een pijnstiller, ik kan toch niet nooit een afspraak hebben.Het is wel waar dat je minder hoofdpijn krijgt na onegeveer een maand maar ik heb ook migraine en iedereen weet hoe zwaar een migraineaanval is, helemaal als je er niks tegen mag nemen. Dus er is geen makkelijke manier om met pijnstillers te stoppen, hoe rot ik dat ook vind om te zeggen. Er zou een middel tegen migraine moeten komen die geen medicatieafhankelijke pijn geeft. Zodat je kan stoppen met dagelijks pijnstillers te nemen maar wel iets hebt tegen de ergste pijn.Een tip van mij. Positief denken! De pijn niet langer als vertrouwd beschouwen maar als een vijand die je niet meer wil accepteren in je leven. Chronische hoofdpijn patienten voeden vaak hun hoofdpijn tewrijl het lichaam een eigen pijnapotheek heeft die die pijn kan bestrijden als je dat plekje zoekt. Denk niet aan een leven lang met pijn die signalen ontvangen je hersenen ook en reageren daarop...inderdaad..met meer pijn. De oplossing heb ik jammer genoeg niet maar ik weet wel dat je lichaam je beloond als je positief in het leven staat en je niet laat neerhalen door de pijn soms is dat verschrikkelijk moeilijk maar het is een simpel en waar gegeven positii :lol: :lol: ef denken loont negatief tobben niet.

succes iedereen and keep the faith.
valery

ma 16 jun, 2003 9:51

ma 16 jun, 2003 22:03 Bericht 

hallo alle afkickers ook ik heb het la zo'n keet of 6 gedaan de laatste keer heel zwaar 3maanden zonder ook maar IETS zelfs niet om te slapen wat vanwege de vele pijn ook niet lukte.
Maar zo zachtjes aan groeit het aantal pillen toch weer zeker als je nog eens iets keuks wilt zonder pijnstillers kan ik echt helemaal NIETS!!!! Dus zo ga ik weer opnieuw de fout in tot het weet te bar en boos wordt en ik of uit eigen wil weer stop of moet van de artsen :cry: :cry: :cry: :cry:

Heel veel groetjes Hanny

ma 16 jun, 2003 22:03
Profiel
di 17 jun, 2003 16:08 Bericht 

hoi allemaal ik ben nog steeds gestopt met pijnstillers. Ik slikte altijd paracetamol met coffaine(veel). Maar ben daar nu mee gestopt. Was verschrikkelijk. Nu ben ik dus een paar dagen verder en ik heb nog altijd pijn . Nu drink ik wel elkedag 1 a 2 kopjes koffie en dat verlicht de pijn een beetje. maar ik vraag me af of het wel goed is dat ik koffie drink.Weet iemand wat daarover?
groeten wendy

di 17 jun, 2003 16:08
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende